notification-announcements

Duyurular

 

İnternet Vergi Dairesi Nasıl Kullanılır?

Multinet Up
Multinet Up
Vergi & Muhasebe 5 Dakikalık Okuma Süresi
İnternet Vergi Dairesi Nasıl Kullanılır?

Resmî süreçlerdeki dijital dönüşüm, maliye işlemlerine de yansır. Bu yansımanın etkileri, vergi işlemlerinde de kendisini gösterir. Dijitalleşmenin getirdiği uygulamalarla hem mükelleflerin hem vergi dairelerinin işleri kolaylaşır. Artık vergi dairesine gitmeden borçlarınızı öğrenebilir ve ödeyebilirsiniz. Üstelik tüm bunlar için sadece ilgili platforma kaydolmanız ve bilgilerinizle giriş yapmanız yeterlidir. Zamandan ve mekândan bağımsız işlem yapma şansı veren İnternet Vergi Dairesine dair ayrıntıları sizin için açıkladık. 

İşletmelere Kolaylık Sağlayan İnternet Vergi Dairesi Nedir?

İnternet Vergi Dairesi, Gelir İdaresi Başkanlığına (GİB) bağlı olan bir platformdur. Bu platform, vergiyle ilgili tüm süreçleri internet üzerinden yürütmeyi sağlar. İnternet Vergi Dairesi, gerçek ve tüzel kişilerin kullanımına açıktır. Yani söz konusu platformdan işletmenize ait vergi işlemlerini de kolaylıkla gerçekleştirebilirsiniz. Böylece fiziki vergi dairelerine gitmeden borçlarınızı sorgulamanız ve ödemeniz mümkün olur. Daha pek çok imkândan yararlanmak için İnternet Vergi Dairesine kayıt işlemlerini yapabilirsiniz. 

İnternet Vergi Dairesine Nasıl Kayıt Olunur?

İnternet Vergi Dairesini kayıt olmak isteyen gerçek ve tüzel kişileri bekleyen farklı aşamalar bulunur. Fakat tüm mükelleflerin öncelikle İnternet Vergi Dairesi web sitesine girmesi gerekir. Web sitedeki ana sayfanın alt kısmında formlar butonu vardır. Buradan gerçek ve tüzel kişiler için ayrı “İnternet Hizmetleri Kullanım Başvuru Formu” linkleri yer alır. İnternet Vergi Dairesi başvuru formunda istenen bilgiler ise şu şekildedir:

Tüzel Kişiler

Gerçek Kişiler

- Kurum yetkilisinin adı, soyadı, vergi kimlik numarası, imzası

- Kurumun unvanı

- Kuruluş yeri

- Ticaret sicil numarası

- Telefon numarası

- E-posta adresi

- Adresi

- Faks numarası

- Mükellefin adı, soyadı, vergi kimlik numarası, imzası

- Doğum yeri

- Doğum tarihi

- Telefon numarası

- E-posta adresi

- Adresi

- Faks numarası

Ayrıca aynı sayfada “İnternet Hizmetleri Kullanımına İlişkin Yetki Verme Formu” da yer alır. Bu form, platformda başkasının sizin adınıza işlem yapabilmesine olanak tanır. Söz konusu formların altındaki beyan metnini imzaladıktan sonra sıra, vergi dairesine fiilen başvuru yapmaya gelir. 

Vergi dairesine giderek kullanıcı kodu ve şifre alma aşamasına geçebilirsiniz. Gerçek kişi mükellefler, bu işlemi bağlı oldukları vergi dairesinde yapar. Mükellef olmayanların ise herhangi bir vergi dairesine başvurması mümkündür. Tüzel kişiler için de benzer durum geçerlidir. Mükellefiyet kaydı ve tüzel kişiliği olmayan teşekküller, kanuni ya da iş merkezinin bulunduğu yerdeki vergi dairesine başvurabilir. 

