notification-announcements

Duyurular

 

Muhasebe Süreçlerinizi Hızlandıracak Öneriler

Multinet Up
Multinet Up
Vergi & Muhasebe 4 Dakikalık Okuma Süresi Yayın Tarihi: 22.04.2020
muhasebe süreçleri nasıl hızlandırılır

İşletmelerin parasal işlerinin gerçekleştirildiği, dikkatsizliğe ya da hataya izin vermeyen bölüm olan muhasebe, iş yükü yönünden birçok bölüme göre daha yoğun bir çalışma ortamına sahiptir. İşlerin tamamının para ve vergi ile ilgili olması ve devamlı dikkat gerektirmesi, muhasebe bölümü çalışanları üzerinde ciddi bir baskı yaratır. Ancak, her geçen gün gelişen teknoloji ile birlikte muhasebecilerin hayatlarını kolaylaştıracak çözümler de ortaya çıkmaktadır. Uzaktan bağlantı, muhasebe uygulama yazılımları, hizmet ve ürünlerin tedariğini kolaylaştıran firmalar gibi çeşitli çözümler sayesinde, muhasebe ile ilgili işler geçmişe göre daha kolay bir şekilde yapılabilmektedir.

Muhasebe süreçlerini hızlandıracak önerilere bakacak olursak;

Muhasebe Programları Kullanmak

Günümüzde, muhasebe işlemlerini kağıt kalem kullanmak yerine bilgisayar programı kullanarak yapmak hem zamandan kazandırmakta hem de işlemlerin doğruluğunu kontrol etmeyi kolaylaştırmaktadır. Firmaların ihtiyaçlarına, büyüklüğüne ya da beklentilerine göre şekillendirilebilen muhasebe programları kayıt, kontrol, raporlama, takip ve süreç hatırlatma gibi özellikler sunarak muhasebecilerin üzerindeki yüklerin bir kısmını alabilmekte, bunun yanı sıra kırtasiye masraflarını da e fatura  kullanımı ile azaltmaktadır.

Doğru bir şekilde kurulum yapılmış bir muhasebe programı sayesinde, muhasebeciler farklı yerlerden, istedikleri zaman işletmenin muhasebe kayıtlarına erişebilir ve gerekli işlemleri yapabilirken, işletme yöneticileri de aynı şekilde dünyanın herhangi bir noktasından muhasebe kayıtlarını kontrol edebilir.

Her İş İçin Ayrı Fatura Yerine, Birçok İş İçin Tek Faturaya Geçmek

İşletmeler, yaptıkları her harcama için fatura alırlar, ki bu da normal ve olması gereken bir durumdur. Ancak işin muhasebe tarafına baktığımızda, gün içerisinde yapılan her ödemeye ayrı bir fatura demek, ayrı bir iş yükü demektir. Örneğin, öğle yemeğine çıkan her çalışanın dışarıda yediği yemeğin ayrı ayrı faturalandırılması, başarılı personellere dağıtılan hediyeler ya da şirket araçları için gerçekleştirilen her yakıt harcaması ayrı bir fatura demektir.

Çalışanlara ayrı ayrı yemek ödemesi yapmanın alternatifi olarak görülebilecek olan yemekhane kurmak ise hem operasyonel iş yükü hem de maliyeti açısından farklı zorluklara sahiptir.

Bahsettiğimiz bu tür durumlarda kullanılabilecek çözümler arasında; yemek kartı, hediye kartı ve yakıt kartı gibi hizmetleri satın almak yer almaktadır.

MultiNet Yemek Kartı

Çalışanların öğle yemeklerini istedikleri yerde yemelerine imkan sağlayan MultiNet Yemek Kartı, %100'e varan vergi istisnası sağlamasının yanı sıra, çalışanlara yemek seçebilme özgürlüğü ve muhasebe bölümüne de tüm çalışanların yemek masrafı için tek fatura kesilmesi imkanını sağlar.

MultiNet Yemek Kartı ödemeleri tek fatura üzerinden gerçekleştirildiğinden, muhasebe bölümü yüzlerce faturanın kayıt işletmleri ile uğraşmak yerine tek bir faturanın kaydını gerçekleştirerek zamandan kazanırlar.

41.000'i aşkın noktada geçerli MultiNet yemek kartının sunduğu operasyonel kolaylıkları öğrenmek ve yılda 250.000 TL'lik vergi avantajından faydalanmak için bilgilerinizi bırakın, sizi arayalım.

05xx xxx xx xx

MultiGift Kurumsal Hediye Kartı

Farklı amaçlarla kullanılabilen MultiGift Kurumsal Hediye Kartı ile çalışanların prim ödemeleri, hediyeleri ya da promosyonları karta yüklenerek kendilerine teslim edilebilir. Bu sayede, çalışanın hediyesini seçme özgürlüğü olur ve bu da önemli bir motivasyon kaynağı olur. Bunun yanında, tüm bu hediye kartı ödemeleri muhasebe için tek fatura anlamına gelir, ki bu da muhasebe bölümüne verilebilecek en değerli ödüllerden biridir.

MultiGift hediye kartıyla vergi avantajı sağlayarak çalışanlarınızı ödüllendirmek için hemen bilgilerinizi bırakın, MultiGift ayrıcalıklarını öğrenin.

