notification-announcements

Duyurular

 

Limited Şirket Kurma Rehberi

Multinet Up
Multinet Up
İnovasyon & Girişimcilik 3 Dakikalık Okuma Süresi
limited şirket nasıl kurulur

Kuruluş aşamalarının kolaylığı, görece düşük ana sermaye miktarı ve tek kişinin bile kurabilmesi gibi çeşitli nedenlerden dolayı limited şirket, Türkiye’de şirket kurmak isteyenlerin sıklıkla tercih ettiği bir şirket türü olarak dikkat çekmektedir. Multinet Up olarak bu yazımızda limited şirket kuruluş aşamalarında ihtiyaç duyulabilecek çeşitli bilgileri bir araya getirdik ve bir rehber oluşturduk.

Limited Şirket Kurma Şartları Nelerdir?

  • Limited şirket en az bir kişi ve en fazla elli ortakla kurulabilir.
  • Şirketin ana sermayesi 10.000 Türk Lirası ya da daha fazla olmalıdır.
  • Şirket ortakları en az 25 TL veya katları şeklinde sermaye koymalıdırlar.
  • Limited şirketin unvanı Türkçe olmalı, limited şirket ibaresini ve faaliyet konusunu içermelidir.

41.000'i aşkın noktada geçerli MultiNet yemek kartının sunduğu operasyonel kolaylıkları öğrenmek ve yılda 250.000 TL'lik vergi avantajından faydalanmak için bilgilerinizi bırakın, sizi arayalım.

05xx xxx xx xx

Limited Şirket Kuruluşu İçin Gerekli Bilgiler ve Belgeler Nelerdir?

  • Şirket ortaklarının her birine ait ikişer adet ikametgâh belgesi
  • Ortakların kimlik fotokopileri
  • Her bir ortağın 3 adet vesikalık fotoğrafı
  • Şirket merkezinin adresi
  • İş yeri kira sözleşmesi ya da tapu fotokopisi
  • Kurulacak şirketin unvanı
  • Şirket sermaye tutarı
  • Sermaye oranları
  • Şirket temsilcisi

Yukarıda saydığımız bilgiler ve belgeler hazırlandıktan sonra, şirket ana sözleşmesi hazırlanır. Ticaret Bakanlığı’na ait Mersissistemine giriş yapılır ve şirket ana sözleşmesi oluşturulur. Burada dikkat edilmesi gereken konu, aynı unvana sahip başka bir şirket olmadığından emin olmaktır. Aynı ya da benzer isimli başka bir şirketin varlığı durumunda ticaret odası şirket kuruluş talebini reddedebilmektedir. Bu nedenle, şirket unvanının önceden ve iyice araştırılmış olmasında fayda vardır.
Mersis sistemindeki işlemler sorunsuz bir şekilde tamamlandığında, sistem üzerinden potansiyel vergi kimlik numarası ve vergi dairesi bilgileri alınır. Şirket resmen kurulduktan sonra potansiyel vergi numarası şirketin resmi vergi numarası olacaktır.

Şirket ana sözleşmesi oluşturulup, potansiyel vergi numarası alındıktan sonra, şirketin ticaret sicil kaydının oluşturulması gerekmektedir.

Sicil Kaydı İçin Gerekli Belgeler

  • Mersis kayıt ve talep numarasını gösteren belge
  • Dilekçe
  • Ortakların fotoğraflarının yer aldığı “oda kayıt beyannamesi”
  • Eğer yabancı ortak var ise, şirket kuruluş bildirimi

Ticaret sicil kaydı için ticaret odasına gidildiğinde; rekabet kurumu payı, defter tasdik, kuruluş tescil ve ilan harçları ödemeleri gerçekleştirilmelidir.

Tescil işlemi tamamlandıktan sonra, şirket resmi olarak kurulmuş sayılır ve sicil tasdiknamesi ile yasal muhasebe defterleri teslim alınır.

Limited şirket resmen kurulduktan sonra, vergi dairesi ile ilgili işlemler başlar. Muhasebeci tarafından vekaleten gerçekleştirilen bu işlemler için, aşağıda yer alan belgeler gerekmektedir;

  • İşe başlama bildirimi
  • E-tebligat formu
  • Tapu fotokopisi ya da kira kontratı
  • Şirket ortaklarının ikametgâh ilmühaberleri
  • İnternet vergi dairesi şifre talep formu
  • Şirket tescil yazısı ve sicil tasdiknamesi
  • Şirket müdürünün imza sirküleri
  • Muhasebeciye verilen vekaletname
  • Muhasebe hizmet sözleşmesi

Eğer kurulan limited şirket bir sanayi kuruluşu ise, vergi dairesinden sonra sanayi odasında da çeşitli işlemler gerçekleştirilir. Sanayi odasına başvururken, aşağıda yer alan belgelerin sunulması gerekmektedir;

  • Sanayi odası başvuru formu
  • Ticaret sicil gazetesi
  • Müdür imza sirküleri
  • Noter tasdikli ana sözleşme
  • Şirket ortaklarının nüfus cüzdanı suretleri
  • Şirket ortaklarının ikametgâh ilmühaberleri 

Bu işlemlerden sonra, belediyedeki işlemler başlar. Belediyede, aşağıda yer alan işlemleri gerçekleştirildikten sonra, ticari faaliyete artık başlanabilir;

  • İşyeri açma izni ve ruhsatının çıkartılması
  • Çevre temizlik vergisinin yatırılması

Belediyedeki işlemlerin tamamlanabilmesi için kira kontratı ya da tapu fotokopisi, ticaret odası kayıt sureti, vergi levhası ve ticaret sicil gazetesi işlemleri gerçekleştirecek olan yetkilinin yanında bulunmalıdır.