Giriş için İnternet Vergi Dairesi Şifresi Nasıl Alınır?

İnternet Vergi Dairesi şifre formunu doldurduktan sonra ilgili belgeyi vergi dairesine teslim etmeniz gerekir. Böylece platforma giriş yapmak için gereken kullanıcı kodu ve şifreyi alabilirsiniz. Platformu başkası adına kullanma hakkı verilen kişiler de aynı süreci noterden aldığı tasdikli yetki belgesiyle izler. Vergi dairesi, formlarda yer alan bilgilerin doğruluğunu kontrol eder. Ardından verilen kapalı zarfla İnternet Vergi Dairesi kullanıcı kodu ve şifre alma işlemi sona erer. 

İnternet Vergi Dairesi kullanıcı kodu alma işlemlerini e-Devlet üzerinden de yapabilirsiniz. Bu doğrultuda önce İnternet Vergi Dairesi web sitesinden “e-Devlet ile Kayıt Ol” butonuna tıklamanız gerekir. Açılan sayfada gerçek kişiler şifre ve T.C. kimlik numarasıyla giriş yapar. Tüzel kişilerin bu aşamadan önce MERSİS (Merkezi Sicil Kayıt Sistemi) kaydını yaptırması gerekir. Bu adımları izleyerek İnternet Vergi Dairesi şifre alma ve kullanıcı kodu oluşturma sürecini tamamlayabilirsiniz. 

Güvenlik Amaçlı İnternet Vergi Dairesi Şifresi Nasıl Değiştirilir?

İnternet Vergi Dairesi şifresini, kişisel bilgilerinizi korumak ve herhangi bir sorunla karşılaşmamak için gizli tutmanız gerekir. Ancak süreç içerisinde şifrenizi, unutmaya ya da başka sebeplere bağlı olarak değiştirmek isteyebilirsiniz. Bunun için vergi dairesine başvurmanız gerekir. Vergi dairesi, yeni şifrenizi size kapalı bir zarf içerisinde verir. İnternet Vergi Dairesi şifre değiştirme işleminin ardından platforma yeniden giriş yapabilirsiniz.   

İnternet Vergi Dairesine Nasıl Giriş Yapılır?

İnternet Vergi Dairesine giriş yapmak için izleyebileceğiniz üç alternatif yol vardır. Bunlardan ilki, platforma şifre ve kullanıcı kodu ile erişim sağlamaktır. Öte yandan, şifresiz giriş yapma şansınız da bulunur. İnternet Vergi Dairesi web sitesindeki hizmetler bölümünde yer alan “Şifresiz İşlemler” butonuna tıklayarak platforma girebilirsiniz. 

İnternet Vergi Dairesine e-Devlet üzerinden de giriş yapabilirsiniz. Bunun için hizmetler bölümündeki “e-Devlet Yöntemi ile Giriş” butonuna tıklamanız gerekir. Ardından gerçek kişiler, şifre ve T.C. kimlik numarası ile sisteme girer. Tüzel kişiler ise yetkili kişinin aynı bilgileriyle bu işlemi gerçekleştirir. Şifre olmadan ve e-Devlet üzerinden platforma girdiğinizde nispeten daha az işlem yapabileceğinizi belirtmekte fayda vardır. Şifreli girişle platformun sunduğu tüm hizmetlerden yararlanabilirsiniz.

İşletmelere Yardımcı İnternet Vergi Dairesi Nasıl Kullanılır?

İnternet Vergi Dairesine giriş yapmanızın ardından karşınıza farklı işlemler çıkar. Bu işlemlere tıkladıktan sonra detayları görebilirsiniz. Örneğin platforma şifresiz girdiğinizde beyanname ve mükellef işlemleri gibi farklı hizmetlere ulaşmanız mümkündür. Beyanname bölümünde vergi hesaplaması yapmanızı sağlayan bir sayfa vardır. Mükellef kısmında ise e-Vergi levhası ve gümrük giriş beyannamesi gibi işlemler yer alır. Kısaca, platformdaki hizmet sayfalarından sizden istenen bilgileri yazarak pek çok işlemi kolaylıkla yapabilirsiniz.

