notification-announcements

Duyurular

 

KOSGEB Girişimcilik Belgesi Nedir ve Nasıl Alınır?

Multinet Up
Multinet Up
İnovasyon & Girişimcilik 5 Dakikalık Okuma Süresi
KOSGEB Girişimcilik Belgesi Şartları

Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı (KOSGEB), bünyesinde sunduğu faaliyetlerle ve projelerle çok sayıda girişimciye önemli ölçüde destek sağlar. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığının ilgili kuruluşu olan KOSGEB, tüzel kişiliği bulunan özel bütçeli bir kamu kurumudur. Kuruluş, desteklenmeye uygun görülen projelere finansman sağlanabilmesi adına bakanlık ile girişimci arasında köprü görevi üstlenir. Hâlihazırda bir işletmesi bulunan veya ilk defa iş kuracak girişimciler, gerekli koşulları yerine getirerek KOSGEB desteklerinden yararlanabilir.  

KOSGEB girişimcilik belgesi, Küçük  ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı tarafından verilen bir sertifikadır. Mevcut işine yatırım yapmak isteyen girişimciler, program kapsamında çeşitli hibe ve kredi olanaklarından yararlanabilir. Ayrıca yeni bir girişim planı olan genç adayların, katılacakları etkin eğitim süreci sonrasında iş dünyasına atılmaya hazır olması sağlanır. Bu sayede girişimcilerin destekler ve teşvikler sayesinde hem kendi işlerini kurmaları hem de istihdama katkı sağlamaları mümkün olur.  

KOSGEB Girişimcilik Belgesi Nedir?

Girişimciler, farklı alanlarda belirli bir sermaye ortaya koyarak tüketicilere ürün veya hizmet sunar. Bir malın ya da hizmetin en iyi koşullarda üretilebilmesi veya ticaretinin yapılabilmesi  için birtakım belgelere ve bilgi birikimine ihtiyaç vardır. KOSGEB tarafından sunulan desteklerden faydalanabilmek için eğitime katılan adaylar, edinecekleri deneyim ve sertifika sayesinde başarılı ve kârlı projeler gerçekleştirebilir. Pandemi döneminde pek çok kurum gibi KOSGEB de online eğitim sistemine geçiş yapmıştır. Uzaktan eğitim ve öğrenme yönetim sistemi e-Akademi aracılığı ile girişimcilik için gerekli olan eğitimlere çevrim içi olarak ulaşılabilir. 

KOSGEB girişimcilik belgesi ile iş yeri açmak isteyen adaylar, eğitimler arasından tercihlerine uygun formatı belirleyebilir. Kurmak istediğiniz iş modelini göz önünde bulundurarak ileri girişimcilik veya geleneksel girişimcilik eğitimi alabilirsiniz. Söz konusu destek programları ile edinebileceğiniz sertifikalar şunlardır: 

  • KOSGEB Geleneksel Girişimcilik Belgesi: Üretim faaliyeti yapmayan ve üretici olmayan işletmeler bu programa katılabilir. Kuaför, oto yıkama, gayrimenkul ve inşaat gibi alanlarda faaliyet gösterecek olan girişimciler bu kapsamda yer alır.  
  • KOSGEB İleri Girişimcilik Belgesi: İlk defa şirket kurmuş ya da kuracak olan girişimciler bu programa katılabilir. Faaliyet alanları ağırlıklı olarak imalat, üretim, yazılım ve bilişim gibi sektörler olan girişimciler için uygun bir sertifikadır.  

Her iki eğitim de “Girişimciliği Geliştirme Destek Programı” kapsamında verilir. Katılacağınız eğitimleri iş fikrinize ait NACE koduna göre belirleyebilirsiniz. KOSGEB hibe desteğinden en iyi şekilde yararlanabilmek için açılacak iş yerinin ilgili NACE kodu kapsamında yer alması önemlidir.  

Girişimcilerin Yardımcısı KOSGEB Girişimcilik Sertifikası Ne İşe Yarar?

