notification-announcements

Duyurular

 

Geleceğin Meslekleri Nelerdir? 2022 Sonrası Popüler Olacak Meslekler

Multinet Up
Multinet Up
İnovasyon & Girişimcilik 5 Dakikalık Okuma Süresi
geleceğin meslekleri

Bilimsel ve teknolojik gelişmeler yaşam tarzımızı, alışkanlıklarımızı ve ihtiyaçlarımızı durmaksızın değiştirmeye devam ediyor. Özellikle yeni teknolojiler ve dijitalleşme ile gereksinimlerimizin değişimi, belirli mesleklere duyulan ihtiyaçların da değişmesine neden oluyor. Dünyanın, sektörlerin ve biz insanların ihtiyaçlarını karşılamak için artık daha az ihtiyaç duyulan bazı meslek ve meslek grupları önemini yitirirken; ihtiyaçlara çözümler sunan veya sunması planlanan meslekler ön plana çıkıyor.

Nasıl ki günümüzün meslekleri, geçmiş bilimsel ve teknolojik gelişmelerin ürünü ise geleceğin meslekleri de  günümüzdeki gelişmelerin ürünü olarak ortaya çıkacak. Geleceğin meslekleri hakkında bilgi sahibi olarak çalışanlarınızın yetkinlerini bu yönde geliştirebilirsiniz. Sadece Türkiye’de değil tüm dünyada popüler olacağı öngörülen geleceğin mesleklerinden bazılarını şöyle bir sıralayalım.

 

 

 

1. Veri Analisti ve Veri Bilimci 

Veri analisti bir şirket, kuruluş, proje veya kişiye ait verileri istatistik, yazılım ve matematiksel yöntemleri kullanarak anlamlı kılmaya çalışan kişidir. Veri analistleri ile aynı amaca sahip veri bilimciler ise kaynaklardan verilerin toplayan, verilerin yapılarını çözümleyen ve istatiksel araştırma modellerini belirleyen kişilerdir. Temelleri istatistik ve teknoloji bilimlerine dayanan bu mesleklere özellikle sektörlerin dijitalleşmesi ve verilerin çeşitlenmesi ile daha fazla ihtiyaç duyulacak.

2. Büyük Veri Mühendisi

Büyük veri mühendisi, şirketler veya kurumlar için çok büyük miktar ve çeşitliliğe sahip verileri belirli bir sistematiğe göre düzenler ve kullanılabilir hale getirir. Böylece, kurum ve şirketin veri odaklı kararlar alabilmesine ve süreçler yüretebilmesine katkı sağlar. Özellikle dijitalleşme ile şirket ve kurumların internet üzerinden daha fazla veri elde etmeleri gelecekte büyük veri mühendislerine olan ihtiyacı artıracak. 

3. Veri Güvenliği Uzmanı

Şirket ve kurumların dijital ortamlarda yer almasıyla kendilerine, çalışanlarına ve müşterilerine ait verileri koruması zorunlu ve önemli bir sürece dönüşüyor. Veri güvenliği uzmanı ise tam da bu noktada devreye giriyor. Veri güvenliği uzmanı, şirket ve kurumların dijital güvenlik altyapısını tasarlar, olası siber saldırılara karşı güvenlik sistemlerini analiz eder, iyileştirir ve geliştirir. 

4. Yapay Zeka Uzmanı

Adını yavaş yavaş duymaya başladığımız yapay zeka uzmanlığı geleceğin en önemli mesleklerinin başında geliyor. Yapay zeka uzmanları makine öğrenimini yani makineleri insan beynine benzer süreçleri ve fonksiyonlarıyla tasarlayan, programlayan kişilerdir. Yapay zeka uzmanlarından, özellikle şirket ve kuruluşların karar alma, problem çözme, hedef belirleme gibi süreçleri için katkı sağlayacak sistemler geliştirilmesi bekleniyor.

