notification-announcements

Duyurular

 

E-Ticaret'te Etkili Stok Yönetimi İçin 7 Önemli İpucu

Multinet Up
Multinet Up
Lojistik ve Filo Yönetimi 4 Dakikalık Okuma Süresi
E-Ticaret'te Stok Yönetimi

Satın alma alışkanlıklarının giderek dijital dünyaya kaydığı günümüzde, e-ticaret her zamankinden daha çok fırsat sunuyor. E-satış yapmak için gerekli sermayenin daha düşük olması ve online pazaryerleri sayesinde geniş bir müşteri tabanına ulaşmanın çok kolaylaşması, e-ticarete başlamak isteyenlere epey cazip geliyor. Fakat e-ticaret öğrenmesi kolay, uzmanlaşması zor olan bir sektör.

Markanızın prestiji ve itibarı ise kullanıcıların sizi seçmek için göz önünde bulundurduğu en önemli faktörlerden birisi.

Müşteri memnuniyetini sürekli kılabilmek için ihtiyaçlara anlık cevap verebilmek gerekiyor. Bunu başarabilmenin anahtarı ise e-ticarette etkili bir stok yönetimidir. Multinet Up’ın bu yazısında, maliyet ve riskleri en aza indirirken, müşterinizi mutlu etmenize yardımcı olacak, e-ticarette etkili stok yönetimi için 7 önemli ipucu veriyoruz.

1. Ürünlerinizin Stok Miktarları İçin Alt Limit Oluşturun


E-ticarette müşterilerinizin yaşayabileceği en kötü deneyimlerden biri belki de stokta olmayan ürünü almaktır.

Siz şikayetlerle uğraşırken, müşteriniz de mutsuz olacaktır. Bunun önüne geçmek için, tercihen bir yazılım yardımı ile sattığınız her ürün için tek tek analiz yapın ve bir stok alt limiti oluşturun.

Ürün miktarı alt limitin altına düştüğü anda, tedarikçinizden tekrar temin edilmesini sağlayın.

Çok hızlı satılan popüler ürünler için bu miktarı yüksek tutarken, az talep olan ürünler için düşük bir limit belirlerseniz de gereksiz stok maliyeti üstlenmemiş olursunuz. Bu sayede tedarik zincirinizde süreklilik sağlarsınız ve stok yönetiminde bir adım öne geçersiniz.

2. Raf Ömrüne Dikkat: “İlk Giren İlk Çıkar”

İngilizcedeki “First in, first out” prensibini duymuş muydunuz? Türkçe’ye de “İlk giren ilk çıkar” biçiminde adapte olmuştur.

Etkili bir stok yönetimi için bu mantığı uygulamanız oldukça kritiktir. Ürünlerinizin bir raf ömrü vardır ve tıpkı gıdalar gibi, son kullanma tarihi varmış gibi düşünerek, aynı ürünler içerisinden deponuza daha önce gireni, daha önce satmalısınız.

Stok bulundurmanız önemlidir fakat aylar veya yıllar önce gelmiş bir ürünü satamadan raf ömrünün dolması sizi zarara uğratır.

3. Fiziksel Deponuzu İyi Yönetin

Her ne kadar e-ticaret yapıyor olsanız da etkili stok yönetimi, depo yönetimi ile başlıyor.

Rafların düzenli ve tertipli olması, ürünlerin kategorilerine göre düzgün bir şekilde yerleştirilmiş olması faydalı olacaktır.

Anlaşılır ve doğru etiketleme yapılması ise ürünün paketlenme ve kargo süreçlerinde ortaya çıkabilecek karışıklıkları en aza indirecektir.

Dijital ve fiziksel stoklarınızın tutarlı olması ise sipariş esnasında meydana gelebilecek olumsuzlukları önleyecektir.

4. Tedarikçilerinizi İyi Tanıyın

Eğer kendiniz üretici değilseniz, ürün temin etmek için tedarikçilerle sürekli bir diyalog içindesiniz demektir.

