notification-announcements

Duyurular

 

Esnek Yan Hak Uygulamaları ve İşletmelere Faydası

Multinet Up
Multinet Up
İnsan Kaynakları 4 Dakikalık Okuma Süresi
esnek yan hak

Çok değil, bundan 20 yıl önce çalışanlar için iş seçiminde baskın faktör olarak ücret öne çıkmaktaydı. Ücret ne kadar tatmin ediciyse, çalışanın verimliliği ve iş yerine bağlılığı o kadar yüksek olarak görülmekteydi. Ancak günümüzde, iş yaşamında yer alan bireylerin çoğunluğunu Milenyum Kuşağı oluşturmakta ve bu kuşağın beklentileri öncekilerden farklılık göstermektedir. Ücret hala en önemli motivasyon ve sadakat nedeni olsa da özellikle Milenyum Kuşağı için tek başına yeterli olamamaktadır. Ücretin yanı sıra çalışma ortamı, eğitim ve kişisel gelişim olanakları ile diğer haklar başta Milenyum Kuşağı olmak üzere, çalışanların büyük bir kısmının işverenlerinden beklentileri arasında yer alıyor.

Multinet Up olarak bu yazımızda, çalışan motivasyonunu artırmada önemli bir etkiye sahip olan ve işletmelerin yavaş da olsa uygulamaya koymaya başladığı “esnek yan haklar” konusunu ele aldık.

Esnek Yan Haklar Ne Anlama Gelmektedir?

Avrupa’da ve Kuzey Amerika’da uzun süredir uygulamada olan esnek yan haklar, çalışanın yan hak seçenekleri arasından kendi ihtiyacına uygun olanını seçtiği bir sistemi ifade etmektedir. Her çalışanın ihtiyaçlarının ya da beklentilerinin farklı olabileceği göz önünde bulundurulduğunda, esnek yan hak uygulamasının çalışan motivasyonu açısından sağladığı olumlu etki kolaylıkla anlaşılabilir.

Çalışanın maaşına ek olarak sunulan her yapı, esnek yan hak olarak kullanılabilir. İnsan kaynakları ekiplerinin en sık tercih ettikleri;

  • Bireysel emeklilik sigortası ek katkı payı
  • Ek tatil hakkı
  • Yakıt çözümleri
  • Performans primi
  • Ek doğum izni hakkı
  • Spor salonu üyeliği
  • Konser, sinema, tiyatro bileti
  • Çalışanların çocuklarının kreş masraflarının karşılanması
  • Kira yardımı
  • Uzaktan çalışma imkânı

Yemek, servis olanağı ve özel sağlık sigortası gibi artık birçok firmanın standart olarak sunduğu yan haklardan farklı olan esnek yan haklar sadece mevcut çalışanların değil, iş arayışında olan adayların da ilgisini çekmekte ve iş yeri seçiminde önemli bir rol oynamaktadır.

Yan Haklarıyla En İyi Şirketler

Bunların dışında, bazı firmaların sunduğu ve ilginç olmaları ile dikkat çeken yan haklar da vardır. Bu yan haklara örnek olarak;

  • Google, çalışanın vefatı sonrasında maaşının yarı tutarını dul kalan eşe 10 yıl boyunca ödemeye devam ediyor.
  • Salesforce adlı şirket, çalışanlarının herhangi bir sivil toplum kuruluşunda çalışmaları için yılda 6 gün ücretli izin veriyor.
  • Facebook, çalışanlarının doğan her bebeği için 4.000 dolar yardım parası veriyor.
  • PriceWaterhouse, öğrenci kredisi borcu olan çalışanlarına yıllık 1.200 dolar destekte bulunuyor.
  • Burton adlı şirket, kar seviyesi 60 cm’yi geçtiğinde çalışanlarına kayak izni veriyor.
  • Netflix yeni doğum yapmış anne ve eşlerine bir senelik doğum izni hakkı veriyor

Esnek Yan Hakların İşletmelere Faydaları Nelerdir?

