notification-announcements

Duyurular

 

793 Dışarıdan Sağlanan Fayda ve Hizmetler Nedir?

Multinet Up
Multinet Up
Vergi & Muhasebe 5 Dakikalık Okuma Süresi
793 Dışarıdan Sağlanan Fayda ve Hizmetler Nedir?

Muhasebe sisteminin ortak bir çerçeveye oturtmak adına oluşturulan tek düzen hesap planının ne kadar önemli olduğunu bütün muhasebeciler ve işletme sahipleri bilir. Sıkça sorulan hesaplardan biri olan ve tek düzen hesap planında maliyet hesaplarının altında bulunan 793 Dışarıdan Sağlanan Fayda ve Hizmetler Hesabı detaylarına bir göz atalım.

Dışarıdan Sağlanan Fayda ve Hizmetler Hangi Giderleri Kapsar?

Bir işletmenin faaliyetlerini yürütebilmesi için yapılan ve dışarıdan sağlanan fayda ve hizmetler bu hesaptan izlenir. Bu fayda ve hizmetler oldukça çeşitlidir. Birkaç örnek vermek gerekirse elektrik, su, doğalgaz, internet, telefon ve nakliye başlıca dışarıdan sağlanan fayda ve hizmetlerin altında değerlendirilir. Bu giderler dışında başka fayda ve hizmetler de 793 no'lu hesaptan takip edilir, fakat 793 no'lu hesabın en sık kullanıldığı giderler bunlardır.

Dışarıdan Sağlanan Fayda ve Hizmetler: Gelir Vergisi 40/1 Bendi

Gelir Vergisi Kanunu'nun 40. maddesi 1. bendinde, "Safi kazancın tespit edilmesi için aşağıda giderlerin indirilmesi kabul edilir." belirtiliyor ve bu giderler için "Ticari kazancın elde edilmesi için yapılan genel giderler." tanımı yapılıyor. Bu genel giderlere örnek olarak da şirket binek otomobillerinin kira ve satın alma harcamaları veriliyor. Bununla birlikte, ihracat, yurt dışında inşaat, onarma, montaj ve taşımacılık faaliyetlerinde bulunan mükelleflerin de döviz olarak elde ettikleri hasılatın binde beşini aşmamak şartıyla yurtdışındaki giderleri indirebildikleri belirtiliyor.

Dışarıdan Sağlanan  Fayda ve Hizmetler: Gelir Vergisi 68/1 Bendi

Gelir Vergisi Kanunu'nun 68. maddesi 1. bendinde ise " Serbest meslek kazancının tespitinde aşağıda yazılı giderler hasılattan indirilir." deniyor ve bu giderler için de "Mesleki kazancın elde edilmesi ve idame ettirilmesi için ödenen genel giderler." tanımı yapılıyor. Bu genel giderlerin ne olduğuna dair açıklamalarda ise örnek olarak, işyerini kiralayan mükelleflerin ödedikleri kiranın tamamını, ısıtma ve aydınlatma harcamalarının ise yarısını gider olarak yazabilecekleri belirtiliyor. Eğer iş yeri kira değil de mükellefin kendi mülkü ise, kira yerine amortismanı gideri olarak yazılabiliyor.

 

MultiNet ile Yemek Giderlerinizin Muhasebe Kaydı Çok Kolay!

Eğer çalışanlarınızın yemek ihtiyaçlarını yemekhane aracılığı ile karşılıyorsanız, su, elektrik ve doğalgaz masraflarının dışarıdan sağlanan fayda ve hizmetlerden olduğunu bilmelisiniz. Yemekhane bu konuda ayrıca bir masraf kalemi olabilir.

Çalışanlarınıza MultiNet yemek kartı sunduğunuz takdirde hem vergisel hem de muhasebesel birçok avantajdan faydalanabileceğinizi biliyor muydunuz? 

MultiNet yemek kartı sayesinde muhasebe birimi çalışanları bütün personellerin yemek fişlerini ve faturaları muhasebeleştirmekle uğraşmazlar. Böylelikle muhasebecilerin işgücü yükü azalır. Ayrıca bu sadece muhasebe birimlerinin değil, bütün birimlerin işgücünü hafifletir çünkü diğer çalışanlar da yedikleri yemeklerin faturalarını ve fişlerini saklamak zorunda kalmazlar.

Muhasebesel avantajlardan da öte MultiNet yemek kartının işverenler için sunduğu en önemli avantaj da vergi avantajıdır. MultiNet yemek kartı ile işverenler, çalışanları için yaptıkları yemek ödemelerinde %100'e varan vergi avantajından faydalanabilir ve gelir vergisi, damga vergisi ve SGK primleri gibi ödemelerden muaf olabilirler. Böylece 10 çalışan için yılda 38.000 TL'ye varan vergi avantajından yararlanabilirler.