Tedarikçilerinizle iyi ilişkiler kurmak önemlidir. Tedarikçilerinizin limitlerini iyi bilmeli, zayıf ve kuvvetli yönlerini öğrenmelisiniz.

Aksama yaşatacak ve sizi stoksuz bırakabilecek tedarikçilerinize alternatif yeni kanallar bulmalı ve kendinizi güvence altına almalısınız.

5. Olağanüstü Durumlara Hazır Olun

Belli dönemlerde veya ani olaylar karşısında e-satışlarınızda ani düşüş veya artışlar yaşayabilirsiniz.

Trendleri takip etmeli bunlar için stoklarınızı hazır etmelisiniz. Yılbaşı, bayramlar, okul tatilleri gibi dönemlerde talep artışı olacak ürünleri önceden belirleyip stok miktarını artırabilirsiniz.

Deponuza sığmayan ürünler için tedarikçilerinizle anlaşma yapıp sizin için stok tutmalarını isteyebilirsiniz.

Pandemi ve yasaklar gibi olaylardan etkilenen ürünler için de tedarikçilerinizle geri iadeli anlaşmalar yapabilirsiniz.

Pandemide etkili tedarik zinciri yönetimi ile ilgili bilgi almak istiyorsanız. Bu yazımızı inceleyebilirsiniz.

6. Sipariş Takibine Özen Gösterin

Birden fazla e-ticaret sitesinde satış yapıyorsanız farklı platformlardan siparişler alıyorsunuz demektir.

Doğru ürünü doğru müşteriye yollamak için özellikle dikkat etmeniz gerekir.

Çevrimiçi tüketicinin tahammülünün çok düşük olduğunu göz önünde bulundurursak, siparişlerin doğru alınıp sürecin doğru devam ettirilmesi oldukça kritiktir. Hatta bir miktar yatırım yaparak, entegre bir yazılım sahibi olmayı da düşünebilirsiniz.

7. Hızlı Kargo ve Faturalama

Hepimiz biliyoruz ki geciken kargo tüketici için en istenmeyen negatif deneyimdir.

Hatta ürün değerlendirmelerinde ürünle direkt alakalı olmasa bile yavaş kargo yüzünden puan kırılır.

Etkili bir stok yönetimi sipariş sonrasında ürünlerin kargoya hızlı ve doğru bir şekilde iletilmesini sağlar.

Paketin içine koyacağınız veya üzerine iliştireceğiniz fatura ise ileri dönük geri bildirimler için işinizi kolaylaştırır.

 

Globalleşen e-ticaret pazarında mücadele bu kadar üst düzeydeyken, fırsat kaybı yaşamamak ve müşteri memnuniyetini yüksek tutmak için etkili stok yönetimi uygulamak sizi bir adım ileriye taşıyacaktır. Seçeceğiniz doğru tedarikçiler ve doğru araçlarla işinizi daha rahat büyütebilirsiniz.

Stok, depo yönetimi, lojistik gibi çeşitli konularda detaylı bilgiler içeren yazılarımıza Multinet Up Blog sayfasından ulaşabilirsiniz.

Kategoriler
İnovasyon & Girişimcilik
İnovasyon
İnsan Kaynakları
İnsan Kaynakları
Kurumsal Seyahat
kurumsal seyahat
Lojistik ve Filo Yönetimi
lojistik ve filo yönetimi
İlgili Yazılar
Filo Yönetimi Nedir?
Filo Yönetimi Nedir, Nasıl Yapılır?
Şirket Araçları İçin Periyodik Bakım Süreci
Şirket Araçlarının Periyodik Bakımı
Ticari Araçlarda MTV Oranı Ne Kadardır?
Ticari Araçlarda MTV Oranları Ne Kadar?
  • Filo Kaskosu Nedir?
    Şirketinizin Güvencesi: Filo Kaskosu Nedir?