Yazımızın başında da belirttiğimiz gibi, yan hakların işletmelere sağladığı en önemli fayda, çalışan motivasyonunda ve bağlılığında görülen artıştır. Bunun dışında ise, aşağıdaki faydalar görülebilir;

  • İş arayanlar arasında tercih edilirlik oranını artırır.
  • Hediye kartı gibi uygulamalar sayesinde vergi avantajı sağlar.
  • Çalışan motivasyonunu arttırır.  
  • Motive edici etki yaratır.
  • Turn-over’ı azaltır.
  • Şirket kültürünün oluşmasına yardımcı olur.

Çalışanlarınızın Esnek Yan Hakları İçin En Kolay Çözüm: MultiFlex!

Çalışanlarınız için sunacağınız esnek yan hak paketlerinde MultiFlex'i tercih edebilir ve çalışanlarınızın ihtiyaçlarını kendilerinin belirlemesini sağlayabilirsiniz. Türkiye'nin en sevilen markalarını bünyesine katan MultiFlex ile çalışanlarınız, belirlediğiniz hediye bakiyesini, markalar arasında bölüştürebilir. Böylece ihtiyaç duydukları şekilde harcama yapabilirler. MultiFlex'in avantajları ise şöyle sıralanır: 

  • %45'e varan vergi tasarrufu sağlar. 
  • Esnek yan haklar için kolayca marka seçimi yapabilirsiniz. Çalışanlar ise bakiyelerini markalar arasında bölüştürebilir. 
  • Hediye seçeneklerini dijital olarak kolayca yönetebilirsiniz. 
  • "Ne alacağız?" sorusunu ortadan kaldırır. Çünkü çalışanlar yan haklarını kendileri belirler.

Multinet Up Ürünleri ile Çalışanlarınıza Sunduğunuz Seçenekleri Arttırın!

Çalışanlarınıza sunacağınız yan hak seçeneklerine bir diğer örnek olarak, Multinet Up tarafından sunulan MultiGift hediye kartı, MultiNet yemek kartı, MultiPetrol akaryakıt çözümü, MultiTravel seyahat kartını gösterebiliriz.

Kısaca Multinet Up ürünlerinin anlatırsak;

MultiNet Yemek Kartı

MultiNet yemek kartı, tüm Türkiye'de 30.000 noktada geçerlidir. Yemek kartı geçen yerler ile  kartı kullanan kişi istediği ihtiyacını ister markette isterse restoran ve kafeler harcayabilir. Ayrıca anlaşmalı MultiNet online alışveriş noktalarında market ve paket servisle avantajlarından yararlanılabilir.

İş yerindeki bir yetkili tarafından karar verilen menü yerine, kendi belirlediği yemeğe ulaşmak, çalışanın motivasyonunu artırıcı etki sağlar. Multinet Up'ın  çalışana sağladığı bir diğer fayda ise,mobil cüzdan MultiPay üzerinden harcadıkça "TatlıPara" olarak adlandırılan ödül puan kazandırmasıdır. %50'ye varan oranlarda kazanılan bu ödül puanlar, anlaşmalı tüm MultiNet  noktalarında kullanılır.

MultiNet Yemek Kartı'nın işletme açısından avantajlarına baktığımızda;

  • %100'e varan oranda vergi istisnası sağlar.
  • Yemek maliyetini düşürür.
  • Çalışan motivasyonunu artırır.
  • Tek fatura sayesinde, muhasebe süreçlerini kısaltır.
  • Harcamaların ve yüklemelerin anlık takibine olanak sağlar.
  • Kartların kullanım günlerini işletmeler belirleyebilir.
  • Yine kartların kullanım saatlerini işletmeler ayarlayabilir.

MultiGift Hediye Kartı

Multinet Up tarafından sunulan MultiGift Kurumsal Hediye Kartı ile, çalışan yardımı, esnek yan haklar, marka kartı, çalışan motivasyonu ve teşvik alanlarında kullanılır.

