notification-announcements

Duyurular

 

Muhasebe Süreçlerinizi Hızlandıracak Öneriler

Multinet Up
Multinet Up
Vergi & Muhasebe 4 Dakikalık Okuma Süresi
muhasebe süreçleri nasıl hızlandırılır

İşletmelerin parasal işlerinin gerçekleştirildiği, dikkatsizliğe ya da hataya izin vermeyen bölüm olan muhasebe, iş yükü yönünden birçok bölüme göre daha yoğun bir çalışma ortamına sahiptir. İşlerin tamamının para ve vergi ile ilgili olması ve devamlı dikkat gerektirmesi, muhasebe bölümü çalışanları üzerinde ciddi bir baskı yaratır. Ancak, her geçen gün gelişen teknoloji ile birlikte muhasebecilerin hayatlarını kolaylaştıracak çözümler de ortaya çıkmaktadır. Uzaktan bağlantı, muhasebe uygulama yazılımları, hizmet ve ürünlerin tedariğini kolaylaştıran firmalar gibi çeşitli çözümler sayesinde, muhasebe ile ilgili işler geçmişe göre daha kolay bir şekilde yapılabilmektedir.

Muhasebe süreçlerini hızlandıracak önerilere bakacak olursak;

Muhasebe Programları Kullanmak

Günümüzde, muhasebe işlemlerini kağıt kalem kullanmak yerine bilgisayar programı kullanarak yapmak hem zamandan kazandırmakta hem de işlemlerin doğruluğunu kontrol etmeyi kolaylaştırmaktadır. Firmaların ihtiyaçlarına, büyüklüğüne ya da beklentilerine göre şekillendirilebilen muhasebe programları kayıt, kontrol, raporlama, takip ve süreç hatırlatma gibi özellikler sunarak muhasebecilerin üzerindeki yüklerin bir kısmını alabilmekte, bunun yanı sıra kırtasiye masraflarını da e fatura  kullanımı ile azaltmaktadır.

Doğru bir şekilde kurulum yapılmış bir muhasebe programı sayesinde, muhasebeciler farklı yerlerden, istedikleri zaman işletmenin muhasebe kayıtlarına erişebilir ve gerekli işlemleri yapabilirken, işletme yöneticileri de aynı şekilde dünyanın herhangi bir noktasından muhasebe kayıtlarını kontrol edebilir.

Her İş İçin Ayrı Fatura Yerine, Birçok İş İçin Tek Faturaya Geçmek

İşletmeler, yaptıkları her harcama için fatura alırlar, ki bu da normal ve olması gereken bir durumdur. Ancak işin muhasebe tarafına baktığımızda, gün içerisinde yapılan her ödemeye ayrı bir fatura demek, ayrı bir iş yükü demektir. Örneğin, öğle yemeğine çıkan her çalışanın dışarıda yediği yemeğin ayrı ayrı faturalandırılması, başarılı personellere dağıtılan hediyeler ya da şirket araçları için gerçekleştirilen her yakıt harcaması ayrı bir fatura demektir.

Çalışanlara ayrı ayrı yemek ödemesi yapmanın alternatifi olarak görülebilecek olan yemekhane kurmak ise hem operasyonel iş yükü hem de maliyeti açısından farklı zorluklara sahiptir.

Bahsettiğimiz bu tür durumlarda kullanılabilecek çözümler arasında; yemek kartı, hediye kartı ve yakıt kartı gibi hizmetleri satın almak yer almaktadır.

MultiNet Yemek Kartı

Çalışanların öğle yemeklerini istedikleri yerde yemelerine imkan sağlayan MultiNet Yemek Kartı, %100'e varan vergi istisnası sağlamasının yanı sıra, çalışanlara yemek seçebilme özgürlüğü ve muhasebe bölümüne de tüm çalışanların yemek masrafı için tek fatura kesilmesi imkanını sağlar.