5. Yazılım ve Uygulama Geliştirme Uzmanı

Günümüzde oldukça popüler olan yazılım ve kodlamanın gelecekte daha da öne çıkacağı düşünülüyor. Bu nedenle, yazılım ve uygulama geliştirme uzmanlığı hem günümüzün hem de geleceğin mesleği olarak değerlendiriliyor. Yazılım geliştirme uzmanı şirket, kurum veya kişilerin ihtiyaç duyduğu uygulamalar, programlar için gerekli kodları tasarlayan, yazan veya iyileştiren kişidir.

6. IoT (Nesnelerin İnterneti) Uzmanı

Nesnelerin interneti son yılların en önemli teknolojik gelişmelerden biri olarak kabul ediliyor. Tarımdan şehirciliğe, sağlık hizmetlerinden lojistiğe birçok sektörde IoT ürünlerinin geliştirilmesi amaçlanıyor. IoT ürünleri yalnızca internete bağlı olan cihazlar değil internet üzerinden birbiriyle bağlı olan ve bilgi paylaşan cihazlardır. Hayatımızın bir parçası olacak bu cihazların hem üretim hem de kullanım süreçlerinde IoT uzmanlarına ihtiyaç duyulacak. 

7. Alternatif Enerji Uzmanı

Yeryüzünde kömür, petrol, doğalgaz gibi fosil yakıtların sınırlı olması ve her geçen gün azalması gelecekte yenilikçi enerji kaynaklarına daha fazla ihtiyaç duyulacağını gösteriyor. Bu noktada ise alternatif enerji uzmanlarına iş düşüyor. Alternatif enerji uzmanı, yenilikçi ve verimli enerji kaynakların belirleyen ve kullanımına yönelik projeler tasarlayan kişidir.

8. 3D Üretim Mühendisi

Günümüzde kendini özellikle sağlık alanında göstermeye başlayan 3D üretim mühendisliğinin gelecekte gıda, giyim, turizm, mimari gibi birçok sektörün tasarım alanında yer alacağı öngörülüyor. 3D üretim mühendisi, 3D yazıcıların denetim, kurulum, işleme süreçlerini takip eden ve 3D yazıcıların daha donanımlı bir hale gelmesi için üretim süreçlerinde yer alan kişidir.

9. Dijital Pazarlama ve Strateji Uzmanı

Dijitalleşme ile şirketlerin online ortamlara taşınması ve sayılarının her geçen gün artması ile şirketler arasındaki rekabet farklı boyutlara taşınıyor. Şirketler bu rekabet ortamında kendilerini öne çıkaracak dijital pazarlama ve strateji uzmanlarına daha fazla ihtiyaç duymaya başlıyor. Dijital pazarlama ve strateji uzmanları şirketlerin online pazardaki hedeflerini belirleyen, markayı daha tanınır hale getiren ve kitle iletişimini güçlendirmeye çalışan kişilerdir. 

10. Risk Yönetimi Uzmanı

Risk yönetimi uzmanı, özellikle kurumsal firmalarda analiz araçlarının belirlediği riskleri değerlendiren, azaltan ve gidermeye çalışan kişidir. Risk yönetim uzmanları, her geçen gün artan rekabet ortamında şirketlerin öne çıkmaları için almaları gereken riskleri belirler, ölçer ve risk haritaları ortaya koyar.

Yukarıda sunulan geleceğin meslekleri hakkında dikkat edilmesi gereken bir nokta bulunuyor. Geleceğin mesleklerinin birçoğunun “uzmanı” olarak adlandırılması, bu mesleklerin günümüz meslekleri ile bağlantılı olduğunu gösteriyor. Siz de şirketinizin mevcut çalışanlarının sahip oldukları yetkinlikleri geliştirerek geleceğin mesleğine yönlendirebilir, şirketinizin kurumsal çevikliğine katkı sağlayabilirsiniz. 

 

**2 senede bir hazırlanan  World Economic Forum (Dünya Ekonomik Forumu) tarafından yayınlanan  Ekim 2020“Future of Jobs” / “İşlerin – Mesleklerin Geleceği” raporundan faydalanılmıştır.