İnternet Vergi Dairesinde Hangi İşlemler Yapılır?

İnternet Vergi Dairesi, sorgulama ve borç ödeme gibi işlemleri tek bir platform üzerinden yapma olanağı sağlar. Beyanname hazırlama ve ihbar gibi daha pek çok imkân sunar. İnternet Vergi Dairesinde yapabileceğiniz işlemler, platforma giriş için tercih ettiğiniz yönteme göre değişiklik gösterir. Aşağıdaki tabloda platforma giriş yöntemine göre hangi hizmetlere ulaşabileceğiniz yer alır.

Kullanıcı Kodu ve Şifreyle Giriş

e-Devlet ile Giriş

Şifresiz Giriş

- e-Beyanname

- Bilgi girişi

- Dilekçe ve sorgulama işlemleri

- KDV iade talebi listelerini gönderme

- Gelir ve Kurumlar Vergisi iade talebi kılavuzu (GEKSİS) 

- Borç ödeme

- Motorlu taşıtlar

- Borç sorgulama

- Kira beyannamesi

- İhbar işlemleri

- Motorlu taşıtlar

- Beyanname işlemleri

- Mükellef işlemleri

- Genel sorgulama ve hesaplama işlemleri

Bu bağlamda şifre ve kullanıcı koduyla yapılan girişin en geniş işlem hakkı tanıyan yol olduğunu söylemek mümkündür. Söz konusu yöntemle platforma giriş yaparak vergiyi ilgilendiren hemen hemen tüm süreçleri elektronik ortamdan yürütebilirsiniz.

Motorlu Taşıtlara Ait Vergi İşlemleri

İnternet Vergi Dairesi, borç sorgulama ve ödeme süreçlerini pratik hâle getirir. Günün her saatinde işleme açık olan bu platformdan motorlu taşıtlara ait vergi işlemlerini rahatlıkla yapabilirsiniz. Bunun için öncelikle İnternet Vergi Dairesi web sitesine giriş yaptıktan sonra “Motorlu Taşıtlar” sekmesine tıklamanız gerekir. Açılan sayfada karşınıza “ÖTV 2A Beyanname İşlemleri” ve “Araçlarım” gibi farklı butonlar çıkar. 

ÖTV (Özel Tüketim Vergisi) işlemleri butonundan 2A ödeme belgesi sorgulaması yapabilirsiniz. Araçlarım bölümünden ise MTV (Motorlu Taşıt Vergisi) işlemlerini yapmanız ve güncel kasko değerlerini öğrenmeniz mümkündür. İnternet Vergi Dairesi MTV hesaplaması için aracın; tipi, yaşı, motor silindir hacmi, ilk iktisabı ve taşıt değerini yazmanız yeterlidir. MTV ödemesini ise T.C. kimlik no, vergi numarası, aracın plakası ve tescil tarihini yazdıktan sonra kredi kartınızla yapabilirsiniz. 

Adres Değişikliği İşlemi

213 sayılı Vergi Usul Kanunu’nun 163. maddesi, iş ve teşebbüsün başka bir yere naklini adres değişikliği olarak tanımlar. İşletmenin adresinin değiştiğini 30 gün içerisinde vergi dairesine bildirmek gerekir. Bu işlemi İnternet Vergi Dairesi üzerinden hızlıca yapabilirsiniz. İnternet Vergi Dairesi adres değişikliği için öncelikle bazı belgeleri hazırlamanız önemlidir. Bu belgeler şunlardır:

  • İşe başlama ya da bırakma formu
  • Kira kontratı
  • Adres değişikliğini içeren Ticaret Sicil Gazetesi
  • İmza sirküleri
  • Şirket yöneticilerinin noter onaylı nüfus cüzdanı fotokopileri

