notification-announcements

Duyurular

 

uzun dönem araç kiralama

Uzun Dönem Araç Kiralama

Multinet Up
Lojistik ve Filo Yönetimi 5 Dakikalık Okuma Süresi

Araç kiralama, şirketlerin lojistik ve filo yönetimi süreçleri için tercih ettikleri çözümlerden biridir. Şirketlerin araç kiralarken göz önünde bulundurması gereken çeşitli etkenler bulunuyor. Bu etkenlerden biri de şirketin operasyonel süreçler için kiralamayı planladığı araca ihtiyaç duyulan süredir. Bir aracın kiralama süresi şirketlerin filo yönetimi kadar finans yönetimini de yakından ilgilendiriyor. Bunun nedeni ise sağlayıcı firmaların uzun dönem araç kiralama için sunduğu hizmetler ve farklı fiyatlandırma seçenekleri ile ilişkili olabiliyor.

Araç kiralamadan önce şirketlerin temelde uygun araç tipi ve sayısı kadar araçlara ihtiyaç duyulan süreyi de belirlemeleri gerekiyor. Bu sürenin uzun olması durumunda şirketler sağlayıcı firmaların uzun dönem araç kiralama çözümünden yararlanabiliyor. Sizler için bu yazımızda, uzun dönem araç kiralama işlemini ve nasıl yapıldığını açıklayarak bu işlemin işletmeler için sağladığı avantajlara yer verdik.

Uzun Dönem Araç Kiralama Nedir?

Uzun dönem araç kiralama, sağlayıcı firmalar tarafından sunulan araçların en az 12 ay, en fazla 48 ay boyunca bir araç kiralama seçeneğidir. Uzun dönem araç kiralama hizmeti veren firmalar genellikle bu hizmet için belirli bir araç sayısı koymuyor. Bu sayede, kiralanacak araç sayısı şirket ihtiyaçlarına göre şekillenebiliyor. Ayrıca, şirketler uzun dönem araç kiralama hizmetinden yalnızca sıfır veya ikinci el fark etmeksizin hem binek araçlar hem de ticari araçlar için faydalanabiliyor.

Uzun dönem araç kiralama hizmetinde şirketler hem diledikleri araç tipini hem de bu tipteki araç sayısını tercih ederek ihtiyaçlarına en uygun aracı ve kullanım süresini belirleyebiliyor. Bununla birlikte, uzun dönem kiralama hizmeti alan şirketler bu süreç içerisinde sağlayıcı firmayla yapılan sözleşmeye bağlı olarak vergi, sigorta, bakım ve onarım gibi giderlerden de muaf olabiliyor. Böylece, şirketler uzun dönem araç kiralayarak hem uzun vadede etkin bir filo yönetimi hem de finansal avantajlar sağlıyor.

Uzun Dönem Araç Kiralama Nasıl Yapılır?

Araç kiralamanın koşulları şirketlerin ihtiyacı olan araç tipine, araç sayısına ve kiralama süresine bağlı olarak farklılık gösterebiliyor. Bu nedenle, uzun dönem araç kiralamak isteyen şirketlerin ilk olarak normal araç kiralama sürecine benzer şekilde bu hizmeti veren ve ihtiyaç duyulan araç tipine sahip ilgili firmaları belirlenmesi gerekir. Şirketler, araç kiralama firmaları ile iletişime geçerek sunulan kiralama koşullarını ve araç seçeneklerini değerlendirerek taleplerine en uygun olanı seçebilirler.

Uzun Dönem Araç Kiralama Fiyatları

Uzun dönem araç kiralama hizmeti için belirli bir sabit fiyatın verilmesi çok mümkün değildir. Şirket tarafından kiralanması planan aracın markası, yakıt türü, kilometresi gibi çeşitli etkenler araç kiralama fiyatlarında değişikliğe neden olabiliyor. Bu süreçte, şirketlerin bu hizmeti sağlayan firmalar ile iletişime geçerek fiyat araştırması yapabilir ve finansal açıdan kendilerine en uygun olanı seçebilir. 

Uzun Dönem Araç Kiralamanın Avantajları

Şirketler uzun dönem araç kiralayarak başta bir filo yönetimi açısından çeşitli avantajlar elde edebiliyor. Buna ek olarak, bu hizmetten faydalanan şirketler finans yönetimi açısından da fayda sağlayabiliyor. Uzun dönem araç kiralamanın şirketler açısından avantajları şu şekilde sıralanabilir:

  • Kiralama işleminden önce bu süreçteki maliyetler belirlendiği için şirketler bütçe kontrolünü daha etkin bir şekilde yapabilir.
  • Aracın kiralandığı uzun dönem boyunca herhangi bir bakım ve onarım hizmetine ulaşmak oldukça kolaydır.
  • Şirketlerin uzun dönem için kiraladıkları araçların sigorta, vergi gibi işlemler ve ödemeleri genellikle sağlayıcı firma tarafından gerçekleştirilir.
  • Arıza, hasar gibi durumlar için genellikle sağlayıcı firmalar tarafından sunulan yol yardım ve sonrasında yedek araç tahsis etme hizmetleri bulunur.