Yeni içeriklerimizden haberdar olmak için bilgilerinizi giriniz

İlgili Yazılar
GDPR Nedir?
GDPR Nedir?
Limited Şirket Nasıl Kurulur?
Limited Şirket Nedir, Nasıl Kurulur?
Müteselsil Kefil Nedir?
Müteselsil Kefil Nedir? Haklar, Yükümlülükler ve Süreçler
  • Apostil Nedir?

    Apostil Nedir, Nasıl Alınır?

    Apostil nedir sorusu, yurt dışında resmî işlem yapacak kişiler için büyük önem taşır.

  • Kolektif Şirket Nedir?

    Kolektif Şirketler Hakkında Bilmeniz Gereken Her Şey

    Türk Ticaret Kanunu, girişimcilere farklı yapılanma seçenekleri sunar. Kolektif şirket modeli, bunlar arasında en esnek ortaklık biçimlerinden biri olarak öne çıkar. Sınırlı sermaye zorunluluğu bulunmaz.

  • Patent Nasıl Alınır?

    Patent Nedir ve Nasıl Alınır?

    Yenilikçi bir buluşa imza attıysanız fikrinizi koruma altına almak için patent alabilirsiniz. Patent başvurusu yapmak, birçok aşamadan oluşur ve oldukça detaylı bir süreçtir.

  • Etkili LinkedIn Profili Nasıl Oluşturulur?

    Etkili ve Profesyonel Bir LinkedIn Profili Nasıl Oluşturulur?

    İş dünyasında ilk izlenim, çoğu zaman birkaç saniyeye sığar. Bu kısa sürede şirketinizi ya da kendinizi en iyi şekilde gösterebilmeniz gerekir. Günümüzde birçok profesyonel, bir şirket ya da kişi ile iletişime geçmeden önce LinkedIn profilini incelemektedir.

  • İtibar Yönetimi Nedir?

    Marka Değerinizi Korumak için Etkili İtibar Yönetimi Stratejileri

    Güçlü bir finans akışı, inovatif ürünler ve başarılı satış hedefleri; ancak markanızın itibarının yüksek olması hâlinde sürdürülebilir bir hal alır. İnternette tek bir olumsuz arama sonucu, çalışan adayları ve yatırımcılar için kırmızı ışık yakabilir.

  • AR-GE Ne Demek?

    Ar-Ge Ne Demek? İş Dünyasında Araştırma Geliştirmenin Rolü

    Ar-Ge, “Araştırma ve Geliştirme” kavramının kısaltmasıdır ve işletmelerin yeni ürünler geliştirmesini, mevcut süreçleri iyileştirmesini ya da yenilikçi çözümler üretmesini sağlar.

  • Startup Nedir?

    Startup Ne Demek? Girişimcilik Dünyasına Giriş Rehberi

    Startup, hızlı büyüme potansiyeline sahip, yenilikçi bir iş fikri etrafında kurulan ve genellikle teknoloji tabanlı çalışan girişim modelini ifade eder. Geleneksel işletmelerden farklı olarak, startup’lar belirsizlik ortamında hareket eder ve ölçeklenebilir çözümler üretmeyi hedefler.

  • PR Nedir?

    PR Nedir? PR Çalışması Nasıl Yapılır?

    PR çalışması, markaların hedef kitleyle güven temelli bir ilişki kurmasına yardımcı olur. Bu süreçte iletişim uzmanları, kamuoyunda olumlu algı oluşturmak için stratejik mesajlar üretir ve bu mesajları çeşitli medya kanallarında yayınlar.

  • İnovasyon Nedir, Çeşitleri Nelerdir?

    İnovasyon Nedir, Çeşitleri Nelerdir?

    İnovasyon veya bir diğer ismiyle yenileşim; bir ürün, hizmet, süreç veya iş modeline yenilikçi çözümler getirerek mevcut durumu iyileştirme ve geliştirme sürecidir.

  • Sanal POS Nedir, Nasıl Alınır?

    Sanal POS Nedir, Nasıl Alınır?

    E-ticaret sitesi üzerinden ürün veya hizmet satışı yapanlar için ödeme işlemlerinde banka kartı veya kredi kartı seçeneklerini sunabilmek ve yine internet üzerinden tahsilat yapabilmek oldukça önemlidir.