05xx xxx xx xx

MultiPetrol Yakıt Kartı

Şirket araçlarının takibi, menzil limiti koyulabilmesi, operasyonel iş yükünü azaltması gibi avantajlara sahip olan MultiPetrol Yakıt Kartı bir diğer önemli avantaj olarak da, ayda 3 fatura ile tüm araçların yakıt işlemlerinin gerçekleştirilebilmesine olanak sağlamaktadır. Her yakıt alımında fatura kesilmesi ve bu faturaların teker teker muhasebeleştirilmesi yerine, şirket adına kayıt kaç araç olursa olsun, tamamına ayda sadece 3 fatura kesilerek yakıt işlerinin muhasebeleştirilmesi gerçekleştirilebilmektedir.

 

Shell Türkiye premium distribütörü Multinet Up ile filo yönetimi çok pratik. Taşıt tanıma sistemi, yaygın şube ağı ve daha fazlası MultiPetrol’de! Bilgilerinizi bırakın, sizi arayalım.

05xx xxx xx xx

Multinet Up'ın muhasebe iş yükünü azaltıcı avantajları hakkında detaylı bilgi almak için web sitemizde yer alan iletişim kanallarını kullanarak ulaşabilir ya da 444 87 36 numaralı telefonu arayabilirsiniz.

Yeni içeriklerimizden haberdar olmak için bilgilerinizi giriniz

İlgili Yazılar
Dekont ve E-Dekont Arasındaki Farklar
Dekont ve E-Dekont Arasındaki Farklar ve Kullanım Alanları
Emlak Vergisi Nedir?
Emlak Vergisi Nedir? Emlak Vergisi Nasıl Hesaplanır?
Vergi Nedir?
Vergi Nedir? Vergi Çeşitleri Nelerdir?
  • İcra Takibi Nedir?

    İcra Takibi Nedir? Nasıl Yapılır?

    İcra takibi, borçlunun borcunu ödememesi halinde yasal yollara başvuran alacaklının, İcra ve İflas Kanunu çerçevesinde borcunu tahsil etmek amacıyla başlattığı resmi tahsilat sürecidirçtir. Alacaklı, İcra Müdürlüğü nezdinde bir takip talebi düzenleyerek icra takibini başlatabilir.

  • Konkordato Nedir, Şartları Nelerdir?

    Konkordato Nedir, Şartları Nelerdir?

    Konkordato, finansal zorluklar yaşayan şirketlerin borçlarını yapılandırma sürecidir. Süreç, şirketlerin alacaklılarla borçlarını yeniden yapılandırmak için anlaşmaya varmalarını sağlayarak, iflasın önüne geçilmesini hedefler.

  • E-Tebligat Nedir?

    E-Tebligat Nedir?

    Elektronik Tebligat (e-Tebligat), Tebligat Kanunu kapsamında belirtilen, tebligat çıkarmaya yetkili merciler tarafından elektronik ortamda hazırlanan tebligatların yönetmeliğine uygun olarak, değiştirilmeden ve inkâr edilmeyecek şekilde Ulusal Elektronik Tebligat Si

  • e-İmza Nedir?

    E-İmza Nedir? Nasıl Kullanılır?

    Günümüzde resmî işlemler başta olmak üzere birçok işlem dijital ortam üzerinden yapılabilir.

  • Bilanço Nedir, Nasıl Hazırlanır?

    Bilanço Nedir? Bilanço Nasıl Hazırlanır?

    Şirketler, mali yıl içerisinde gerçekleştirdikleri tüm finansal faaliyetlerini ve varlık-kaynak durumlarını raporlamak için bilançodan yararlanır. Bilanço genel hatlarıyla işletmenin belirli bir tarihteki varlıklarını, borçlarını ve öz kaynaklarını gösterir.

  • Çek Nedir?

    Çek Nedir, Nasıl Kullanılır?

    Çek, dünyanın birçok yerinde tercih edilen bir tür ödeme yöntemidir. Garantör ödeme yöntemleri arasında yer alan çek, kıymetli evrak statüsündeki bir kambiyo senedidir.

  • Yeni Kurulan İşletmelerin Yükümlü Olduğu Vergi ve Beyanname Türleri

    Yeni Kurulan İşletmelerin Sorumlu olduğu Vergi ve Beyannameler

    Sermaye şirketi veya şahıs şirketi olarak kurulan her işletmenin ku

  • 2025 Bayram Mesaisi Ücreti

    Bayram Mesaisi Nedir ve Nasıl Hesaplanır? (2025)

    Genel tatil günü olarak değerlendirilen bayramlarda belirli işyerleri ve çalışanların iş devamlılığını sağlaması gerekebiliyor. Çalışanların iş sorumluluklarını sürdürdüğü bu süreç bayram mesaisi olarak tanımlanıyor.

  • Ramazan Yardımlarının Muhasebeleştirilmesi

    Ramazan Yardımları Nasıl Muhasebeleştirilir?

    Herkes için farklı anlamlar taşıyan bayramlar işletmeler tarafından çalışanların bağlılığını güçlendirmek ve motivasyonlarını artırmak için bir fırsata dönüştürebiliyor.

  • E-Faturaya Geçmek Kimler için Zorunludur?

    E-Fatura’ya Geçmek Kimler İçin Zorunlu?

    Elektronik fatura veya kısaltması ile e-Fatura; internet üzerinden faturaların elektronik ortamda düzenlenmesini, paylaşılmasını ve takip edilebilmesini sağlayan sistemin adıdır.