Uzun dönem araç kiralamanın şirketlerin filo yönetimi süreçlerine sağladığı avantajları yukarıda sizler için listeledik. Uzun dönem araç kiralamanın yanı sıra şirketler filo yönetimi sürecindeki etkinliğini artırmak için çeşitli çözümlerden faydalanması gerekir. Bu çözümlerden biri olan taşıt tanıma sistemi araçların yakıt harcamalarının kontrol edilmesini sağlayarak şirketlere pek çok avantaj sunar.

MultiPetrol ile Filo Yönetim Sürecinizi Güçlendirin!

Multinet UP’ın akaryakıt çözümü olan MultiPetrol sayesinde şirketleri Shell Taşıt Tanıma Sistemi ile tanışıyor. Akaryakıt alımlarını daha kolay ve güvenli bir işleme dönüştüren Shell TTS ile 1000’e yakın Shell istasyonundan vakit kaybetmeden şirket araçlarınıza yakıt alabilirsiniz. Shell TTS ile şirketiniz filo yönetim sürecinde elde edeceğiniz diğer avantajlar ise şu şekilde sıralanabilir:

  • Araçtan inmeden Shell istasyonlarından akaryakıtınızı kolaylıkla alabilirsiniz.
  • Ayda sadece 3 fatura keserek zaman ve iş gücünden tasarruf edebilirsiniz.
  • Online platform üzerinden yakıt tüketimine ilişkin verileri kolaylıkla takip edebilirsiniz.
  • Şirket ihtiyaçlarınıza uygun yenilikçi MultiPetrol çözümlerinden yararlanabilirsiniz.
  • Akaryakıt harcamalarına yönelik ödeme koşulları ve vergi tasarrufundan faydalanabilirsiniz.

Siz de Shell TSS ile tanışmak ve avantajlarından faydalanarak filo yönetim sürecinizi güçlendirmek için MultiPetrol çözümü ile hemen tanışın. Şirketinizin ihtiyaçlarına yönelik özel çözümler ve ödeme koşulları için başvurunuzu hemen yapabilirsiniz.

Shell Türkiye premium distribütörü Multinet Up ile filo yönetimi çok pratik. Taşıt tanıma sistemi, yaygın şube ağı ve daha fazlası MultiPetrol’de! Bilgilerinizi bırakın, sizi arayalım.

05xx xxx xx xx
Kategoriler
İnovasyon & Girişimcilik
İnovasyon
İnsan Kaynakları
İnsan Kaynakları
Kurumsal Seyahat
kurumsal seyahat
Lojistik ve Filo Yönetimi
lojistik ve filo yönetimi
İlgili Yazılar
Filo Kaskosu Nedir?
Şirketinizin Güvencesi: Filo Kaskosu Nedir?
Şirket Araçları İçin Trafik Sigortası Nasıl Yaptırılır?
Şirket Araçları İçin Trafik Sigortası Nasıl Yaptırılır?
Şirket Aracı Alırken Dikkat Edilmesi Gerekenler
Şirket Aracı Alırken Dikkat Edilmesi Gerekenler
Liderlik Becerisi

Başarılı Yönetimin Anahtarı: Liderlik Becerisi

Bir organizasyonun başarılı olmasında liderin payı yadsınamaz. Önder ve şef gibi anlamlara gelen lider, özetle yönetimden sorumlu olan kişidir. Ancak iş hayatında liderlik, bu tanımdan daha fazlasını ifade eder.

Etkili İletişim Nedir?

Etkili İletişim Becerileri İş Hayatında Neden Önemlidir?

Çalışanların hem kendi aralarında hem de yöneticileriyle düzenli etkileşim kurması bir hayli önemlidir. Zira iş hayatında etkili iletişim, pek çok başarının kapısını aralar. Örneğin anlaşmazlıkları ortadan kaldırır ve sorunların daha fazla büyümeden çözülmesine yardımcı olur.

İş Performansı Nasıl Değerlendirilir?

İş Performansını Nasıl Değerlendirilir?

İşletmeler için çalışan performansının önemli bir yeri vardır. İş kalitesini korumak ve gelişimi teşvik etmek gibi hedefler için personellerin durumunun düzenli aralıklarla incelenmesi gerekir. Performans değerlendirme aşamalarıyla çalışanların güçlü ve zayıf yönlerini öğrenebilirsiniz.