Primler ya da ödüller karta yüklenebilmekte ve anlaşmalı iş yerlerinde rahatlıkla para yerine kullanılabilmektedir. Her çalışanın beklentileri, ilgi alanları ya da zevkleri farklı olabileceğinden dolayı, hediye seçimini şirketin bir yetkilisinin yapması yerine çalışana bırakılması  büyük bir jest olacaktır. Böyle bir durumda, çalışan kendisi ile ilgili bir kararın kendisine bırakıldığını düşünecektir.

Örneğin yeni evli personele evlilik hediyesi olarak klasik altın hediyesi yerine MultiGift hediye edilebilir ya da uzaktan çalışan personel için evde konforunu sağlaması için IKEA hediye kartları verilebilir. MultiGift hediye kartı ve bünyesinde marka kartları ile çalışanlarınıza özel hediye kartları oluşturabilir seçimi çalışana bırakabilirsiniz.

MultiGift’in şirketlere diğer avantajları ise;

  • Çalışan bordrosuna yansıtılan teşvik ve yardımlarda, SGK işçi primi ve işveren hissesinden muaf tutulur.
  • %45'e varan oranlarda vergi avantajı sağlar.
  • Operasyonel kolaylık ve hız sağlar.
  • İşletmeler için özel günlerde ne alacağım sorusunu ortadan kaldırır.
  • Ramazan bayramlarında hazırlanan ramazan kolilerinin getirdiği operasyonel yük, lojistik masrafları ve birçok süreci ortadan kaldırır.

MultiGift hediye kartıyla vergi avantajı sağlayarak çalışanlarınızı ödüllendirmek için hemen bilgilerinizi bırakın, MultiGift ayrıcalıklarını öğrenin.

05xx xxx xx xx

MultiPetrol Yakıt Kartı

Klasik bir yönetim şeklinde, şirket aracı ile yakıt almak isteyen bir çalışan ya şirketin kredi kartı ile ya da nakit para ile yakıt ödemesini gerçekleştirir, faturasını alır, işletmenin muhasebe bölümüne gidip faturayı ibraz eder. MultiPetrol Yakıt Kartı kullanan bir çalışan ise, aracından inmeden tüm işlemleri gerçekleştirir ve angarya işlerle uğraşmak zorunda kalmaz.

MultiPetrol Yakıt Kartı'nın işletmeye sağladığı avantajlar;

  • Ayda sadece 3 fatura ile tüm işlemler tamamlanır.
  • Muhasebe işlemleri kısalır.
  • Operasyonel süreç basitleşir.
  • Dijital ekrandan araçların takibi kolaylaşır.

MultiTravel Seyahat Çözümü

İş gezileri sırasında, kullanılacak ulaşım aracı, kalınacak otel gibi konuların seçimlerini Multitravel Kurumsal Seyahat Portali ile çalışanlara bırakabilirsiniz. Çalışan, portale tanımlanmış işletme seyahat prosedürleri çerçevesinde kendi tercihine uygun bir otelde kalmaktan memnun olacaktır.

MultiTravel Kurumsal Seyahat Platformu'nun işletmeye sağladığı avantajlar;

  • Seyahatle ilgili tüm harcamaları tek platformdan tamamlama ve kontrol etme.
  • Acenta komisyonu olmadan, ekonomik seyahat imkanı.
  • Harcama miktarını önceden belirleyebilme.

Multinet Up'ın ayrıcalıklı dünyası hakkında daha detaylı bilgi için web sitemizde yer alan iletişim yöntemlerini kullanabilir ya da 444 87 36 numaralı telefonu arayabilirsiniz.

Çalışanlarınıza MultiGift Kurumsal Hediye Kartları verin anlaşmalı mağazalardan diledikleri gibi harcasınlar. 

Detaylı Bilgi Al

Yeni içeriklerimizden haberdar olmak için bilgilerinizi giriniz

Kategoriler
İnovasyon & Girişimcilik
İnovasyon
İnsan Kaynakları
İnsan Kaynakları
Kurumsal Seyahat
kurumsal seyahat
Lojistik ve Filo Yönetimi
lojistik ve filo yönetimi
İlgili Yazılar
Çalışanlarınız için Kurumsal Yılbaşı Hediyeleri
Çalışanınız için Yılbaşı Hediyeleri
2025 Resmi Tatil Günleri ve Mesai Hesaplama
2025 Resmi Tatil Günleri ve Mesai Hesaplama
Emekli Çalışanın İşverene Maliyeti Ne Kadar?
Emekli Çalışanın İşverene Maliyeti [2024]
  • Sigorta Primi Nedir, Nasıl Hesaplanır?
    Sigorta Primi Nedir, Nasıl Hesaplanır?

