notification-announcements

Duyurular

 

Tevkifat Nedir, Nasıl Uygulanır?

Tevkifatlı Fatura Hakkında Bilmeniz Gerekenler

Ticaretle uğraşan işletmeler sık sık tevkifat terimi ile karşılaşmaktadır. Tevkifatlı fatura süreçlerini genel olarak muhasebeciler takip etmektedir. Ancak ticaretle uğraşan herkes “Tevkifatlı fatura nedir?” sorusunun cevabını alacak verecek hesaplamalarını daha sağlıklı yürütülebilmesi adına bilmelidir.  [tevfik-hesaplama-blok]

Vergi & Muhasebe 5 Dakika Okuma
İş Tanımı Nedir, Nasıl Yazılır?

İş Tanımı Nedir, Nasıl Yazılır?

Dijital dönüşümün ve modern çağın gerekliliklerine uyum sağlamaya çalışan iş dünyası için rekabetin arttığı bu dönemde iş tanımı dikkat edilmesi ve önem verilmesi gereken kavramların başında gelmektedir. İşletmelerin rakiplerinin önüne geçmesi, iş hedeflerinin gerçekleşmesi ve çalışanların başarısı ile doğrudan ilişkilidir. Bu da çalışanlarının kendilerine net bir şekilde bildirilmiş iş tanımları ve hedefleri doğrultusunda mümkün hale gelecektir.

İnsan Kaynakları 5 Dakika Okuma
Organizasyon Şeması Nedir, Nasıl Oluşturulur?

Organizasyon Şeması Nedir, Nasıl Oluşturulur?

Organizasyon şeması şirketlerin en önemli yapı taşıdır. Çünkü şirket bünyesindeki birimleri ve kişileri ayıran, birim personellerinin bağlı olduğu müdürlükleri gösteren bir çizelge olarak ast üst ilişkisini gözetmektedir. Şirketlerde dengeli bir biçimde görev, yetki ve sorumlulukların dağılması için de organizasyon şemasının büyük etkisi vardır. Eğer bir şirkette bir organizasyon şeması yoksa o şirketin iş süreçlerinde aksama yaşanması muhtemeldir.

5 Dakika Okuma
KPI Nedir, Nasıl Belirlenir?

KPI Nedir, Nasıl Belirlenir?

KPI, şirketlerin güncel durumunu görerek firmanın geleceğini şekillendirmek için kullanılan bir yöntemdir. Şirketler belirledikleri misyon ve vizyon çerçevesinde ulaşmak istediği hedeflere KPI yöntemi ile ulaşmaya çalışmaktadır. Bu yöntem ile bir şirket tüm birimlerini ve çalışan tüm personelini tanımlanmış olan misyon ve vizyon doğrultusunda belirli bir yöne yönlendirmiş olur.

İnsan Kaynakları 5 Dakika Okuma
Mobil İmza Nedir, Nasıl Alınır?

Mobil İmza Nedir, Nasıl Alınır?

Dijital ortamda oluşturulan ve imzalanması gereken belgelerin çıktısının alınması, imzalanması, taratılması ve geri iletilmesi süreci hem zaman hem de maliyet açısından zorlayıcı olabiliyor. Günümüzde bu süreç ıslak imza yerine kullanılabilen mobil imza teknolojisi sayesinde çok daha kolay ve hızlı bir şekilde gerçekleştirilebiliyor. Bu yazımızda sizin için “Mobil imza nedir?” ve “Mobil imza nasıl alınır?” sorularını cevapladık.

Vergi & Muhasebe 5 Dakika Okuma
Mutabakat Nedir, Nasıl Yapılır?

Mutabakat Nedir, Nasıl Yapılır?

İşletmelerin karşılıklı alacak ve borç tutarlarının takibini tutmak, muhasebe işlerinin sağlıklı yürütülmesi adına büyük önem taşır. Birlikte iş yapan kurumların ay sonu kapanışı ile birbirlerine ne kadar borçlarının olduğu bilgisi, mutabakat yapılarak paylaşılabilir. Bu nedenle mutabakat ne demek sorusu, ticaretle uğraşan tüm şirketleri yakından ilgilendirir.

Vergi & Muhasebe 5 Dakika Okuma
Kimlik Bildirim Sistemi Nedir?

Kimlik Bildirim Sistemi Nedir? Kimlik Bildirimi Nasıl Yapılır?

Oteller, pansiyonlar, moteller, günlük kiralanan evler, kamp alanları, huzurevleri ve dinlenme evleri gibi konaklama yapılan yerlerde hem yerli hem de yabancı kişilerin giriş, çıkış ve konaklama durumlarının kayıt altına alınmasına kimlik bildirimi denir. Kimlik bildirimi aynı zamanda iş yerlerinin çalışanları için de zorunludur.

İnsan Kaynakları 5 Dakika Okuma
E-Haciz Nedir, Nasıl Kaldırılır?

E-Haciz Nedir, Nasıl Kaldırılır?

Haciz, birçok insanın korkulu rüyalarından biridir. Özellikle ticaretle uğraşan ya da parasal işlemlere konu olan mal ve hizmet alım satımı yapan kişiler ise bundan en çok etkilenenlerin başında gelir. Bunun yanı sıra dijitalleşmenin getirdiği teknolojik gelişmeler sonrası haciz işlemleri de e-haciz (elektronik haciz) olarak güncellenmiştir. 

Vergi & Muhasebe 5 Dakika Okuma
İş Yeri Yemeğinin Maliyeti Nasıl Hesaplanır?

İş Yeri Yemeğinin Maliyeti Nasıl Hesaplanır?

Satın alınan bir mal veya verilen hizmet karşılığında yapılan ödemeyi tutarı ile birlikte gösteren belge olarak tanımlanan fatura temelde bir işletmenin nereye ne kadar harcama yaptığını ve ne kadar ciro sağladığını gösterir. Yemek faturası ise basitçe işletmelerin çalışanlarına sağladığı yemek hizmeti sürecinde yaptığı harcamaları gösteren belge olarak tanımlanabilir. 

Yemek Saati 5 Dakika Okuma
Gıda Güvenliği Nedir, Gıda Güvenliği Sertifikaları Nelerdir?

Gıda Güvenliği Nedir, Gıda Güvenliği Sertifikaları Nelerdir?

Gıda güvenliği hem gıda sağlayıcılarının hem işletmelerin hem de tüketicilerin önem göstermesi gereken bir konudur. Özellikle işletmelerinde yemekhane ile çalışanlarına yemek hizmeti sağlayan şirketlerin gıda güvenliği konusunda yeterli bilgiye sahip olmaları, mevcut mevzuatlara uygun hizmet sunmaları ve gıda güvenliği konusundaki gelişmeleri yakından takip etmeleri oldukça önemlidir.

Yemek Saati 5 Dakika Okuma

Yeni içeriklerimizden haberdar olmak için bilgilerinizi giriniz