41.000'i aşkın noktada geçerli MultiNet yemek kartının sunduğu operasyonel kolaylıkları öğrenmek ve yılda 250.000 TL'lik vergi avantajından faydalanmak için bilgilerinizi bırakın, sizi arayalım.

05xx xxx xx xx

 

Yeni içeriklerimizden haberdar olmak için bilgilerinizi giriniz

İlgili Yazılar
Emlak Vergisi Nedir?
Emlak Vergisi Nedir? Emlak Vergisi Nasıl Hesaplanır?
Dekont ve E-Dekont Arasındaki Farklar
Dekont ve E-Dekont Arasındaki Farklar ve Kullanım Alanları
Vergi Nedir?
Vergi Nedir? Vergi Çeşitleri Nelerdir?
  • İcra Takibi Nedir?

    İcra Takibi Nedir? Nasıl Yapılır?

    İcra takibi, borçlunun borcunu ödememesi halinde yasal yollara başvuran alacaklının, İcra ve İflas Kanunu çerçevesinde borcunu tahsil etmek amacıyla başlattığı resmi tahsilat sürecidirçtir. Alacaklı, İcra Müdürlüğü nezdinde bir takip talebi düzenleyerek icra takibini başlatabilir.

  • Konkordato Nedir, Şartları Nelerdir?

    Konkordato Nedir, Şartları Nelerdir?

    Konkordato, finansal zorluklar yaşayan şirketlerin borçlarını yapılandırma sürecidir. Süreç, şirketlerin alacaklılarla borçlarını yeniden yapılandırmak için anlaşmaya varmalarını sağlayarak, iflasın önüne geçilmesini hedefler.

  • E-Tebligat Nedir?

    E-Tebligat Nedir?

    Elektronik Tebligat (e-Tebligat), Tebligat Kanunu kapsamında belirtilen, tebligat çıkarmaya yetkili merciler tarafından elektronik ortamda hazırlanan tebligatların yönetmeliğine uygun olarak, değiştirilmeden ve inkâr edilmeyecek şekilde Ulusal Elektronik Tebligat Si

  • e-İmza Nedir?

    E-İmza Nedir? Nasıl Kullanılır?

    Günümüzde resmî işlemler başta olmak üzere birçok işlem dijital ortam üzerinden yapılabilir.

  • Bilanço Nedir, Nasıl Hazırlanır?

    Bilanço Nedir? Bilanço Nasıl Hazırlanır?

    Şirketler, mali yıl içerisinde gerçekleştirdikleri tüm finansal faaliyetlerini ve varlık-kaynak durumlarını raporlamak için bilançodan yararlanır. Bilanço genel hatlarıyla işletmenin belirli bir tarihteki varlıklarını, borçlarını ve öz kaynaklarını gösterir.

  • Çek Nedir?

    Çek Nedir, Nasıl Kullanılır?

    Çek, dünyanın birçok yerinde tercih edilen bir tür ödeme yöntemidir. Garantör ödeme yöntemleri arasında yer alan çek, kıymetli evrak statüsündeki bir kambiyo senedidir.

  • Yeni Kurulan İşletmelerin Yükümlü Olduğu Vergi ve Beyanname Türleri

    Yeni Kurulan İşletmelerin Sorumlu olduğu Vergi ve Beyannameler

    Sermaye şirketi veya şahıs şirketi olarak kurulan her işletmenin ku

  • 2025 Bayram Mesaisi Ücreti

    Bayram Mesaisi Nedir ve Nasıl Hesaplanır? (2025)

    Genel tatil günü olarak değerlendirilen bayramlarda belirli işyerleri ve çalışanların iş devamlılığını sağlaması gerekebiliyor. Çalışanların iş sorumluluklarını sürdürdüğü bu süreç bayram mesaisi olarak tanımlanıyor.

  • Ramazan Yardımlarının Muhasebeleştirilmesi

    Ramazan Yardımları Nasıl Muhasebeleştirilir?

    Herkes için farklı anlamlar taşıyan bayramlar işletmeler tarafından çalışanların bağlılığını güçlendirmek ve motivasyonlarını artırmak için bir fırsata dönüştürebiliyor.

  • E-Faturaya Geçmek Kimler için Zorunludur?

    E-Fatura’ya Geçmek Kimler İçin Zorunlu?

    Elektronik fatura veya kısaltması ile e-Fatura; internet üzerinden faturaların elektronik ortamda düzenlenmesini, paylaşılmasını ve takip edilebilmesini sağlayan sistemin adıdır.