notification-announcements

Duyurular

 

2023 İşletme Defteri Hadleri

İşletme Defteri Nedir? Kimler İşletme Defteri Tutabilir?

Bir işletmenin gerçekleştirdiği tüm ticari faaliyetlerin takibi, işletmeye ait gelir ve gider verilerinin raporlanması ile sağlanabilir. Tüccarlar bu amaç doğrultusunda işletme defteri adı verilen bir defter kullanır ve yıl sonunda firmaya ait tüm muhasebesel veriler ve kâr/zarar tablosu hesaplanabilir.İşletme defteri nedir, nasıl tutulur? Kimler bu defteri tutar ya da tutamaz, inceleyelim.

Vergi & Muhasebe 5 Dakika Okuma
E-Fatura Başvurusu Nasıl Yapılır?

E-Fatura Başvurusu Nasıl Yapılır?

İşletmelerin fatura, tebliğ gibi işleri başta olmak üzere birçok işlemini dijital ortamda gerçekleştirebilmesine olanak tanıyan elektronik sistemler, klasik uygulama olan fiziki faturaların yerini e-fatura uygulamasının almasına vesile oluyor. Zorunlu veya gönüllü olarak geçilebilen e-fatura uygulaması, işletmeleri birçok avantajın da sahibi yapıyor. 

Vergi & Muhasebe 5 Dakika Okuma
Crm Nedir, Neden Önemlidir?

CRM Nedir? İşletmeler İçin Neden Önemlidir?

Ticari işletmelerin kârlılık oranı üzerinde etken rol alan müşteri ilişkilerini geliştirmesi, şirketlerin birincil hedefleri arasındadır. İyi ilişkiler, müşteri sadakatini doğrudan etkilerken satış grafiğine de olumlu yansımaktadır. Bu sebeple şirketlerin müşteri odaklı çalışmalarının sayısı giderek artış gösterirken bu amaca hizmet eden sistem ve uygulamaları kullanma sıklığı da artar. CRM sistemleri bu konuda en çok tercih edilen teknolojilerin başında gelmektedir.

İnovasyon & Girişimcilik 5 Dakika Okuma
Fizibilite Nedir, Nasıl Uygulanır?

Fizibilite Nedir? Fizibilite Hakkında Bilmeniz Gereken 5 Konu

Geçmişte ülkemizde adına pek rastlanmasa da globalleşen dünyada pek çok iş dalında karşımıza çıkan fizibilite, girişimcilerin bir işe yatırım yapmadan önce başvurmaları gereken en önemli çalışmalardan biridir. Bu önemli adım, bir projenin uygulanabilirliğini ve sürdürülebilirliğini göstermektedir. Fizibilite nedir sorusunun cevabını 5 farklı başlık altında sizler için derledik.

İnovasyon & Girişimcilik 5 Dakika Okuma
a101 ramazan kolisi

A101 Ramazan Kolisi Nedir? İçindekiler Nelerdir?

En bereketli ay olan Ramazan’ın yaklaşmasıyla işletmeler, çalışanları ile bu özel ayın bereketini ve coşkusunu Ramazan yardımı yaparak yaşayıp paylaşabilirler. Ramazan yardımı adı altında en sık tercih edilen çözümlerin başındaysa Ramazan kolileri gelmektedir.

İnsan Kaynakları 5 Dakika Okuma
İş Yerlerinde Alınması Gereken Deprem Önlemleri

İş Yerlerinde Deprem Öncesinde, Anında ve Sonrasında Yapılması Gerekenler Nelerdir?

Aktif fay hatları üzerinde yer alan ülkemizde sık sık depremler meydana gelmektedir. Bu nedenle de hayatın her alanında depremlere karşı hazırlıklı olmak gerekir. Çünkü önlem alındığı takdirde depremlerde meydana gelebilecek maddi ve manevi kayıpların önüne geçilebilir.

İnsan Kaynakları 5 Dakika Okuma
SGK Hizmet Dökümü Nedir?

SGK Hizmet Dökümü Nedir? SGK Hizmet Dökümü Ne İçin Kullanılır?

İşverenin işletmesinde çalıştırdığı her bir işçiye sigorta yapma zorunluluğu bulunmaktadır. Bu yasal zorunluluk çerçevesinde sigortalı olarak çalışan kişinin prim günlerinin ödemesi yatar, emekli olma yaşı ve maaşı gibi bilgiler hizmet dökümü aracılığıyla takip edilir. SGK hizmet dökümü nedir, ne amaçla kullanılır, bu belgede bulunan bilgiler nelerdir inceleyelim.

İnsan Kaynakları 5 Dakika Okuma

PDKS Nedir? Şirketler İçin PDKS Neden Önemlidir?

Günümüz dünyasında sanayi 4.0 ile beraber iş alanlarında robotlar, yapay zeka ve akıllı fabrikalar faaliyet göstermeye başladı. Bu çalışmaların temel amacı ticari aktivitelerle teknolojiyi birleştirip verimliliği zirveye çıkarmaktır. Üretim robotları, veri tabanından aldıkları bilgileri işler ve yapay zeka üzerinden birbiriyle iletişime geçerek kusursuz üretimi sağlar. Burada önemle üzerinde durulması gereken nokta ise her sektörde bütün iş gücünü teknolojinin ürettiği aygıtlara aktaramayacağımız gerçeğidir.

İnsan Kaynakları 5 Dakika Okuma
Onboarding Nedir?

Onboarding Nedir? Yeni Çalışanların İşe Uyumu Nasıl Olmalı?

Yeni bir şirkette işe başlayan personel, çalışma alanına uyum sağlayabilmek için belirli aşamalardan geçmesi gerekir. Yeni personelin uyum süreci ne kadar sağlıklı geçerse çalışma ortamındaki verim o kadar artacaktır. Bu yüzden insan kaynaklarının doğru şekilde yönlendirilmesi ve iş ortamına uyum sağlaması oldukça önemlidir. 

İnsan Kaynakları 5 Dakika Okuma
kıdem tazminatı nedir

Kıdem Tazminatı Nedir? Nasıl Hesaplanır? [2024 İçin Güncellendi]

Çalışanların bir iş yerinde çalıştığı süre boyunca kazandığı haklardan biri kıdem tazminatıdır. Bu konu, birçok kişi için karmaşık ve anlaşılması güç olabilir. Multinet Up olarak hazırladığımız bu yazıda bu uygulamanın ne olduğunu ve yapılacak ödemenin hesaplandığını açıklamak için rehber niteliğinde bilgiler sunduk. Profesyonel hayatınızın birikimlerini korurken geleceğinizi daha güvenli bir şekilde planlamak için kıdem tazminatı hakkında bilmeniz gereken tüm bilgileri yazının devamında bulabilirsiniz.

İnsan Kaynakları 10 Dakika Okuma