notification-announcements

Duyurular

 

E-Ticaret'te Stok Yönetimi

E-Ticaret'te Etkili Stok Yönetimi İçin 7 Önemli İpucu

Multinet Up
Multinet Up
Lojistik ve Filo Yönetimi 4 Dakikalık Okuma Süresi

Satın alma alışkanlıklarının giderek dijital dünyaya kaydığı günümüzde, e-ticaret her zamankinden daha çok fırsat sunuyor. E-satış yapmak için gerekli sermayenin daha düşük olması ve online pazaryerleri sayesinde geniş bir müşteri tabanına ulaşmanın çok kolaylaşması, e-ticarete başlamak isteyenlere epey cazip geliyor. Fakat e-ticaret öğrenmesi kolay, uzmanlaşması zor olan bir sektör.

Markanızın prestiji ve itibarı ise kullanıcıların sizi seçmek için göz önünde bulundurduğu en önemli faktörlerden birisi.

Müşteri memnuniyetini sürekli kılabilmek için ihtiyaçlara anlık cevap verebilmek gerekiyor. Bunu başarabilmenin anahtarı ise e-ticarette etkili bir stok yönetimidir. Multinet Up’ın bu yazısında, maliyet ve riskleri en aza indirirken, müşterinizi mutlu etmenize yardımcı olacak, e-ticarette etkili stok yönetimi için 7 önemli ipucu veriyoruz.

1. Ürünlerinizin Stok Miktarları İçin Alt Limit Oluşturun


E-ticarette müşterilerinizin yaşayabileceği en kötü deneyimlerden biri belki de stokta olmayan ürünü almaktır.

Siz şikayetlerle uğraşırken, müşteriniz de mutsuz olacaktır. Bunun önüne geçmek için, tercihen bir yazılım yardımı ile sattığınız her ürün için tek tek analiz yapın ve bir stok alt limiti oluşturun.

Ürün miktarı alt limitin altına düştüğü anda, tedarikçinizden tekrar temin edilmesini sağlayın.

Çok hızlı satılan popüler ürünler için bu miktarı yüksek tutarken, az talep olan ürünler için düşük bir limit belirlerseniz de gereksiz stok maliyeti üstlenmemiş olursunuz. Bu sayede tedarik zincirinizde süreklilik sağlarsınız ve stok yönetiminde bir adım öne geçersiniz.

2. Raf Ömrüne Dikkat: “İlk Giren İlk Çıkar”

İngilizcedeki “First in, first out” prensibini duymuş muydunuz? Türkçe’ye de “İlk giren ilk çıkar” biçiminde adapte olmuştur.

Etkili bir stok yönetimi için bu mantığı uygulamanız oldukça kritiktir. Ürünlerinizin bir raf ömrü vardır ve tıpkı gıdalar gibi, son kullanma tarihi varmış gibi düşünerek, aynı ürünler içerisinden deponuza daha önce gireni, daha önce satmalısınız.

Stok bulundurmanız önemlidir fakat aylar veya yıllar önce gelmiş bir ürünü satamadan raf ömrünün dolması sizi zarara uğratır.

3. Fiziksel Deponuzu İyi Yönetin

Her ne kadar e-ticaret yapıyor olsanız da etkili stok yönetimi, depo yönetimi ile başlıyor.

Rafların düzenli ve tertipli olması, ürünlerin kategorilerine göre düzgün bir şekilde yerleştirilmiş olması faydalı olacaktır.

Anlaşılır ve doğru etiketleme yapılması ise ürünün paketlenme ve kargo süreçlerinde ortaya çıkabilecek karışıklıkları en aza indirecektir.

Dijital ve fiziksel stoklarınızın tutarlı olması ise sipariş esnasında meydana gelebilecek olumsuzlukları önleyecektir.

4. Tedarikçilerinizi İyi Tanıyın

Eğer kendiniz üretici değilseniz, ürün temin etmek için tedarikçilerle sürekli bir diyalog içindesiniz demektir.

Tedarikçilerinizle iyi ilişkiler kurmak önemlidir. Tedarikçilerinizin limitlerini iyi bilmeli, zayıf ve kuvvetli yönlerini öğrenmelisiniz.

Aksama yaşatacak ve sizi stoksuz bırakabilecek tedarikçilerinize alternatif yeni kanallar bulmalı ve kendinizi güvence altına almalısınız.

