notification-announcements

Duyurular

 

tedarik zinciri yönetimi nedir

Tedarik Zinciri Yönetimi Nedir? Faydaları Nelerdir?

Multinet Up
Lojistik ve Filo Yönetimi 4 Dakikalık Okuma Süresi

Tedarik zinciri, bir ürünün üretimi için gerekli olan hammaddenin tedarikinden başlayıp, nihai tüketiciye ulaşmasına kadar gerçekleştirilen tüm lojistik faaliyetlerini ve bu faaliyetler içerisinde yer alan insanları, teknolojileri ve kaynakları kapsayan süreçlerin tamamını tanımlayan kavramdır. Tedarik zinciri yönetimi ise, bu süreçler boyunca ortaya çıkan malzeme ve bilgi akışına ait tüm yönetsel görevleri tanımlamaktadır. İşletmelerin verimliliği, karlılığı ve müşteri memnuniyeti için hayati öneme sahip olan tedarik zinciri yönetimi ile ilgili merak edilenleri, Multinet Up olarak bu yazımızda paylaştık.

Tedarik Zinciri Yönetiminin Yararları

  • Zamanında ve sorunsuz olarak gerçekleştirilen teslimatlar, müşteri memnuniyetini ve sadakatini artırır.
  • Planlı ve düzgün işleyen tedarik zinciri yönetimi, maliyetleri düşürücü etki doğurur.
  • Kaynakların etkin ve doğru kullanılmasını sağlayarak, verimliliği artırır.
  • Üretiminin aksamadan devam etmesini sağlar.
  • Pazarda meydana gelen ve öngörülemeyen talep oluşumlarına hızlı bir şekilde cevap verme imkânı sağlar.
     

 

35.000'i aşkın noktada geçerli MultiNet yemek kartının sunduğu operasyonel kolaylıkları öğrenmek ve 73.000 TL'yi aşan vergi avantajından faydalanmak için bilgilerinizi bırakın, sizi arayalım.

05xx xxx xx xx

 

Tedarik Zincirinin Ana Aşamaları

  • Sipariş yönetimi: Siparişlerin zamanında ve herhangi bir sorun çıkmadan teslim edilebilmesi için, işletme faaliyetlerinin organizasyonunun sağlanmasıdır. 
  • Üretim planlama: Müşterilerden gelen siparişler ve gelecek sipariş öngörüleri doğrultusunda, üretim süreçlerinin planlamasının yapılmasıdır.
  • Satın alma: Üretim faaliyetleri için kullanılacak olan tüm mal ve hizmetlerin hızlı, sorunsuz ve beklenen kalitede temin edilmesidir.
  • Üretim: Satın alınan mamul, yarı mamul ya da hammaddelerin, planlama aşamasında belirlenen süre içerisinde ve sorunsuz olarak ürüne dönüştürülmesidir.
  • Stok yönetimi: Planlama sürecinde belirlenen miktarda ürünün stok seviyesinin belirlenmesi ve yönetilmesi sürecidir.
  • Depo yönetimi: Üretimi gerçekleşmiş olan ürünlerin sevkiyata hazır halde depolanması, miktarlarının belirlenmesi ve bu süreçlerin maliyetlerinin çıkartılması faaliyetidir.
  • Nakliye (Sevkiyat): Üretimi gerçekleşmiş olan ürünlerin depodan alınarak, tüketiciye ya da satıcıya ulaştırılması sürecinin yönetimidir.

İşletmeler, tedarik zinciri yönetimini sürekli olarak geliştirmek zorundadırlar. Geliştirme sürecinde dikkate alınacak 6 unsur öne çıkmaktadır;

  1. Tesis: İşletmenin tesis sayısı, kapasitesi, lokasyonları ve sabit maliyetleri gibi konular incelenir.
  2. Envanter (Stok): Stok çeşitliliği ve miktarı, sipariş miktarı, stokların bulunduğu tesisler, emniyet stokları, çevrim stokları ve âtıl stoklar gibi konular incelenir.
  3. Lojistik (Nakliye): Nakliye hızı, kapasitesi, maliyeti, kısıtları gibi konular incelenir.
  4. Bilgi: Kullanılan teknolojiler, elde edilen bilgiler ve veriler, öngörü, koordinasyon ve diğer bilgiler ele alınır.
  5. Tedarik: Tedarikçi ve ürün seçimi, satın alma miktarı, fiyat pazarlığı, tedarik süresi gibi konular incelenir.
  6. Fiyatlandırma: Maliyet ve değer bazlı fiyat, kar oranı, dinamik fiyatlandırma gibi konular ele alınır.

Saydığımız bu unsurlar sürekli olarak takip edilmeli ve gerekli görüldüğü durumlarda, tedarik zinciri yönetiminin iyileştirilmesi için değişiklik yapılmalıdır. Sağlıklı bir şekilde kurulmuş ve yönetilen tedarik zinciri, işletmeler için hem kısa hem de uzun vadede karlılık, müşteri memnuniyeti ve verimlilik artışı sağlar.

Kategoriler
İnovasyon & Girişimcilik
İnovasyon
İnsan Kaynakları
İnsan Kaynakları
Kurumsal Seyahat
kurumsal seyahat
Lojistik ve Filo Yönetimi
lojistik ve filo yönetimi
İlgili Yazılar
Şirket Aracı Alırken Dikkat Edilmesi Gerekenler
Şirket Aracı Alırken Dikkat Edilmesi Gerekenler
Şirketler İçin Araç Kredisi Koşulları
Şirketler İçin Araç Kredisi Koşulları Nelerdir?
Şirket Aracı Satım Süreçleri
Şirket Aracı Satışı Nasıl Yapılır? Gerekli Prosedürler Nelerdir?
Ayni Yardın Nedir, Nasıl Başvurulur?

Ayni Yardım Nedir? Ayni Yardım Bordrolaştırma Kolaylıkları

“Doğrudan parasal olmayan; ürün ya da hizmet olarak sağlanan yardımlar”, ayni yardım olarak adlandırılır.

2024 Stajyer Maaşı Ne Kadar?

2024 Stajyer Maaşı Ne Kadar? [Güncellendi]

Öğrencilerin eğitim-öğretim hayatı çerçevesinde öğrendiği teorik bilgileri uygulamaya dökerek deneyim kazanmasını amaçlayan staj çalışmaları karşılığında 33

Babalık İzni 2024

Babalık İzni Nedir, Kaç Gündür? [2024]

Çalışanların ve işverenlerin haklarını düzenleyen kanunlar, bazı özel zamanlara yönelik detaylar içerir. Personellerin ebeveynliğe adım attığı ilk günlerde görevine bir süreliğine ara vermesini sağlayan babalık izni de bu haklar arasındadır.