notification-announcements

Duyurular

 

Uzaktan Çalışan Ekiplerin Motivasyonunu Artıracak 8 İpucu

Multinet Up
Multinet Up
İnsan Kaynakları 5 Dakikalık Okuma Süresi
uzaktan çalışan ekiplerin motivasyonu

Pandemiyle birlikte en büyükten en küçüğe, imkânı olan neredeyse tüm şirketler evden çalışma sistemine geçti.

Gerek kurumsal şirketler gerekse girişim şirketleri çalışanların taleplerine yanıt verebilmek ve yapılan işten verim almak için yöntemler geliştirmeye uğraşıyor.

Takım liderleri hem ekip motivasyonunu korumak hem de iş süreçlerinin normal akışında devam etmesi için çaba gösteriyor.

andemi sonrası kimi firmalar evden çalışmaya devam etmeyi planlıyor. Mevcut dönemde bazıları sürekli evden, bazıları sürekli ofisten, bazıları da dönüşümlü olarak çalışıyor.

Şimdilerde birçok şirketin gündemindeki konulardan biri de evden çalışanları nasıl motive edecekleri ve bu düzende takım ruhunu nasıl sağlayacakları. Multinet Up’ın bu yazısında, uzaktan çalışan ekiplerin motivasyonunu artıracak ipuçlarını listeledik.

 

1. Mesleki Gelişimleri İçin Online Eğitimlerden Yararlanmak

Kurumunuzun ihtiyacı dahilinde, personel gelişimi için şirket içi gerekli eğitimlerin ne olduğunu belirleyip personel motivasyonunu ve performansını artıracak online eğitimler vererek çalışanlarınızın gelişimini destekleyip, işe bağlılığını ve çalışma isteğini artırmayı sağlayabilirsiniz. Düşük maliyetli bu tarz yatırımlar hem verimliliği hem de aidiyet hissini pekiştirir.

 

2. Kendi Çalışma Ortamını Oluşturmak

Evden çalışmada personel verimliliği için önemli noktalardan birisi ofiste çalıştıkları dönemdeki gibi evde kendilerine ortak alan dışında özel bir çalışma alanı oluşturmalarıdır. Yetersiz çalışma alanlarının yanı sıra evdeki sorumlulukları çalışanlar için aksamalara ve düzensizliğe neden oluyor. Yöneticilerin uzaktan çalışma sürecinde dikkat dağıtıcı bu unsurları göz önünde bulundurması gereklidir. İhtiyaç duyacakları tüm teknolojik ve ergonomik çözümler imkân dahilinde sağlanmalıdır. 

 

3. Çalışma Rutinlerini Kontrol Etmek

Yönetim kısmı çalışanların verimli çalışıp çalışamadığı konusunda endişe duyarken, çalışanlar da yöneticilerin desteğini yeterince alamamaktan dolayı kaygılanmaktadır. Öncelikli olarak ekipteki çalışanların tam olarak hangi işle ilgilendiğini bilmek önemlidir. Uzaktan çalışmada daha fazla esneklik olabilir, yöneticilerin teknolojinin imkanlarından yararlanarak sürdürülebilir bir sistem oluşturmaları yapılan işi değerlendirmek açısından kolaylık sağlayacaktır. Telefon görüşmeleri, mesajlaşmalar veya görüntülü görüşme yolları ile yapılan rutin kontroller ile çalışanların da düşünce kargaşasında bekledikleri destek karşılanmış olacaktır. Diyalog ve geribildirimler çalışan motivasyonunu yüksek tutacaktır.

 

4. İş Dışı Konularda Yapılan Online Sohbetler

Uzun süredir devam eden uzaktan çalışmalardan dolayı çalışanlar aitlik duygusunu kaybetmeye başlayabilirler. Ekip üyelerinin birbirleriyle bağlantıda olmalarını sağlamak takım çalışmalarında etkili bir yardımcı olacaktır. Belirli periyotlarda iş konuşmanın yasak olduğu ve insanların iletişim ihtiyaçlarını karşılamak amaçlı toplantılar düzenlemek verimliliğe katkı sağlayacaktır. Görüntülü yapılan bu toplantılar aynı zamanda uzaktan çalışanlarda oluşan ait olmama hissini de ortadan kaldıracaktır.

 

5. Yönetici Motivasyon Desteği

Çalışanlar yaptıkları işlerin görülmediğini düşünerek iş konusunda mutsuzluk ve isteksizlik yaşayabilirler. Bu nedenle çalışma hızlarında gerileme ve verim düşüşü ortaya çıkabilir.

Ekibinizdeki herkesin yaptıkları işe katkısını belirleyip başarılarını takdir etmek, olumlu geri bildirimler yapmak ve tüm ekibi buna teşvik etmek çalışanları pozitif olarak etkileyecektir. Çalışanlarınıza güvendiğinizi ve değer verdiğinizi göstermek motive olmalarına destek olacaktır.

 

MultiGift hediye kartıyla vergi avantajı sağlayarak çalışanlarınızı ödüllendirmek için hemen bilgilerinizi bırakın, MultiGift ayrıcalıklarını öğrenin.

05xx xxx xx xx

6. Giyime Önem Gösterme

İşe uygun şekilde giyinme zorunluluğunun olmaması evden çalışanlar için rahatlık olarak görülse de psikolojik olarak insanları etkilemektedir. Mesai başlangıcında evde olsalar dahi pijamalarla çalışmak yerine yine rahat ama iyi hissetmelerini sağlayacak şekilde günlük giyinmek daha etkili çalışmayı sağlayacaktır. Çalışan motivasyonu açısından teşvik edilmesi gereken bir ayrıntıdır.

