notification-announcements

Duyurular

 

793 Dışarıdan Sağlanan Fayda ve Hizmetler Nedir?

Multinet Up
Multinet Up
Vergi & Muhasebe 5 Dakikalık Okuma Süresi
793 Dışarıdan Sağlanan Fayda ve Hizmetler Nedir?

Muhasebe sisteminin ortak bir çerçeveye oturtmak adına oluşturulan tek düzen hesap planının ne kadar önemli olduğunu bütün muhasebeciler ve işletme sahipleri bilir. Sıkça sorulan hesaplardan biri olan ve tek düzen hesap planında maliyet hesaplarının altında bulunan 793 Dışarıdan Sağlanan Fayda ve Hizmetler Hesabı detaylarına bir göz atalım.

Dışarıdan Sağlanan Fayda ve Hizmetler Hangi Giderleri Kapsar?

Bir işletmenin faaliyetlerini yürütebilmesi için yapılan ve dışarıdan sağlanan fayda ve hizmetler bu hesaptan izlenir. Bu fayda ve hizmetler oldukça çeşitlidir. Birkaç örnek vermek gerekirse elektrik, su, doğalgaz, internet, telefon ve nakliye başlıca dışarıdan sağlanan fayda ve hizmetlerin altında değerlendirilir. Bu giderler dışında başka fayda ve hizmetler de 793 no'lu hesaptan takip edilir, fakat 793 no'lu hesabın en sık kullanıldığı giderler bunlardır.

Dışarıdan Sağlanan Fayda ve Hizmetler: Gelir Vergisi 40/1 Bendi

Gelir Vergisi Kanunu'nun 40. maddesi 1. bendinde, "Safi kazancın tespit edilmesi için aşağıda giderlerin indirilmesi kabul edilir." belirtiliyor ve bu giderler için "Ticari kazancın elde edilmesi için yapılan genel giderler." tanımı yapılıyor. Bu genel giderlere örnek olarak da şirket binek otomobillerinin kira ve satın alma harcamaları veriliyor. Bununla birlikte, ihracat, yurt dışında inşaat, onarma, montaj ve taşımacılık faaliyetlerinde bulunan mükelleflerin de döviz olarak elde ettikleri hasılatın binde beşini aşmamak şartıyla yurtdışındaki giderleri indirebildikleri belirtiliyor.

Dışarıdan Sağlanan  Fayda ve Hizmetler: Gelir Vergisi 68/1 Bendi

Gelir Vergisi Kanunu'nun 68. maddesi 1. bendinde ise " Serbest meslek kazancının tespitinde aşağıda yazılı giderler hasılattan indirilir." deniyor ve bu giderler için de "Mesleki kazancın elde edilmesi ve idame ettirilmesi için ödenen genel giderler." tanımı yapılıyor. Bu genel giderlerin ne olduğuna dair açıklamalarda ise örnek olarak, işyerini kiralayan mükelleflerin ödedikleri kiranın tamamını, ısıtma ve aydınlatma harcamalarının ise yarısını gider olarak yazabilecekleri belirtiliyor. Eğer iş yeri kira değil de mükellefin kendi mülkü ise, kira yerine amortismanı gideri olarak yazılabiliyor.

 

MultiNet ile Yemek Giderlerinizin Muhasebe Kaydı Çok Kolay!

Eğer çalışanlarınızın yemek ihtiyaçlarını yemekhane aracılığı ile karşılıyorsanız, su, elektrik ve doğalgaz masraflarının dışarıdan sağlanan fayda ve hizmetlerden olduğunu bilmelisiniz. Yemekhane bu konuda ayrıca bir masraf kalemi olabilir.

Çalışanlarınıza MultiNet yemek kartı sunduğunuz takdirde hem vergisel hem de muhasebesel birçok avantajdan faydalanabileceğinizi biliyor muydunuz? 

MultiNet yemek kartı sayesinde muhasebe birimi çalışanları bütün personellerin yemek fişlerini ve faturaları muhasebeleştirmekle uğraşmazlar. Böylelikle muhasebecilerin işgücü yükü azalır. Ayrıca bu sadece muhasebe birimlerinin değil, bütün birimlerin işgücünü hafifletir çünkü diğer çalışanlar da yedikleri yemeklerin faturalarını ve fişlerini saklamak zorunda kalmazlar.

Muhasebesel avantajlardan da öte MultiNet yemek kartının işverenler için sunduğu en önemli avantaj da vergi avantajıdır. MultiNet yemek kartı ile işverenler, çalışanları için yaptıkları yemek ödemelerinde %100'e varan vergi avantajından faydalanabilir ve gelir vergisi, damga vergisi ve SGK primleri gibi ödemelerden muaf olabilirler. Böylece 10 çalışan için yılda 38.000 TL'ye varan vergi avantajından yararlanabilirler.