Platformdan yapacağınız başvurunun ardından yoklama memuru, tespit işlemleri ve vergi levhası değişimi için şirketin yeni adresine gelir. Yoklama memuru, şirket yöneticisinin ilgili tarihte adreste olmasını ister.Yoklama tutanağının imzalanmasıyla şirketin yeni adresi adına vergi levhası hazır olur. 

e-Vergi Levhası Oluşturma

İnternet Vergi Dairesi, vergi levhası işlemlerinde de işletmelere kolaylık sağlar. Bu belge, Gelir Vergisi ve Kurumlar Vergisi mükellefleri tarafından yapılan beyannamelerdeki bilgilere göre düzenlenir. Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB), söz konusu beyannamelere göre oluşturduğu vergi levhasını mükelleflerin İnternet Vergi Dairesi hesabına aktarır. Platformdan e-Vergi levhası oluşturmak için sırasıyla şu adımları izlemeniz gerekir:

  • Giriş sayfasında önce “Sorgulama”, sonra “e-Vergi Levhası” seçeneğine tıklayınız.
  • Gelir Vergisi mükellefiyseniz T.C. kimlik ya da vergi numaranızı giriniz.
  • Kurumlar Vergisi mükellefiyseniz vergi kimlik numaranızı giriniz. 
  • “Vergi Levhası Oluştur” butonuna tıklayınız.

Sıralanan aşamaların ardından farklı renk seçenekleriyle vergi levhası çıktısını almanız mümkün olur. İnternet Vergi Dairesinden aldığınız bu belgenin herhangi bir merci tarafından imzalanmasına gerek yoktur. e-Vergi levhasında yer alan onay kodunun tasdik niteliği vardır.  

Vergi Borcu Sorgulama ve Ödeme

İnternet Vergi Dairesi vergi no sorgulama hizmetiyle borçlarınızı öğrenebilir ve ödeyebilirsiniz. Bunun için öncelikle platformun ana sayfasında yer alan “Borç Bilgilendirme Sistemi” butonuna tıklamanız gerekir. Açılan sayfada sizden istenen bilgileri doldurarak vergi borcunuzun olup olmadığını öğrenebilirsiniz. İnternet Vergi Dairesi, yapılandırmanın ardından borçlarınızı ödeme şansı da verir. 6552 sayılı kanunla vergi borcu yapılandırmasından yararlananlar, “6552 Bilgilendirme ve Ödeme” butonundan bu işlemi gerçekleştirebilir. 

İnternet Vergi Dairesi ödeme bilgisi sorgulamasının ardından yapacağınız işleme karar verebilirsiniz. Eğer henüz ödenmemiş bir vergi borcunuz mevcutsa platform üzerinden bu işlemi kolaylıkla yapabilirsiniz. İnternet Vergi Dairesinden borç ödemek için “T.C. Kimlik Numarası ile Yapılan İşlemler” bölümüne tıklamanız gerekir. Bilgilerinizi girdikten sonra borçlarınızı görüntüleyebilirsiniz. Daha sonra “Bilgilendirme ve Ödeme” sayfasından ister havaleyle ister kredi kartıyla ödeme yapmanız mümkündür. 

Dilekçe Oluşturma

İnternet Vergi Dairesi, genel amaçlı dilekçe hazırlama işlemlerini kısa sürede yapmanıza yardımcı olur. Genel dilekçe, herhangi bir konu hakkındaki başvuru ve talepleri içerir. Örneğin şirket adresinin değiştiğine ya da vergi borcunun bulunmadığına dair bilgiler bu dilekçelerde yer alır. Fakat bu noktada dilekçe işlemlerinin İnteraktif Vergi Dairesi hizmetleri kapsamında olduğunu belirtmekte fayda vardır. İnternet Vergi Dairesiyle benzer işlemlerin yapıldığı bu platform üzerinden farklı konularda dilekçeler hazırlayabilirsiniz. 

