Multinet UP Editör

Yazar:

Multinet UP

Editör

24.12.2020
5 Dakika Okuma Süresi

Vergi Levhası Nedir ve Vergi Levhası Sorgulaması Nasıl Yapılır?

Dijital dönüşümün etkisiyle eskiden işletmelerin duvarlarına asılmış çerçeveli vergi levhaları, yerlerini çıktı ve pdf dosyalara bıraktılar.

 

Multinet Up’ın bu yazısında, günümüzde vergi levhası ile ilgili en sık sorulan soruları cevapladık.

Vergi Levhası Nedir?

Gelir vergisi ve kurumlar vergisi mükelleflerinin vergi tutarına esas gelirleri ve bu kazançlarına denk gelen vergi miktarını gösteren belgeye vergi levhası denir.

Vergi levhası, vergi mükellefi olan herkesin bulundurması gereken evraklardan biridir.

Önceden vergi levhasını asma zorunluluğu varken artık bu zorunluk kaldırılıp sadece bulundurma zorunluluğu olarak değiştirilmiştir. Bu değişiklik, 2011 yılında yayınlanan 408 numaralı VUK Genel Tebliği ile duyurulmuştur.

Mükellefler, İnternet Vergi Dairesinden/interaktif Vergi Dairesinden bizzat kendileri ya da SMMM veya yeminli MM aracılığıyla, gelir vergisi mükellefleri için 1 Nisandan itibaren, kurumlar vergisi mükellefleri için 1 Mayıstan itibaren, vergi levhalarını Mayıs ayının son gününe kadar alabilirler.

 

Vergi Levhası Alma Zorunluluğu Olanlar Kimlerdir?

Gelir Vergisi Mükellefleri:

  • Serbest meslek erbabı 
  • Zirai kazanç sahipleri (Gelir Vergisi Kanununun 52. maddesinin altıncı fıkrasında sözü edilen yazıhaneyi açmış olanlar)
  • Ticari kazanç sahipleri
  • Adi ortaklık, kolektif ve adi komandit şirket şeklinde işletmelerin her bir ortağı

 

Kurumlar Vergisi Mükellefleri:

  • Limited Şirketler
  • Anonim Şirketler 
  • Eshamlı Komandit Şirketler

 

30.000 noktada geçerli MultiNet yemek kartının sunduğu operasyonel ve vergi avantajlarını öğrenmek için bilgilerinizi bırakın, sizi arayalım.



Vergi Levhası Nasıl Alınır? 

Gelir ve kurumlar vergisi yükümlüleri tarafından beyannamelerinin verilmesinin ardından vergi levhası, GİB tarafından mevcut Kurumlar Vergisi/Gelir Vergisi beyannamesini kıstas alınarak düzenlenir.

GİB vergi levhasını mükellefin internet vergi dairesi hesabına aktarır. Mükellefler kendileri, bağımsız çalışan serbest muhasebeci mali müşavir veya yeminli mali müşavir aracılığı ile alabilirler.

Vergi levhası İnternet Vergi Dairesinden, daha önceden vergi beyanında bulunmuş mükellefler tarafından alınabilir. Gelir İdaresi Başkanlığının sitesine giriş yaptıktan sonra İnternet Vergi Dairesi/interaktif Vergi Dairesi seçeneğini seçin.

Mükellef olarak, beyannamenizi e-beyanname olarak yollarken kullandığınız giriş bilgileri ile giriş yapın.

Giriş sayfasında “Sorgulama” kısmına gidip “E-Vergi Levhası” seçeneğine basın.

Gelir vergisi mükellefleri vergi kimlik numarası veya T.C. kimlik numarası ile, kurumlar vergisi mükellefleri ise T.C kimlik numarası kısmı boş kalacak şekilde şirketlerinin vergi kimlik numarasını girerek işlemi gerçekleştirir.

“Vergi Levhası Oluştur” butonu ile işlem tamamlanır.

Gelen ekranda istediğiniz renk seçeneği ile vergi levhasını çıktı da alabilirsiniz. Dilerseniz dijital kopyasını bilgisayarınıza indirebilirsiniz.

Vergi Levhası sistem üzerinden gelir vergisi mükellefleri için 1 Nisandan itibaren, kurumlar vergisi mükellefleri için 1 Mayıstan itibaren, vergi levhalarını Mayıs ayının son gününe kadar alabilirler

İnternet Vergi Dairesi/İnteraktif Vergi Dairesi aracılığı ile alınan vergi levhalarını herhangi bir yere imzalatmaya veya tasdik ettirmeye gerek yoktur. Vergi levhası üzerindeki onay kodu, aynı zamanda tasdik olarak kabul edilir.

Vergi Levhalarında Bulunması Gereken Bilgiler Nelerdir?

İlgili mükelleflerin vergi levhasında bulunması gereken bilgiler şunlardır:

 

  • Adı ve soyadı
  • Ticaret unvanı
  • İş yeri adresi
  • Vergi kimlik numarası / TC Kimlik Numarası
  • Bağlı bulunduğu vergi dairesi
  • Vergi türü
  • İşe başlama tarihi
  • Faaliyet kolu ve faaliyet türü
  • Faaliyet durumu
  • Beyan edilen matrahlarla birlikte bu matrahların ait oldukları takvim yılı için tahakkuk eden vergiler
  • Gelir İdaresi Başkanlığı bilgi işlem sistemi tarafından üretilecek onay kodu

 

e-Vergi Levhası Sorgulaması Nasıl Yapılır?

Mal veya hizmet alımında bulunan, alışveriş yapan vatandaşlar, vergi dairesine gitmeye gerek kalmadan internetten, muhatap oldukları şirketin veya mükellefin vergi durumunu kolaylıkla görebilirler.

 

e-Vergi levhası, e-Devlet veya Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) internet sitesinden sorgulanabilir.

 

e-Devlet Üzerinden Vergi Levhası Sorgulaması

  • İnternet veya mobil uygulamadan e-Devlet’e kullanıcı bilgilerinizle giriş yapın
  • “Vergi Levhası Sorgulama” ekranını bulun veya üst menüden aratın
  • Vergi mükellefinin durumuna göre T.C. kimlik numarasını veya vergi kimlik numarasını girin
  • Doğrulama gerçekleştikten sonra istediğiniz tüm bilgileri görüntüleyebilir ve teyit edebilirsiniz.

 

GİB Üzerinden Vergi Levhası Sorgulaması

  • www.gib.gov.tr adresinden Gelir İdaresi Başkanlığı sitesine ulaşın
  • Ana sayfanın en altında yer alan “Yardım & Kaynaklar” kısmından “Dilekçematik” linkine tıklayın
  • Karşınıza çıkan listeden “Vergi Levhası” kısmını seçin
  • Gerçek kişiler için T.C kimlik numarası, tüzel kişiler için vergi kimlik numarası girin
  • “Göster” butonuna bastığınızda tüm bilgiler ekranınıza gelecektir

 

Direkt olarak ulaşmak için buraya tıklayabilirsiniz

 

Vergi, muhasebe ve iş dünyasından diğer popüler konulardaki pratik ve güncel ipuçlarına ulaşmak için Multinet Blog’u takip edebilirsiniz.  

Submitted bygamzegulden.sigircion24.12.2020

Şirketinizin ihtiyacına uygun çözümlerimizden faydalanmak için tıklayın

Teklif İste