35.000'i aşkın noktada geçerli MultiNet yemek kartının sunduğu operasyonel kolaylıkları öğrenmek ve yılda 113.000 TL'yi aşan vergi avantajından faydalanmak için bilgilerinizi bırakın, sizi arayalım.

05xx xxx xx xx

 

Yeni içeriklerimizden haberdar olmak için bilgilerinizi giriniz

Kategoriler
İnovasyon & Girişimcilik
İnovasyon
İnsan Kaynakları
İnsan Kaynakları
Kurumsal Seyahat
kurumsal seyahat
Lojistik ve Filo Yönetimi
lojistik ve filo yönetimi
İlgili Yazılar
Personel Giyim Yardımı Nasıl Muhasebeleştirilir?
Personel Giyim Yardımı Nasıl Muhasebeleştirilir?
Muhtasar Beyanname Nedir, Ne Zaman Verilir?
Muhtasar Beyanname Nedir? Ne Zaman Verilir?
Lehtar Ne Demek?
Lehtar Nedir?
  • Ticaret Odası Kaydı Nasıl Yapılır?
    Ticaret Odası Kaydı Nedir? Nasıl Kayıt Yapılır?

    Herhangi bir ticari işletmenin resmî olarak faaliyetlerine başlamadan önce Ticaret Odasına kayıt yaptırması gerekir. Ticaret Odası kaydı, işletmenin sahibinin tüm bilgilerini ve kayıtlarını içeren resmî belgeleri kapsar.

  • Vergi Borcu Yoktur Yazısı Nedir? Nereden Alınabilir?
    Vergi Borcu Yoktur Yazısı Nedir? Nereden Alınır?

    Kamu ihalelerine katılmak, kredi başvuruları yapmak veya resmî işlemlerde bulunmak istediğinizde karşınıza çıkan en önemli belgelerden biri, vergi borcu yoktur yazısıdır.

  • FAVÖK Nedir? FAVÖK Nasıl Hesaplanır?
    FAVÖK Nedir? Nasıl Hesaplanır?

    Finansal yönetim ve analiz süreçlerinde, işletmelerin operasyonel performansını değerlendirirken dikkate alınan çeşitli göstergeler mevcuttur. Bu göstergelerden biri de, işletmenin faaliyet kârlılığını net bir şekilde ortaya koyan FAVÖK’tür.

  • Konkordato Nedir, Şartları Nelerdir?
    Konkordato Nedir, Şartları Nelerdir?

    Konkordato, finansal zorluklar yaşayan şirketlerin borçlarını yapılandırma sürecidir. Süreç, şirketlerin alacaklılarla borçlarını yeniden yapılandırmak için anlaşmaya varmalarını sağlayarak, iflasın önüne geçilmesini hedefler.

  • 2024 Asgari Ücret Tutarı
    Asgari Ücret Nedir? 2024 Asgari Ücret Ne Kadar Oldu?

    Asgari veya diğer adıyla minimum ücret, işçilere yasal olarak ödenebilecek en düşük maaş tutarıdır. Yani, bir işçiye ödenebilecek minimum ücrettir. 2023 Temmuz ayında asgari ücret 11.402,32 TL olarak açıklanmıştı.

  • 2020 yılının en iyi muhasebe programları
    2024 Yılının En İyi Muhasebe Programları

    İş yükü çok fazla olan ve doğası gereği çok dikkatli olunması gereken muhasebe konusunda, firmalar ve çalışanlar en doğru çözümü arıyorlar. Bu noktada teknoloji devreye giriyor ve muhasebe alanında çeşitli çözümler sunuyor.

  • Matrah artırımı nedir?
    Matrah Artırımı Nedir? Matrah Türleri Nelerdir?

    Vergi, devletin kamu hizmetleri için harcayacağı gelirin kayda değer bir bölümünü oluşturur. Bu nedenle yetkili merciler, usulsüzlükleri ve vergi kayıplarını önlemek için detaylı incelemeler yapar.

  • Senet Nedir, Nasıl Doldurulur?
    Senet Nedir? Nasıl Doldurulur?

    Senet, kişinin belirli bir tarihte veya şartlarda ödeme yapmayı taahhüt ettiği, yazılı bir belgedir. Hukuki bir değer taşıyan bu belge, borçlu-alacak ilişkilerinde sıkça kullanılır. Senet doldururken borçlunun ve alacaklının adını, ödeme tarihini, tutarı ve varsa faiz oranını belirtmek gerekir.

  • Arbitraj Nedir?
    Arbitraj Nedir?

    Finansal piyasalarda fırsatları değerlendirmek, yatırımcıların sürekli peşinde olduğu bir hedeftir. Bu bağlamda arbitraj, piyasalardaki fiyat farklılıklarından yararlanarak risk almadan kâr elde etme stratejisi olarak öne çıkar.

  • Damga Vergisi Nedir
    Damga Vergisi: Nasıl Hesaplanır, Güncel Oranlar Nelerdir?

    Devlet, kamu harcamaları için gereken mali kaynağı vergi ve çeşitlerinden elde eder.