    Çalışanların veya kendi işinin sahibi olanların sosyal güvenlik sistemine dahil olabilmesi için belirli bir tutarda ücret ödeme yapması gerekir. Bu ödeme, sigorta primi olarak adlandırılır.

  • Akort Ücret Nedir, Nasıl Hesaplanır?
    Akort Ücret Nedir, Nasıl Hesaplanır?

    İş dünyası, çalışmanın karşılığında ücret almaya dayalı bir sistem üzerine oturmuştur. Bu sistemde birbirinden farklı ödeme türleri mevcuttur. Akort ücret de bu ödeme türlerinden biridir.

  • İş Göremezlik Raporu Nedir, Nasıl Alınır?
    İş Göremezlik Raporu Nedir, Nasıl Alınır?

    İş göremezlik raporu, çalışanların sağlık sorunları nedeniyle işine geçici olarak devam edemeyeceğini resmi olarak belgeleyen bir dokümandır.

  • Ara Dinlenme Nedir?
    Ara Dinlenme (Mola) Nedir, Ne Kadardır?

    İş Kanunu'na göre, çalışanların ara dinlenme süreleri günlük çalışma saatlerine bağlı olarak değişiklik gösterir. İşçi ara dinlenme süreleri, çalışanların sağlığını korumak ve verimliliğini artırmak için kritik bir rol oynar.

  • İhbar Tazminatı Nedir, Nasıl Hesaplanır?
    İhbar Tazminatı Nedir, Nasıl Hesaplanır?

    Çalışma hayatı içerisinde her daim bir çalışan sirkülasyonu mevcuttur. Özellikle çok çalışanı olan işletmelerde performans, yenilik, büyüme, küçülme gibi birçok sebeple çalışanlar iş yerlerinden ayrılabilir ya da işten çıkarmalar söz konusu olabilir.

  • 2024 Stajyer Maaşı Ne Kadar?
    2024 Stajyer Yasal Maaşı Ne Kadar?

    Öğrencilerin eğitim-öğretim hayatı çerçevesinde öğrendiği teorik bilgileri uygulamaya dökerek deneyim kazanmasını amaçlayan staj çalışmaları karşılığında 33

  • Imposter Sendromu Nedir?
    Imposter Sendromu Nedir, Nasıl Aşılır?

    İş yerlerinde her biri ayrı özelliklere sahip çok sayıda çalışan bulunur. Genellikle dışarıya yansıttıkları karakterleriyle tanınan personellerin iç dünyasını tam anlamıyla bilmek mümkün olmaz.

  • Asgari Ücret Gelir Vergisi İstisnası Nedir?
    Asgari Ücret Gelir Vergisi İstisnası Nedir?

    Asgari ücret, yasal olarak çalışanlara ödenebilecek en düşük ücrettir. Türkiye’de bir işçinin alabileceği en düşük maaş ise 2024’te net 17.002,12 TL’dir. Asgari ücret sadece gerçek kişilere yani bireylere ödenebilir.

  • Yıllık izin 2024
    Yıllık İzin Nedir? Yıllık İzin Süreleri Ne Kadardır?

    Çalışanların tatil, sağlık, özel durumlar gibi çeşitli nedenler ile iş yerinde bulunamadıkları süreler için izin kullanmaları gerekebilir.

  • Ayni Yardın Nedir, Nasıl Başvurulur?
    Ayni Yardım Nedir? Ayni Yardım Bordrolaştırma Kolaylıkları

    “Doğrudan parasal olmayan; ürün ya da hizmet olarak sağlanan yardımlar”, ayni yardım olarak adlandırılır.