Belediyedeki işlemler tamamlandıktan sonra limited şirket ticari faaliyetlerine başlayabilir.

Şirket kurma sürecinizi minimum maliyetli ve hızlı bir şekilde tamamlamak, ücretsiz e-fatura kullanmaya başlamak ve profesyonel bir destek almak isteseniz online şirket kurmak da sizin için harika bir alternatif olabilir.

Yeni içeriklerimizden haberdar olmak için bilgilerinizi giriniz

Kategoriler
İnovasyon & Girişimcilik
İnovasyon
İnsan Kaynakları
İnsan Kaynakları
Kurumsal Seyahat
kurumsal seyahat
Lojistik ve Filo Yönetimi
lojistik ve filo yönetimi
İlgili Yazılar
AI Chatbot ile Müşteri Hizmetleri
AI Chatbot’lar ile Müşteri Hizmetlerinde Yeni Dönem
Affilate Marketing Nedir?
Affiliate Marketing Nedir, Nasıl Yapılır?
KOBİ'lerin Avantajları ve Dezavantajları Nelerdir?
KOBİ’lerin Avantajları ve Dezavantajları
  • Anonim Şirket Kurma Rehberi

    Anonim Şirket Kurma Rehberi

    Sermaye şirketleri, anonim şirket ve limited şirket olarak ikiye a

  • Franchising Nedir?

    Franchising Nedir?

    Franchising, ürün ya da hizmetin imtiyaz hakkına sahip tarafın, imtiyaz hakkını daha önceden belirlenmiş bir süre ve şartlar dahilinde ikinci tarafa vermesidir. Birbirinden bağımsız bu iki taraf arasında sözleşme imzalanır.

  • 10 Kârlı İş Fikri

    Kendi İşini Kurmak İsteyenler İçin 10 Kârlı İş Fikri

    Girişimcilik, şüphesiz son dönemlerde sıkça bahsedilen konuların başında gelir.

  • 5G'nin Şirketler için Avantajları

    5G Teknolojisinin İşletmelere Getirdiği Avantajlar

    Hız, güvenilirlik ve verimlilik, tüm sektörlerde daima öncelikli konular olmuştur. Günümüzün hızla gelişen ve dönüşen dijital çağında ise bu ihtiyaçların daha da önem kazandığı gözlemlenebilir.

  • Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur?

    Şahıs Şirketi Kurma Rehberi

    Şahıs şirketi, kendi işini kurmak veya yeni bir girişim başlatmak isteyenlerin tercih edebileceği ufak ölçekli bir şirket türüdür.

  • İşletme Kredisi Nedir?

    İşletme Kredisi Nedir ve Nasıl Alınır?

    İşletme kredisi (ticari kredi) BDDK lisansına sahip bankaların işletmelere verdikleri kredi türüdür.İşletmeler hem ticari faaliyetlerine devam edebilmek hem de büyümek için finansmana ihtiyaç duyarlar.

  • Holding ve Grup Şirketi Arasındaki Farklar Nelerdir?

    Holding ve Grup Şirketi Arasındaki Farklar Nelerdir?

    Şirketler büyüdükçe idare edilmeleri daha da zorlaşır. Hem maliyetlerin azaltılması hem de pazar payının büyütülmesi için şirketlerin bir araya geldiği durumlar kaçınılmaz şekilde gerekli oluyor.

  • Proaktif Ne Demek?

    Proaktif Ne Demek?

    Proaktif, bir olay ya da duruma karşı önceden harekete geçme durumunu tanımlamak için kullanılır. Özellikle sorun ortaya çıkmadan önce çözüm önerileri geliştirmek, bu yaklaşımın örnekleri arasında yer alır.

  • Bir İşçinin Maliyeti Nasıl Hesaplanır?

    Personelin İşletmeye Maliyeti Nasıl Hesaplanır?

    Her personelin çalıştığı işletme için belli bir maliyeti vardır. Bu maliyet, personele iş karşılığında verilen maaşın yanı sıra bazı giderlerle belirlenir. Söz konusu işletme giderleri arasında prim ve vergi ödemeleri bulunur.

  • B2B, B2C ve C2C İş Modeli Nedir?

    B2B, B2C ve C2C İş Modeli Nedir?

    İşletmelerin faaliyet gösterdiği alanlar farklılaştıkça müşterileri ile kurdukları ilişkinin şekli de değişir.