Şirketinizin yemek kartından, hediye kartına, akaryakıttan, kurumsal seyahat platformuna kadar, çalışana bağlı tüm giderlerinize özel çözümlerimiz için başvurun, sizi arayalım.
Tedarik Zinciri Yönetimi Nedir? Faydaları Nelerdir?
Multinet Up
Bağlantı kopyalandı
Lojistik ve Filo Yönetimi
4
Dakikalık Okuma Süresi
Tedarik zinciri, bir ürünün üretimi için gerekli olan hammaddenin tedarikinden başlayıp, nihai tüketiciye ulaşmasına kadar gerçekleştirilen tüm lojistik faaliyetlerini ve bu faaliyetler içerisinde yer alan insanları, teknolojileri ve kaynakları kapsayan süreçlerin tamamını tanımlayan kavramdır. Tedarik zinciri yönetimi ise, bu süreçler boyunca ortaya çıkan malzeme ve bilgi akışına ait tüm yönetsel görevleri tanımlamaktadır. İşletmelerin verimliliği, karlılığı ve müşteri memnuniyeti için hayati öneme sahip olan tedarik zinciri yönetimi ile ilgili merak edilenleri, Multinet Up olarak bu yazımızda paylaştık.
Tedarik Zinciri Yönetiminin Yararları
Zamanında ve sorunsuz olarak gerçekleştirilen teslimatlar, müşteri memnuniyetini ve sadakatini artırır.
Planlı ve düzgün işleyen tedarik zinciri yönetimi, maliyetleri düşürücü etki doğurur.
Kaynakların etkin ve doğru kullanılmasını sağlayarak, verimliliği artırır.
Üretiminin aksamadan devam etmesini sağlar.
Pazarda meydana gelen ve öngörülemeyen talep oluşumlarına hızlı bir şekilde cevap verme imkânı sağlar.
Tedarik Zincirinin Ana Aşamaları
Sipariş yönetimi: Siparişlerin zamanında ve herhangi bir sorun çıkmadan teslim edilebilmesi için, işletme faaliyetlerinin organizasyonunun sağlanmasıdır.
Üretim planlama: Müşterilerden gelen siparişler ve gelecek sipariş öngörüleri doğrultusunda, üretim süreçlerinin planlamasının yapılmasıdır.
Satın alma: Üretim faaliyetleri için kullanılacak olan tüm mal ve hizmetlerin hızlı, sorunsuz ve beklenen kalitede temin edilmesidir.
Üretim: Satın alınan mamul, yarı mamul ya da hammaddelerin, planlama aşamasında belirlenen süre içerisinde ve sorunsuz olarak ürüne dönüştürülmesidir.
Stok yönetimi: Planlama sürecinde belirlenen miktarda ürünün stok seviyesinin belirlenmesi ve yönetilmesi sürecidir.
Depo yönetimi: Üretimi gerçekleşmiş olan ürünlerin sevkiyata hazır halde depolanması, miktarlarının belirlenmesi ve bu süreçlerin maliyetlerinin çıkartılması faaliyetidir.
Nakliye (Sevkiyat): Üretimi gerçekleşmiş olan ürünlerin depodan alınarak, tüketiciye ya da satıcıya ulaştırılması sürecinin yönetimidir.
İşletmeler, tedarik zinciri yönetimini sürekli olarak geliştirmek zorundadırlar. Geliştirme sürecinde dikkate alınacak 6 unsur öne çıkmaktadır;
Tesis: İşletmenin tesis sayısı, kapasitesi, lokasyonları ve sabit maliyetleri gibi konular incelenir.
Envanter (Stok): Stok çeşitliliği ve miktarı, sipariş miktarı, stokların bulunduğu tesisler, emniyet stokları, çevrim stokları ve âtıl stoklar gibi konular incelenir.
Lojistik (Nakliye): Nakliye hızı, kapasitesi, maliyeti, kısıtları gibi konular incelenir.
Bilgi: Kullanılan teknolojiler, elde edilen bilgiler ve veriler, öngörü, koordinasyon ve diğer bilgiler ele alınır.
Tedarik: Tedarikçi ve ürün seçimi, satın alma miktarı, fiyat pazarlığı, tedarik süresi gibi konular incelenir.