KOSGEB girişimcilik belgesi ile pek çok destek ve hibe paketinden yararlanmak mümkündür. Söz konusu programlarla özellikle kadın girişimciler için destekler ve teşvikler ile kredi imkânları da sağlanır. Üstelik bu kapsamda kredilerin geri ödemesinde sunulan kolaylıklar sayesinde kadın girişimciler finansal açıdan desteklenir.  

Sertifika programının eğitim sürecinde girişimcilik ile ilgili detaylı bilgi edinmek mümkündür. Bunun yanı sıra söz konusu eğitimler katılımcılara iş planı oluşturma ve başvuru süreçlerini yönetme konusunda da büyük avantaj sağlar. KOSGEB girişimcilik belgesi aldıktan sonra kendi işinizin patronu olabilirsiniz. 

KOSGEB desteklerinden ve hizmetlerinden ücretsiz olarak faydalanabilirsiniz. Eğitime tabi olan genç katılımcılar, yeni girişimci desteği ile hibe imkânından yararlanabilir. Geleneksel girişimcilik programı ise özellikle küçük işletmeler için oldukça avantajlıdır. Söz konusu sertifika kapsamında katılımcılara tamamen geri ödemesiz olarak destek sağlanır. 

Kimler KOSGEB Girişimcilik Belgesini Alabilir?

KOSGEB girişimci belgesi almak isteyen katılımcılarda 18 yaşını doldurma ve okuryazar olma şartları aranır. Katılım için üst yaş sınırı söz konusu değildir. Kayıt işlemleri e-Devlet üzerinden gerçekleştirilebilir. Başvuru için şifre ile e-Devlet hesabına giriş yapmanız yeterlidir. Ayrıca adayların daha önce örgün öğrenim dışında girişimciliğe dair herhangi bir eğitime katılmamış olması da belirlenen şartlar arasındadır. KOSGEB girişimcilik belgesine başvuru yapacak adaylar, Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmalıdır. 

KOSGEB Girişimcilik Belgesi Nasıl Alınır?

KOSGEB girişimcilik belgesi almak için internet üzerinden başvuru yapılmalıdır. Programa kabul edilen adaylar, eğitimlere online olarak katılım sağlayabilir. Söz konusu sertifikayı almak için şu adımları takip edebilirsiniz: 

  • KOSGEB e-Akademi adresine tıklayın. 
  • Ekranın sağ üst köşesinden giriş yapın. 
  • Açılan ekrandan e-Devlet ile giriş yaparak bilgilerinizi girin.
  • Tüm eğitimler başlığına tıkladıktan sonra kategoriler arasından almak istediğiniz eğitim türünü belirleyin. 
  • Geleneksel girişimcilik eğitimine katılabilirsiniz. İleri girişimcilik eğitimine katılmak için öncelikle geleneksel eğitim tamamlanmalıdır. 
  • Eğitimlerini tamamladıktan sonra soruları doğru yanıtlayan adaylar sertifika sahibi olabilir. 

KOSGEB girişimcilik belgesinin alım ücreti bulunmaz. Sertifika almaya hak kazanan kişiler, eğitimler için herhangi bir ücret ödemekle yükümlü değildir. Eğitimlere yüzde 80 oranında katılan girişimcilere belgeleri takdim edilir.  

Alınması Gereken KOSGEB Girişimcilik Eğitimleri Nelerdir?

KOSGEB girişimcilik belgesi online eğitim kapsamında e-Akademi’de verilen dersler, 2019’da yürürlüğe giren Girişimciliği Geliştirme Destek Programı’na uygun olarak belirlenir. Program, Geleneksel Girişimci Eğitimi ve İleri Girişimci Eğitimi olmak üzere iki ayrı aşamada verilir. Katılımcılar, eğitim süresince şu derslerden sorumludur:  

  • Girişimcilikte Temel Kavramlar
  • Girişim Fırsatlarını Görme ve Fikir Yaratma / Geliştirme
  • Yapılabilirlik Analizi
  • İş Modelleri, Müşteriler, Değer Önerileri ve Gelir Kaynakları
  • Ekonomi, Endüstri, Rekabet ve Müşteri Analizi
  • Hukuki Altyapı
  • Girişimin Etik Temelleri 
  • Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi

Genç girişimciler için teşvikler ve destekler sağlayan ileri girişimcilik eğitiminde listede yer alan başlıklara ilave olarak farklı dersler de mevcuttur. İleri girişimci adayları toplamda 16 dersten faydalanabilir. Geçmiş dönemlerde yüz yüze verilen eğitimler, tamamen dijital ortama taşınmıştır. 