Beyanname Sorgulama

Resmî işlemler için yapılan bildirgelere beyanname denir. e-Beyanname ise bu belgenin dijital hâlidir. İnternet Vergi Dairesi e-Beyanname hizmetiyle bu belgeye dair işlemler kolaylaşır. Platformda yer alan “Sorgulama” bölümünden mevcut beyannameleri ayrıntılarıyla görüntülemeniz mümkündür. Ayrıca sizin için detaylıca açıkladığımız e-Beyanname hazırlama aşamalarına ilgili linkten ulaşabilirsiniz.  

Yeni kurulan işletmelerin sorumlu olduğu vergi ve beyannameler gibi daha pek çok konuda bilgi sahibi olmak için Multinet Up Blog sayfasını ziyaret edebilirsiniz. 

İnternet Vergi Dairesi ile İnteraktif Vergi Dairesi Arasındaki Farklar Nelerdir?

İnternet Vergi Dairesi ve İnteraktif Vergi Dairesi, Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) bünyesindeki iki ayrı platformdur. Bu platformlar arasında bazı ayrımlar vardır. Daha önce İnternet Vergi Dairesinden yapılan adres değişikliği gibi pek çok işlemin İnteraktif Vergi Dairesine taşındığı söylenebilir. Hatta şifresiz girişle yapılan işlemler de artık bu platformda yer alır. Ayrıca bu platforma GİB mobil uygulamasından erişim mümkündür. Böylece vergiye dair süreçleri mobil olarak da yürütebilirsiniz. 

Multinet Up Hizmetleri ile Benzersiz Vergi Avantajlarından Faydalanabilirsiniz!

Multinet Up çözümleri ile işletmenizin masraflarını kontrol altında tutabilir, benzersiz vergi avantajlarından yararlanabilirsiniz. %100 vergi avantajı ve yılda 113.000 TL’den* fazla tasarruf sağlayan MultiNet yemek kartı, bu kapsamda tercih edebileceğiniz hizmetlerden yalnızca biridir. %45 vergi tasarrufu yaptıran MultiGift kurumsal hediye kartı ve yakıt giderlerini düşüren MultiPetrol akaryakıt çözümü gibi daha pek çok fırsat için vakit kaybetmeden Multinet Up ile tanışabilirsiniz. 

* 10 çalışan ve 26 iş günü için günlük KDV dahil 187.00 TL üzerinden hesaplanmıştır.

Multinet Up Blog’da yer alan içeriğin yalnızca bilgi verme amaçlı olduğunu, hukuki görüş ve tavsiye içermediğini, bilgilerin Multinet Up Blog’un hazırlanma tarihindeki mevzuata dayalı olduğunu ve zamanla mevzuat değişiklikleri ile ilgili kurumların görüşleri çerçevesinde güncelliğini yitirmiş olabileceğini bildiririz.

Yeni içeriklerimizden haberdar olmak için bilgilerinizi giriniz

Kategoriler
İnovasyon & Girişimcilik
İnovasyon
İnsan Kaynakları
İnsan Kaynakları
Kurumsal Seyahat
kurumsal seyahat
Lojistik ve Filo Yönetimi
lojistik ve filo yönetimi
İlgili Yazılar
Personel Giyim Yardımı Nasıl Muhasebeleştirilir?
Personel Giyim Yardımı Nasıl Muhasebeleştirilir?
Muhtasar Beyanname Nedir, Ne Zaman Verilir?
Muhtasar Beyanname Nedir? Ne Zaman Verilir?
Lehtar Ne Demek?
Lehtar Nedir?
  • Ticaret Odası Kaydı Nasıl Yapılır?
    Ticaret Odası Kaydı Nedir? Nasıl Kayıt Yapılır?