    Bir şirketin sahip olduğu araçların tümü, filo kapsamında yer alır. Filo yönetimi ise araçların etkin bir şekilde kullanılmasını mümkün kılar. Bakım, onarım ve yakıt alımı gibi konuları içerir.

  • Şirket Araçları İçin Trafik Sigortası Nasıl Yaptırılır?
    Şirket Araçları İçin Trafik Sigortası Nasıl Yaptırılır?

    Trafik sigortası, aracınızla yola çıkmanız için zorunlu tutulan işlemlerden biridir. Trafikte meydana gelecek olası kazalardaki hasarı karşılayabilmenizi sağlayacak bu işlem, oldukça geniş kapsamlıdır. Bu sigortayla birlikte yalnızca maddi kayıpların bir kısmı karşılanabilir.

  • Şirket Aracı Alırken Dikkat Edilmesi Gerekenler
    Şirket Aracı Alırken Dikkat Edilmesi Gerekenler

    Şirket arabası, iş süreçlerinin etkin ve verimli bir biçimde yönetilmesine imkân veren önemli ihtiyaçlar arasında yer alır. Küçük, orta ve büyük ölçekli pek çok şirket, araç satın alma veya kiralama gibi seçenekleri değerlendirir.

  • Şirketler İçin Araç Kredisi Koşulları
    Şirketler İçin Araç Kredisi Koşulları Nelerdir?

    Araç sahibi olmak isteyen ancak yeterli nakit akışını sağlayamayan kişiler bankaların sunduğu kredi hizmetlerinden yararlanabilir. Bu durum şirketler için de geçerlidir. Taşıt kredilerine hem bireysel olarak hem de ticari amaçlı başvuru yapılabilir.

  • Şirket Aracı Satım Süreçleri
    Şirket Aracı Satışı Nasıl Yapılır? Gerekli Prosedürler Nelerdir?

    Şirket araçları, iş akışının devamlılığı açısından oldukça önemlidir. Farklı amaçlar doğrultusunda kullanılan bu araçların alım ve satım süreçlerinde izlenen bazı prosedürler vardır.

  • Filo Sigortası Avantajları
    Filo Yönetimi Sigortası Nedir, Avantajları Nelerdir?

    Filo yönetimi, bir şirketin sahip olduğu araçları verimli şekilde kullanması, bakımını ve idaresini yapması için oluşturulan bir stratejidir.

  • Filo Kiralama Kârlı mı?
    Uzun Dönem Filo Kiralama, Satın Alma ile Karşılaştırması

    Taşımacılık ve ulaşım, reel sektörde faaliyet gösteren şirketlerin önemli bir iş yükümlülüğü ve harcama kalemidir. Hâl böyleyken özellikle büyük ölçekli firmalarda personel kullanımına tahsis edilmiş araçlara sahip olmak daha fazla önem kazanır.

  • araç muayenesi için gerekli evraklar
    Şirket Aracı Muayenesi İçin Gerekli Evraklar Nelerdir?

    Şirket araçları, firmaların iş süreçlerinin hızlı ve etkili bir şekilde yönetilmesini olanaklı kılan temel ihtiyaçlardan biridir.

  • Araç Takip Sistemi
    Araç Takip Sistemi Verimliliğinizi Nasıl Artırıyor?

    Şirketler, filo yönetimi süreçlerinde çeşitli çözümlere başvurarak araç kullanımındaki verimliliklerini arttırmayı amaçlar.

  • ticari araç nedir
    Ticari Araç Nedir? Ticari Araçlar Rehberi

    Otomotiv sektörü her geçen gün büyüyüp yeni marka ve modeller ile piyasaya çıkmaya devam etmektedir. Ancak araç sayısı ne kadar artarsa artsın araç sınıfı ticari araç ve binek araç olarak ikiye ayrılır.