KOSGEB Girişimcilik Belgesi Ne Kadar Sürede Alınır?

KOSGEB uygulamalı girişimcilik eğitimi, dört ana modülden oluşur. Bu içerikler için belirlenen toplam süre 32 saattir. Eğer örgün öğreniminiz süresince 56 saat ve üzeri girişimcilik dersi aldıysanız herhangi bir eğitim almadan söz konusu sertifikaya sahip olabilirsiniz. 

KOSGEB girişimcilik belgesini aldıktan sonra kazandığınız sertifika ile şirket kurabilirsiniz. Şirket kurduktan sonra destek alabilmek için en geç 2 yıl içerisinde başvuru yapılmalıdır. Bu noktada önemli olan şirketin ne zaman kurulduğu değil, işletme 2 yaşını geçmeden başvurunun yapılmasıdır. 

KOSGEB Girişimcilik Belgesi İçin Kaç Puan Almak Gerekir?

KOSGEB girişimcilik belgesine sahip olabilmek için her bölümden en az 50 puan almak gerekir. Ayrıca tüm bölüm sınavlarından alınan notların ortalaması 70 puan ve üzeri olmalıdır. Eğitim kapsamında katıldığı sınavların genel ortalaması 70 puanın altında olan kişiler sertifika almaya hak kazanamazlar. 

KOSGEB Girişimcilik Belgesinin Geçerlilik Süresi Ne Kadardır?

2010-2020 arasında yapılan eğitimlerin sonucunda alınan KOSGEB girişimcilik belgesi geçerlilik süresi 31.12.2020 tarihinde sona ermiştir. Uzaktan eğitim sistemi ile alınan sertifikalar için geçerlilik süresi bulunmamaktadır. Dolayısıyla KOSGEB girişimcilik belgesini yenilemeye de gerek yoktur. Dilerseniz e-Devlet üzerinden KOSGEB girişimcilik belgesi sorgulama işlemini yapabilir, eğitim bilgilerinize kolayca ulaşabilirsiniz. 

Multinet Up Sayesinde İşletme Maliyetlerinde Büyük Fırsatları Yakalayın!

Multinet Up, sunduğu yenilikçi çözümlerle ilk defa iş kuracak olan girişimcilere hem finansal hem de operasyonel süreçlerde büyük avantajlar sağlar. Girişimciler yemekten akaryakıta, seyahatten teşvik primlerine kadar birçok işletme giderinden tasarruf etme imkânı bulabilir. Üstelik Multinet yemek kartı sayesinde vergi muafiyeti olanağından yararlanmak da mümkün olur.  

Multinet Up Blog’da yer alan içeriğin yalnızca bilgi verme amaçlı olduğunu, hukuki görüş ve tavsiye içermediğini, bilgilerin Multinet Up Blog’un hazırlanma tarihindeki mevzuata dayalı olduğunu ve zamanla mevzuat değişiklikleri ile ilgili kurumların görüşleri çerçevesinde güncelliğini yitirmiş olabileceğini bildiririz.

Yeni içeriklerimizden haberdar olmak için bilgilerinizi giriniz

Kategoriler
İnovasyon & Girişimcilik
İnovasyon
İnsan Kaynakları
İnsan Kaynakları
Kurumsal Seyahat
kurumsal seyahat
Lojistik ve Filo Yönetimi
lojistik ve filo yönetimi
İlgili Yazılar
ROAS Nedir Nasıl Hesaplanır?
ROAS Nedir? Nasıl Hesaplanır?
Bir İşçinin Maliyeti Nasıl Hesaplanır?
Personelin İşletmeye Maliyeti Nasıl Hesaplanır?
SWOT Analizi Nedir, Nasıl Yapılır? Örnek SWOT Analizi
SWOT Analizi Nedir, Nasıl Yapılır?
  • Kitle İletişimi Nedir?
    Kitle İletişimi Nedir, Kitle İletişimi Araçları Nelerdir?

