notification-announcements

Duyurular

 

İşe Alım Rehberi

İşe Alım Süreci Rehberi

İşe alım süreci, şirketiniz için doğru olan kişiyi bulmak adına oldukça önemli bir konudur. Stratejik gelişmeleri takip edecek bir çalışanı işe almak için dikkat etmeniz gereken hususlar bulunur. İşe alım mülakatlarından adayların sonraki sürecine kadar birçok basamak, aşamaların doğru ilerlemesi için önemlidir. Yapılan değerlendirmelerin sürekli olarak yanlış sonuçlara ulaştırması, şirketinize uzun vadede zarar verebilir.

İnsan Kaynakları 9 Dakika Okuma
Uzun Vadeli Finansman Nedir?

Uzun Vadeli Finansman Kaynakları Nelerdir?

Şirket faaliyetlerinin sürdürülebilirliği, mali kaynakların sürekliliğine bağlıdır. Uzun vadeli finansman kaynakları, mali ihtiyaçların verimli bir biçimde karşılanmasını sağlar. Bu kaynaklardan yararlanarak uzun süreli planlar için gereken finansal istikrarı oluşturmak mümkündür. Söz konusu finansmanları doğru yöneterek şirketinizi geleceğe taşıyabilirsiniz. Uzun vadeli kaynaklar hakkında detaylı bilgi edinmek için yazının devamını okuyabilirsiniz.

İnovasyon & Girişimcilik 7 Dakika Okuma
Haksız Fesih Nedir

Haksız Fesih Nedir, Şartları Nelerdir?

İş sözleşmesi, işçi veya işveren tarafından çeşitli sebeplere bağlı olarak feshedilebilir. Sözleşmeyi sonlandıran taraf, bu kararı belli bir nedene dayandırmak zorundadır. Bu nedenler, fesih türünü belirler. Bazı durumlarda işçiyle işveren arasında haksız fesih tazminatı söz konusu olabilir. Sözleşmenin haksız fesihle sonlandırılması durumunda ortaya çıkan çeşitli koşullar, haklar ve kazanımlar mevcuttur.

İnsan Kaynakları 5 Dakika Okuma
Verimli İş Toplantıları İçin Öneriler

Verimli İş Toplantıları İçin İpuçları

Çeşitli konuların görüşülüp karara bağlandığı toplantılar, iş hayatının önemli bir bölümünü oluşturur. Kimi zaman saatler süren bu görüşmelerin verimli geçmesi oldukça mühimdir. Aksi takdirde zamanın boşa harcanması ve iş akışının aksaması gibi sorunlar açığa çıkar. Bu noktada hem yöneticilere hem çalışanlara kritik roller düşer. Verimli toplantılar için tüm ekip üyelerinin hazırlıklı olması gerekir.

İnsan Kaynakları 5 Dakika Okuma
Taşınma İzni Ne Kadar?

Taşınma İzni Nedir ve Nasıl Alınır? [2025]

Çalışanlarınızın iş yerindeki durumu kadar, kişisel hayatındaki gelişmelere de önem vermeniz gerekir. Böylece personellerinizin işlerini kolaylaştırabilir, görevlerine daha yüksek motivasyonla devam etmesini sağlayabilirsiniz. Örneğin mevcut evinden ayrılarak başka bir konuta yerleşen çalışanlarınıza taşınma izni vermenizde fayda vardır. Yazının devamında personellerin yoğun ve yorucu geçen taşınma süreçlerini bir nebze rahatlatan taşınma iznini ele aldık. 

İnsan Kaynakları 5 Dakika Okuma
Rayiç Bedel Nedir, Nasıl Hesaplanır?

Rayiç Bedel Nedir? Nasıl Hesaplanır?

Taşınmazların ve araçların alım satım işlemlerinde fiyat belirlemek için bazı verilere ihtiyacınız olur. Rayiç bedel sayesinde gayrimenkul ve taşıtların pazar değerinin gerisinde ya da üzerinde fiyatlanmasını önlemeniz mümkündür. Sigorta ve vergi hesaplamasında da kullanılan rayiç bedelle ilgili detayları bu yazıdan öğrenebilirsiniz. 

Vergi & Muhasebe 5 Dakika Okuma
E-Adisyon Nedir?

E-Adisyon Nedir? Kimler için Zorunludur?

Adisyon, işletmelerde sunulan hizmeti veya emtiayı cins ve miktar olarak gösterme amacıyla düzenlenen bir belgedir. E-Dönüşüm kapsamında kuruluşların ve işletmelerin işleyişine dair tüm süreçler tamamen dijital ortama aktarılır. Normal şartlarda kâğıt olarak düzenlenen adisyon belgelerinin de elektronik ortama taşınmasına dair çalışmalar mevcuttur.

Vergi & Muhasebe 5 Dakika Okuma
E-Serbest Meslek Makbuzu Nedir?

E-Serbest Meslek Makbuzu Ne İşe Yarar?

Makbuz, mal ve hizmet satışlarından doğan ödemenin alındığını gösteren evraktır. İşletmelerin tahsilat sürecinin sona erdiğini belirten bu belgeyi düzenlemesi zorunludur. Diğer tüm ticari faaliyette bulunanlar gibi serbest meslek mensupları da satış işlemlerinin ardından yaptığı tahsilatı makbuzla belgeler. Bu işlemin elektronik ortamda yapılmasını ifade eden e-Serbest Meslek Makbuzuna dair detayları yazının devamından öğrenebilirsiniz. 

Vergi & Muhasebe 5 Dakika Okuma
Cari hesap nedir?

Cari Hesap Nedir? Cari Hesap Takibi Nasıl Yapılır?

Cari hesap kavramını anlamak, takibini ve yönetimini yapabilmek, bir işletmenin temel ihtiyaçlarındandır. Cari hesap sayesinde şirketinizin alacak ve borçlarını görebilir, bunun takibini yaparak mali durumunuzu raporlayabilirsiniz. Hızlı ve kolay cari hesap takibi yapmak için kullanabileceğiniz birçok araç mevcuttur. Google aramasıyla kolayca ulaşabileceğiniz araçlarları kullanarak cari hesaplamalarınızı kolayca yapabilirsiniz. 

Vergi & Muhasebe 6 Dakika Okuma
BA/BS Formu Nedir?

BA/BS Formu Nedir ve Nasıl Düzenlenir?

BA/BS formu, alıcı ve satıcının faturaları arasındaki uyumluluğu tespit etmek için düzenlenir. Alıcı tarafından hazırlanan forma BA, satıcının düzenlediğine ise BS denir. Ticari işlemlerde mutabakat sağlayan bu formlar, sahte fatura gibi sorunları önler. Ayrıca işletmelerin kazancını koruyan KDV iadelerinde de önemli bir rol oynar.

Vergi & Muhasebe 5 Dakika Okuma

Yeni içeriklerimizden haberdar olmak için bilgilerinizi giriniz