notification-announcements

Duyurular

 

Multinet Up Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Bora Işık: “Yeni pazarlama teknolojilerini işimizin merkezinde kullanıyoruz”

09.05.2023

Bora Işık Marketing Türkiye Mayıs 2023Uçtan uca dijital ürün ve hizmetleriyle; kart kullanıcılarının, kurumsal müşterilerinin ve üye iş yerlerinin hayatını kolaylaştıran Multinet Up, yemek kartı, kurumsal hediye kartı, akaryakıt çözümü, kurumsal seyahat gibi farklı alanları kapsayan büyük bir ekosistemde faaliyet gösteriyor. Multinet Up Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Bora Işık, Multinet Up’ın veri temelli pazarlama stratejilerini ve pazarlama süreçlerine entegre edilen yenilikçi teknolojileri Marketing Türkiye okurlarıyla paylaştı.

Multinet Up’ın pazarlama stratejilerinin analitik bir yaklaşımla geliştirildiğini ifade eden Multinet Up Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Bora Işık: Günümüzün pazarlama dünyasında gerek mevcut müşteriyi gerekse potansiyel hedef kitlelerimizi daha iyi anlayabilmenin yolu veriyi etkin bir şekilde yönetmekten ve kullanmaktan geçiyor. Nitekim ünlü istatistik bilimci W. Edwards Deming’in de çok güzel ifade ettiği gibi “Veri olmadan, siz de sadece fikri olan bir başka kişisiniz.” Bu nedenle tüm pazarlama faaliyetlerimizde veri ile karar alıyor, böylece daha analitik, ölçümlenebilir ve sonuç odaklı çalışıyoruz. Özellikle, her işletmenin kendi sahip olduğu müşteri portföyünden otomatik olarak çıkarılabilen, birinci grup diye adlandırılan veri grubu bizim için en önemli kaynaklardan biri. Mobil uygulamalarımız, yazılı ve sözlü kanallardaki müşteri iletişimimiz, CRM araçlarımız, kullanıcılarımızın dijital ayak izleri, self servis platformlarımızdaki istatistikler, ürünlerimizin işlem bilgileri gibi onlarca kanaldan beslenen devasa bir veri kaynağımız var. Sürekli güncellenen bu kaynağı etkin bir şekilde kullanabilmek için yapay zekadan ve otomasyon teknolojilerinden yararlanıyoruz.

Müşterimize sunduğumuz deneyimi yapay zekâ ile kişiselleştiriyoruz

Günümüzde yapay zeka, big data, sanal gerçeklik, sesli arama, chatbot gibi pek çok yeni teknoloji veri temelli pazarlama stratejilerinde kullanılan temel teknolojiler arasında yer alıyor. Bu teknolojiler sayesinde daha az maliyetle daha büyük kitlelere ulaşmak ve daha hedefli pazarlama yapmak mümkün hale geliyor.

Yapay zekayı müşteriyle etkileşimin gerçekleştiği tüm kanallarda kullanıcı deneyimini kişiselleştirmek ve müşterilerle olan tüm temas noktalarını optimize etmek için kullanıyoruz. Dijital reklam kampanyalarımızı da yapay zekâ ile destekliyoruz. Örneğin, belli bir ürünü sadece belli bir bölgede ve hedef kitle tanımına uygun kişilere sunarak reklam harcamalarımızın getirisini yüzde 180 oranında artırdık. İçerik pazarlama alanında da algoritmalardan etkin bir şekilde yararlanıyoruz. Mesela SEO odağında içerikler üreterek, yapay zekâ teknolojilerinden faydalanarak web sitemize gelen kullanıcılarımızın personasını tanıyor, içeriklerimizi o personaya faydalı olacak şekilde üretiyoruz. Sunduğumuz içeriklerden faydalanan kullanıcılar bloğumuza abone olarak bülten otomasyon kurgularımıza da dahil oluyor. 

Güncel olmayan veri hiçbir anlam ifade etmiyor

Data kaynağımızın bir bölümünü de düzenli ve sık aralıklarla yürüttüğümüz kalitatif ve kantitatif pazar araştırmalarından elde ettiğimiz data oluşturuyor. Bu kapsamlı araştırmaların haricinde sosyal medya dinlemeleriyle de önemli veriler elde ediyoruz. Yalnız veri dediğimiz şey doğası gereği geçerliliğini kısa sürede yitirebiliyor. Bu nedenle uzun vadeli planlamalar yerine; hedef kitlenin ihtiyaçlarını zamanında tespit etmeye, somut fark yaratmaya, gerçek zamanlı iletişimlere odaklanıyoruz. Kreatif ve dijital pazarlama iletişimlerimizi ve mevcut müşterilerimizin memnuniyetini artırmak için yürüttüğümüz CRM çalışmalarımızı güncel veriye dayanarak yürütüyoruz. Ayrıca, test et – yanıl mantığıyla hareket ederek farklı kampanya, mecra, değer önermesi ve bileşenleri sürekli kontrol grupları ile ölçümlüyoruz. 

Pazarlama otomasyonu ile çarpıcı sonuçlar elde ettik

Yapay zekâ destekli pazarlama otomasyonu projemiz Flow kapsamında doğru kanallarda doğru içeriklerle yaptığımız pazarlama iletişimi sonucunda bize ulaşan potansiyel müşteri sayımız son 2 yılda 3 katına çıkarken,  satış ekiplerimizin ihtiyaca en uygun çözümü önermelerindeki hız ve performansları yüzde 25 iyileşti. Son 1 yılda ise yapay zekâ ve makina öğrenmesi ile oluşturduğumuz müşteri veri seti ile müşterilerimize bir sonraki en iyi teklifi vererek çapraz satışlarımızı yüzde 38 artırdık, yeni satışların pazarlama üzerinden gelme oranını ise yüzde 50’ye çıkardık. Marka bilinirlik puanımız ise son 3 senede yüzde 22 arttı.