    Herhangi bir ticari işletmenin resmî olarak faaliyetlerine başlamadan önce Ticaret Odasına kayıt yaptırması gerekir. Ticaret Odası kaydı, işletmenin sahibinin tüm bilgilerini ve kayıtlarını içeren resmî belgeleri kapsar.

  • Vergi Borcu Yoktur Yazısı Nedir? Nereden Alınabilir?
    Vergi Borcu Yoktur Yazısı Nedir? Nereden Alınır?

    Kamu ihalelerine katılmak, kredi başvuruları yapmak veya resmî işlemlerde bulunmak istediğinizde karşınıza çıkan en önemli belgelerden biri, vergi borcu yoktur yazısıdır.

  • FAVÖK Nedir? FAVÖK Nasıl Hesaplanır?
    FAVÖK Nedir? Nasıl Hesaplanır?

    Finansal yönetim ve analiz süreçlerinde, işletmelerin operasyonel performansını değerlendirirken dikkate alınan çeşitli göstergeler mevcuttur. Bu göstergelerden biri de, işletmenin faaliyet kârlılığını net bir şekilde ortaya koyan FAVÖK’tür.

  • Konkordato Nedir, Şartları Nelerdir?
    Konkordato Nedir, Şartları Nelerdir?

    Konkordato, finansal zorluklar yaşayan şirketlerin borçlarını yapılandırma sürecidir. Süreç, şirketlerin alacaklılarla borçlarını yeniden yapılandırmak için anlaşmaya varmalarını sağlayarak, iflasın önüne geçilmesini hedefler.

  • 2024 Asgari Ücret Tutarı
    Asgari Ücret Nedir? 2024 Asgari Ücret Ne Kadar Oldu?

    Asgari veya diğer adıyla minimum ücret, işçilere yasal olarak ödenebilecek en düşük maaş tutarıdır. Yani, bir işçiye ödenebilecek minimum ücrettir. 2023 Temmuz ayında asgari ücret 11.402,32 TL olarak açıklanmıştı.

  • 2020 yılının en iyi muhasebe programları
    2024 Yılının En İyi Muhasebe Programları

    İş yükü çok fazla olan ve doğası gereği çok dikkatli olunması gereken muhasebe konusunda, firmalar ve çalışanlar en doğru çözümü arıyorlar. Bu noktada teknoloji devreye giriyor ve muhasebe alanında çeşitli çözümler sunuyor.

  • Matrah artırımı nedir?
    Matrah Artırımı Nedir? Matrah Türleri Nelerdir?

    Vergi, devletin kamu hizmetleri için harcayacağı gelirin kayda değer bir bölümünü oluşturur. Bu nedenle yetkili merciler, usulsüzlükleri ve vergi kayıplarını önlemek için detaylı incelemeler yapar.

  • Senet Nedir, Nasıl Doldurulur?
    Senet Nedir? Nasıl Doldurulur?

    Senet, kişinin belirli bir tarihte veya şartlarda ödeme yapmayı taahhüt ettiği, yazılı bir belgedir. Hukuki bir değer taşıyan bu belge, borçlu-alacak ilişkilerinde sıkça kullanılır. Senet doldururken borçlunun ve alacaklının adını, ödeme tarihini, tutarı ve varsa faiz oranını belirtmek gerekir.

  • Arbitraj Nedir?
    Arbitraj Nedir?

    Finansal piyasalarda fırsatları değerlendirmek, yatırımcıların sürekli peşinde olduğu bir hedeftir. Bu bağlamda arbitraj, piyasalardaki fiyat farklılıklarından yararlanarak risk almadan kâr elde etme stratejisi olarak öne çıkar.

  • Damga Vergisi Nedir
    Damga Vergisi: Nasıl Hesaplanır, Güncel Oranlar Nelerdir?

    Devlet, kamu harcamaları için gereken mali kaynağı vergi ve çeşitlerinden elde eder.