Fiyatlandırma: Maliyet ve değer bazlı fiyat, kar oranı, dinamik fiyatlandırma gibi konular ele alınır.
Saydığımız bu unsurlar sürekli olarak takip edilmeli ve gerekli görüldüğü durumlarda, tedarik zinciri yönetiminin iyileştirilmesi için değişiklik yapılmalıdır. Sağlıklı bir şekilde kurulmuş ve yönetilen tedarik zinciri, işletmeler için hem kısa hem de uzun vadede karlılık, müşteri memnuniyeti ve verimlilik artışı sağlar.
Yeni içeriklerimizden haberdar olmak için bilgilerinizi giriniz
Kategoriler
İnovasyon & Girişimcilik
İnsan Kaynakları
Kurumsal Seyahat
Lojistik ve Filo Yönetimi
İlgili Yazılar
Filo Yönetimi Nedir, Nasıl Yapılır?
Şirket Araçlarının Periyodik Bakımı
Ticari Araçlarda MTV Oranları Ne Kadar?
Şirketinizin Güvencesi: Filo Kaskosu Nedir?
Bir şirketin sahip olduğu araçların tümü, filo kapsamında yer alır. Filo yönetimi ise araçların etkin bir şekilde kullanılmasını mümkün kılar. Bakım, onarım ve yakıt alımı gibi konuları içerir.
Şirket Araçları İçin Trafik Sigortası Nasıl Yaptırılır?
Trafik sigortası, aracınızla yola çıkmanız için zorunlu tutulan işlemlerden biridir. Trafikte meydana gelecek olası kazalardaki hasarı karşılayabilmenizi sağlayacak bu işlem, oldukça geniş kapsamlıdır. Bu sigortayla birlikte yalnızca maddi kayıpların bir kısmı karşılanabilir.
Şirket Aracı Alırken Dikkat Edilmesi Gerekenler
Şirket arabası, iş süreçlerinin etkin ve verimli bir biçimde yönetilmesine imkân veren önemli ihtiyaçlar arasında yer alır. Küçük, orta ve büyük ölçekli pek çok şirket, araç satın alma veya kiralama gibi seçenekleri değerlendirir.
Şirketler İçin Araç Kredisi Koşulları Nelerdir?
Araç sahibi olmak isteyen ancak yeterli nakit akışını sağlayamayan kişiler bankaların sunduğu kredi hizmetlerinden yararlanabilir. Bu durum şirketler için de geçerlidir. Taşıt kredilerine hem bireysel olarak hem de ticari amaçlı başvuru yapılabilir.
Şirket Aracı Satışı Nasıl Yapılır? Gerekli Prosedürler Nelerdir?
Şirket araçları, iş akışının devamlılığı açısından oldukça önemlidir. Farklı amaçlar doğrultusunda kullanılan bu araçların alım ve satım süreçlerinde izlenen bazı prosedürler vardır.
Filo Yönetimi Sigortası Nedir, Avantajları Nelerdir?
Filo yönetimi, bir şirketin sahip olduğu araçları verimli şekilde kullanması, bakımını ve idaresini yapması için oluşturulan bir stratejidir.
Uzun Dönem Filo Kiralama, Satın Alma ile Karşılaştırması
Taşımacılık ve ulaşım, reel sektörde faaliyet gösteren şirketlerin önemli bir iş yükümlülüğü ve harcama kalemidir. Hâl böyleyken özellikle büyük ölçekli firmalarda personel kullanımına tahsis edilmiş araçlara sahip olmak daha fazla önem kazanır.
Şirket Aracı Muayenesi İçin Gerekli Evraklar Nelerdir?
Şirket araçları, firmaların iş süreçlerinin hızlı ve etkili bir şekilde yönetilmesini olanaklı kılan temel ihtiyaçlardan biridir.
Araç Takip Sistemi Verimliliğinizi Nasıl Artırıyor?
Şirketler, filo yönetimi süreçlerinde çeşitli çözümlere başvurarak araç kullanımındaki verimliliklerini arttırmayı amaçlar.
Ticari Araç Nedir? Ticari Araçlar Rehberi
Otomotiv sektörü her geçen gün büyüyüp yeni marka ve modeller ile piyasaya çıkmaya devam etmektedir. Ancak araç sayısı ne kadar artarsa artsın araç sınıfı ticari araç ve binek araç olarak ikiye ayrılır.