5. Olağanüstü Durumlara Hazır Olun

Belli dönemlerde veya ani olaylar karşısında e-satışlarınızda ani düşüş veya artışlar yaşayabilirsiniz.

Trendleri takip etmeli bunlar için stoklarınızı hazır etmelisiniz. Yılbaşı, bayramlar, okul tatilleri gibi dönemlerde talep artışı olacak ürünleri önceden belirleyip stok miktarını artırabilirsiniz.

Deponuza sığmayan ürünler için tedarikçilerinizle anlaşma yapıp sizin için stok tutmalarını isteyebilirsiniz.

Pandemi ve yasaklar gibi olaylardan etkilenen ürünler için de tedarikçilerinizle geri iadeli anlaşmalar yapabilirsiniz.

Pandemide etkili tedarik zinciri yönetimi ile ilgili bilgi almak istiyorsanız. Bu yazımızı inceleyebilirsiniz.

6. Sipariş Takibine Özen Gösterin

Birden fazla e-ticaret sitesinde satış yapıyorsanız farklı platformlardan siparişler alıyorsunuz demektir.

Doğru ürünü doğru müşteriye yollamak için özellikle dikkat etmeniz gerekir.

Çevrimiçi tüketicinin tahammülünün çok düşük olduğunu göz önünde bulundurursak, siparişlerin doğru alınıp sürecin doğru devam ettirilmesi oldukça kritiktir. Hatta bir miktar yatırım yaparak, entegre bir yazılım sahibi olmayı da düşünebilirsiniz.

7. Hızlı Kargo ve Faturalama

Hepimiz biliyoruz ki geciken kargo tüketici için en istenmeyen negatif deneyimdir.

Hatta ürün değerlendirmelerinde ürünle direkt alakalı olmasa bile yavaş kargo yüzünden puan kırılır.

Etkili bir stok yönetimi sipariş sonrasında ürünlerin kargoya hızlı ve doğru bir şekilde iletilmesini sağlar.

Paketin içine koyacağınız veya üzerine iliştireceğiniz fatura ise ileri dönük geri bildirimler için işinizi kolaylaştırır.

 

Globalleşen e-ticaret pazarında mücadele bu kadar üst düzeydeyken, fırsat kaybı yaşamamak ve müşteri memnuniyetini yüksek tutmak için etkili stok yönetimi uygulamak sizi bir adım ileriye taşıyacaktır. Seçeceğiniz doğru tedarikçiler ve doğru araçlarla işinizi daha rahat büyütebilirsiniz.

Stok, depo yönetimi, lojistik gibi çeşitli konularda detaylı bilgiler içeren yazılarımıza Multinet Up Blog sayfasından ulaşabilirsiniz.

Kategoriler
İnovasyon & Girişimcilik
İnovasyon
İnsan Kaynakları
İnsan Kaynakları
Kurumsal Seyahat
kurumsal seyahat
Lojistik ve Filo Yönetimi
lojistik ve filo yönetimi
İlgili Yazılar
Filo Kaskosu Nedir?
Şirketinizin Güvencesi: Filo Kaskosu Nedir?
Şirket Araçları İçin Trafik Sigortası Nasıl Yaptırılır?
Şirket Araçları İçin Trafik Sigortası Nasıl Yaptırılır?
Şirket Aracı Alırken Dikkat Edilmesi Gerekenler
Şirket Aracı Alırken Dikkat Edilmesi Gerekenler
İş Arama İzni Nedir?

İş Arama İzni Nedir, Nasıl Hesaplanır?

Personelin işten çıkarılması veya kendi isteğiyle görevinden ayrılması, iki taraf için de bazı yükümlülükler doğurur. Şirket, yeni bir işçi bulana kadar işlerini sürdürmek durumundadır.

Çalışanlar İçin Kıdem Ödülleri

Kıdem Ödülü Nedir ve Nasıl Seçilir?

Bir firmayı başarıya ulaştırmayı sağlayan en önemli unsur, şirketini seven, yüksek motivasyonlu personelleridir. Çalışanlarının sadakatini kazanan firmalar, rakiplerine karşı oldukça önemli bir avantaj yakalar.

Emekli Çalışan Maliyeti 2024

Emekli Çalışanın İşverene Maliyeti [2024]

Çalışanların işverene maaş ve diğer giderleri içeren bir maliyeti bulunur. Bu maliyete sigorta primi ödemeleri de dâhildir. İşveren, henüz emekli olmayan personeller için SGK primi yatırır.