Firmalar, gelişebilmek ve yeni iş bağlantıları edinebilmek veya var olan bağlantılarını güçlendirebilmek için zaman zaman seyahate ihtiyaç duyabilirler. İş amaçlı bu tip seyahatler ise “kurumsal seyahat” adıyla anılır. Söz konusu kavram akla yolculuk planlamasını getirse de aslında kurumsal seyahat, bundan çok daha fazlasını kapsar. Katılımcıların plana entegrasyonunu sağlayan bu seyahat tipi, süreç yönetimi için de oldukça önemlidir.
İşletmeler, çalışanlarının sosyal güvenceleri için gereken tüm işlemleri yapmak zorundadır. Bu bağlamda personelin işe başlama tarihinden son çalışma gününe kadar izlenmesi gereken prosedürler bulunur. İşe giriş bildirgesi de söz konusu prosedürlerden biridir. İşverenler, bu bildirgeyle çalışanlarının haklarını korur.
Vergi, devletin kamu harcamaları için ayırdığı gelirin önemli bir payını oluşturur. Durum böyleyken hem vatandaşların hem işletmelerin kazançlarından alınan farklı vergiler bulunur. Ödenecek vergilerin hesaplanması ve denetimi için bazı belgeleri edinmeniz gerekir. Vergi levhası da bu resmî belgeler arasındadır. Özetle bu belge, kazançları ve bunlar üzerinden ödenecek tutarları içerir. Vergi mükelleflerini ilgilendiren söz konusu belgeye dair detayları sizin için açıkladık.
İş seyahatine çıkmadan önce tüm detayları profesyonelce planlamak, süreçten maksimum verim alınmasını sağlar. Planlamanın önemi özellikle yurt dışı iş seyahatlerinde kendini gösterir. Yapılacak toplantılardan verimli sonuçlar almak için bu geziler mutlaka planlı olmalıdır. Bu anlamda planlama yaparken dikkat etmeniz gereken pek çok nokta bulunur. Kurumsal nitelikli bir seyahati etkin kılmak için yapmanız gerekenleri aşağıda detaylı inceleyebilirsiniz.
Motivasyon, insanlarda değişkenlik gösteren ve genellikle yapılan işin sürekliliğini etkileyen bir duygudur. İş hayatınızda da yeni projelerde görev alma, ilerleme fırsatları ve takdir edilmek gibi faktörler motivasyonunuzu artırır. Bazı durumlarda bu faktörler değişebilir veya yetersiz kalabilir. İşverenler, kötü günlerinde çalışanlarına farklı yöntemlerle destek olarak motivasyonlarını artırabilir.
Kurumsal seyahatlerde seyahat ve konaklama giderlerinin muhasebeleştirilmesi sürecinde dikkate alınması gereken birçok husus bulunur. Sizin için bu hususları ve bilmeniz gerekenleri derledik.
Günümüzde resmi işlemler başta olmak üzere birçok işlem artık dijital ortam üzerinden yapılabiliyor. Özellikle kişinin ıslak imzasını gerektiren belgeler e-imza sayesinde elektronik ortamda ve dijital uygulamalar vasıtasıyla tamamlanırken tüm kullanıcılar işlemlerini güvenli, hızlı ve pratik bir şekilde gerçekleştirebiliyor. Peki e-imza nedir, nasıl ve nerelerde kullanılır? Tüm merak edilenleri birlikte inceleyelim.
Bir işletmenin gerçekleştirdiği tüm ticari faaliyetlerin takibi, işletmeye ait gelir ve gider verilerinin raporlanması ile sağlanabilir. Tüccarlar bu amaç doğrultusunda işletme defteri adı verilen bir defter kullanır ve yıl sonunda firmaya ait tüm muhasebesel veriler ve kâr/zarar tablosu hesaplanabilir.İşletme defteri nedir, nasıl tutulur? Kimler bu defteri tutar ya da tutamaz, inceleyelim.
İşletmelerin fatura, tebliğ gibi işleri başta olmak üzere birçok işlemini dijital ortamda gerçekleştirebilmesine olanak tanıyan elektronik sistemler, klasik uygulama olan fiziki faturaların yerini e-fatura uygulamasının almasına vesile oluyor. Zorunlu veya gönüllü olarak geçilebilen e-fatura uygulaması, işletmeleri birçok avantajın da sahibi yapıyor.
Ticari işletmelerin kârlılık oranı üzerinde etken rol alan müşteri ilişkilerini geliştirmesi, şirketlerin birincil hedefleri arasındadır. İyi ilişkiler, müşteri sadakatini doğrudan etkilerken satış grafiğine de olumlu yansımaktadır. Bu sebeple şirketlerin müşteri odaklı çalışmalarının sayısı giderek artış gösterirken bu amaca hizmet eden sistem ve uygulamaları kullanma sıklığı da artar. CRM sistemleri bu konuda en çok tercih edilen teknolojilerin başında gelmektedir.