 

7. Mesai Saatlerine Dikkat Edilmesi

Mesai başlamadan önce gerekli hazırlıkların yapılması çalışmaya hazır hissetmenizi sağlayacaktır. İş yerindeyken çalışılan saatlerde ne sıklıkla mola veriyorsanız evde de aynı düzende devam edilmelidir. Evde olmanın verdiği rahatlığa kapılmadan mesai saatlerine hem çalışan olarak hem yönetici olarak önem verilmesi gereken kurallar haline getirilmelidir ve buna uygun çalışılmalıdır.

 

8. Çalışanların Sağlığını Önemsemek

Evden çalışma sisteminin ilk ve öncelikli amacının çalışanların sağlığını korumak olduğu hatırlatılmalıdır. Periyodik olarak sağlık taramaları yapılmalı ve hijyen kurallarına dikkat edilmesi konusunda gerekli bilgilendirmeler sık sık tekrar edilmelidir. Sağlıklarının sizin için önemli olduğunun belirtilmesi iyi hissetmelerini sağlayacaktır ve çalışan motivasyonunu artıracaktır.

 

İnsan kaynakları ve ilgi çekici diğer birçok konudaki yazılarımıza MultinetUp Blog sayfasından ulaşabilirsiniz.

Yeni içeriklerimizden haberdar olmak için bilgilerinizi giriniz

Kategoriler
İnovasyon & Girişimcilik
İnovasyon
İnsan Kaynakları
İnsan Kaynakları
Kurumsal Seyahat
kurumsal seyahat
Lojistik ve Filo Yönetimi
lojistik ve filo yönetimi
İlgili Yazılar
Çalışanlarınız için Kurumsal Yılbaşı Hediyeleri
Çalışanınız için Yılbaşı Hediyeleri
2025 Resmi Tatil Günleri ve Mesai Hesaplama
2025 Resmi Tatil Günleri ve Mesai Hesaplama
Emekli Çalışanın İşverene Maliyeti Ne Kadar?
Emekli Çalışanın İşverene Maliyeti [2024]
  • Sigorta Primi Nedir, Nasıl Hesaplanır?
    Sigorta Primi Nedir, Nasıl Hesaplanır?

    Çalışanların veya kendi işinin sahibi olanların sosyal güvenlik sistemine dahil olabilmesi için belirli bir tutarda ücret ödeme yapması gerekir. Bu ödeme, sigorta primi olarak adlandırılır.

  • Akort Ücret Nedir, Nasıl Hesaplanır?
    Akort Ücret Nedir, Nasıl Hesaplanır?

    İş dünyası, çalışmanın karşılığında ücret almaya dayalı bir sistem üzerine oturmuştur. Bu sistemde birbirinden farklı ödeme türleri mevcuttur. Akort ücret de bu ödeme türlerinden biridir.

  • İş Göremezlik Raporu Nedir, Nasıl Alınır?
    İş Göremezlik Raporu Nedir, Nasıl Alınır?

    İş göremezlik raporu, çalışanların sağlık sorunları nedeniyle işine geçici olarak devam edemeyeceğini resmi olarak belgeleyen bir dokümandır.

  • Ara Dinlenme Nedir?
    Ara Dinlenme (Mola) Nedir, Ne Kadardır?

    İş Kanunu'na göre, çalışanların ara dinlenme süreleri günlük çalışma saatlerine bağlı olarak değişiklik gösterir. İşçi ara dinlenme süreleri, çalışanların sağlığını korumak ve verimliliğini artırmak için kritik bir rol oynar.

  • İhbar Tazminatı Nedir, Nasıl Hesaplanır?
    İhbar Tazminatı Nedir, Nasıl Hesaplanır?

    Çalışma hayatı içerisinde her daim bir çalışan sirkülasyonu mevcuttur. Özellikle çok çalışanı olan işletmelerde performans, yenilik, büyüme, küçülme gibi birçok sebeple çalışanlar iş yerlerinden ayrılabilir ya da işten çıkarmalar söz konusu olabilir.

  • 2024 Stajyer Maaşı Ne Kadar?
    2024 Stajyer Yasal Maaşı Ne Kadar?

    Öğrencilerin eğitim-öğretim hayatı çerçevesinde öğrendiği teorik bilgileri uygulamaya dökerek deneyim kazanmasını amaçlayan staj çalışmaları karşılığında 33

  • Imposter Sendromu Nedir?
    Imposter Sendromu Nedir, Nasıl Aşılır?

    İş yerlerinde her biri ayrı özelliklere sahip çok sayıda çalışan bulunur. Genellikle dışarıya yansıttıkları karakterleriyle tanınan personellerin iç dünyasını tam anlamıyla bilmek mümkün olmaz.

  • Asgari Ücret Gelir Vergisi İstisnası Nedir?
    Asgari Ücret Gelir Vergisi İstisnası Nedir?

    Asgari ücret, yasal olarak çalışanlara ödenebilecek en düşük ücrettir. Türkiye’de bir işçinin alabileceği en düşük maaş ise 2024’te net 17.002,12 TL’dir. Asgari ücret sadece gerçek kişilere yani bireylere ödenebilir.

  • Yıllık izin 2024
    Yıllık İzin Nedir? Yıllık İzin Süreleri Ne Kadardır?

    Çalışanların tatil, sağlık, özel durumlar gibi çeşitli nedenler ile iş yerinde bulunamadıkları süreler için izin kullanmaları gerekebilir.

  • Ayni Yardın Nedir, Nasıl Başvurulur?
    Ayni Yardım Nedir? Ayni Yardım Bordrolaştırma Kolaylıkları

    “Doğrudan parasal olmayan; ürün ya da hizmet olarak sağlanan yardımlar”, ayni yardım olarak adlandırılır.