    Kitle iletişimi, geniş kitlelere bilgi, fikir ve mesajların etkili bir şekilde iletilmesini sağlayan stratejik bir süreçtir. Bu süreçte kullanılan kitle iletişiminin özellikleri, mesajların hızla yayılmasını, geniş kitlelere ulaşmasını ve hedeflenen etkileşimin sağlanmasını mümkün kılar.

  • İnovasyon Nedir, Çeşitleri Nelerdir?
    İnovasyon Nedir, Çeşitleri Nelerdir?

    İnovasyon veya bir diğer ismiyle yenileşim; bir ürün, hizmet, süreç veya iş modeline yenilikçi çözümler getirerek mevcut durumu iyileştirme ve geliştirme sürecidir.

  • ROI Nedir, Nasıl Hesaplanır?
    ROI Nedir, Nasıl Hesaplanır?

    Her başarılı yatırım şirketinizin büyümesine ve rekabet edebilme gücünün artmasına yardımcı olur. Yatırımların başarısının ölçülmesi noktasında da "ROI Nedir?" sorusu ile karşılaşılır.

  • Malware Nedir?
    Zararlı Yazılım (Malware) Nedir?

    Zararlı yazılımlar veya diğer bir adıyla malware, bilgisayar sistemlerine zarar verme amacıyla tasarlanan yazılımlardır. Halk arasında sıkça virüs olarak bilinse de aslında virüs, bu zararlı yazılım türlerinin sadece bir tanesidir.

  • Instagram Reklam Görseli Boyutları
    Instagram Reklam Formatları ve Görsel Boyutları

    Sosyal medya uygulamaları arasında en popüler platformlardan biri olan Instagram’da reklam verebilmek için görsel veya video kullanmanız gerekir. Türlerine göre reklam boyutları ve bilmeniz gerekenleri sizin için listeledik.

  • Sosyal Medya Görsel Boyutları
    2024 Sosyal Medya Görsel Boyutları Nelerdir?

    Instagram post boyutu, Facebook kapak fotoğrafı ölçüleri veya X (eski adıyla Twitter) profil resmi boyutları gibi detaylar, paylaşımların etkisini artırmada büyük rol oynar.

  • İmza Sirküleri Nedir?
    İmza Sirküleri Nedir, Nasıl Alınır?

    “İmza sirküleri nedir?” sorusuna şirket yetkililerinin imza yetkilerini resmî olarak belgeleyen bir doküman olarak yanıt verilebilir. Bu belge, imza yetkisine sahip kişilerin kimler olduğunu ve bu yetkilerin hangi sınırlar içerisinde kullanılabileceğini net bir şekilde ortaya koyar.

  • Marka Tescili Nedir?
    Marka Tescili Nedir, Nasıl Yapılır?

    Marka tescili, bir markanın yasal olarak korunmasını sağlayan ve işletmelere önemli avantajlar sunan bir süreçtir. Bir markanın tescili, isim, logo, sembol veya slogan gibi ayırt edici işaretlerin yalnızca tescil sahibi tarafından kullanılmasını garanti eder.

  • POS Cihazı Nasıl Alınır?
    POS Cihazı Nasıl Alınır?

    Modern teknolojilerin günden güne gelişmesi ile hızlanan dijital dönüşüm süreci, üretim ve tüketim alışkanlıkları üzerinde oldukça önemli bir etkiye sahiptir. Özellikle alışverişlerde kredi kartı kullanımında ciddi bir artış söz konusudur.

  • İleti Yönetim Sistemi Nedir?
    İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir, Ne İşe Yarar?

    Hizmet sağlayıcılar, SMS ve e-posta gibi yöntemler aracılığıyla müşterileriyle iletişime geçer. Gerçek ve tüzel kişilerin ticari faaliyetleri kapsamında gönderdiği bu mesajlara elektronik ileti denir. Ticari elektronik iletiler, sadece alıcıların onay vermesi durumunda gönderilir.