MultiNet Yemek Kartı ödemeleri tek fatura üzerinden gerçekleştirildiğinden, muhasebe bölümü yüzlerce faturanın kayıt işletmleri ile uğraşmak yerine tek bir faturanın kaydını gerçekleştirerek zamandan kazanırlar.

41.000'i aşkın noktada geçerli MultiNet yemek kartının sunduğu operasyonel kolaylıkları öğrenmek ve yılda 250.000 TL'lik vergi avantajından faydalanmak için bilgilerinizi bırakın, sizi arayalım.

05xx xxx xx xx

MultiGift Kurumsal Hediye Kartı

Farklı amaçlarla kullanılabilen MultiGift Kurumsal Hediye Kartı ile çalışanların prim ödemeleri, hediyeleri ya da promosyonları karta yüklenerek kendilerine teslim edilebilir. Bu sayede, çalışanın hediyesini seçme özgürlüğü olur ve bu da önemli bir motivasyon kaynağı olur. Bunun yanında, tüm bu hediye kartı ödemeleri muhasebe için tek fatura anlamına gelir, ki bu da muhasebe bölümüne verilebilecek en değerli ödüllerden biridir.

MultiGift hediye kartıyla vergi avantajı sağlayarak çalışanlarınızı ödüllendirmek için hemen bilgilerinizi bırakın, MultiGift ayrıcalıklarını öğrenin.

05xx xxx xx xx

MultiPetrol Yakıt Kartı

Şirket araçlarının takibi, menzil limiti koyulabilmesi, operasyonel iş yükünü azaltması gibi avantajlara sahip olan MultiPetrol Yakıt Kartı bir diğer önemli avantaj olarak da, ayda 3 fatura ile tüm araçların yakıt işlemlerinin gerçekleştirilebilmesine olanak sağlamaktadır. Her yakıt alımında fatura kesilmesi ve bu faturaların teker teker muhasebeleştirilmesi yerine, şirket adına kayıt kaç araç olursa olsun, tamamına ayda sadece 3 fatura kesilerek yakıt işlerinin muhasebeleştirilmesi gerçekleştirilebilmektedir.

Shell Türkiye premium distribütörü Multinet Up ile filo yönetimi çok pratik. Taşıt tanıma sistemi, yaygın şube ağı ve daha fazlası MultiPetrol’de! Bilgilerinizi bırakın, sizi arayalım.

05xx xxx xx xx

Multinet Up'ın muhasebe iş yükünü azaltıcı avantajları hakkında detaylı bilgi almak için web sitemizde yer alan iletişim kanallarını kullanarak ulaşabilir ya da 444 87 36 numaralı telefonu arayabilirsiniz.

Yeni içeriklerimizden haberdar olmak için bilgilerinizi giriniz

Kategoriler
İnovasyon & Girişimcilik
İnovasyon
İnsan Kaynakları
İnsan Kaynakları
Kurumsal Seyahat
kurumsal seyahat
Lojistik ve Filo Yönetimi
lojistik ve filo yönetimi
İlgili Yazılar
Temettu Nedir, Nasıl Alınır?
Temettü Nedir, Nasıl Alınır?
TEFE - TÜFE Nedir, Nasıl Hesaplanır?
TEFE-TÜFE Nedir, Nasıl Hesaplanır?
MERSİS No Nedir?
MERSİS No Nedir?
  • Prime Esas Kazanç Nasıl Hesaplanır? [2025]
    Prime Esas Kazanç Nedir? Prime Esas Kazanç Nasıl Hesaplanır?

    Prime esas kazanç çalışılan zamanlarda ödemede bulunulan sigorta getirisine ait brüt tutar olarak tanımlanır. Yani prime tabi tutulan ek ödemeler ve çalışan ücretlerinin geneline verilen isimdir.

  • 2025 Asgari Ücret
    Asgari Ücret Nedir? 2025 Asgari Ücret Tutarı Ne Kadar?

    Asgari veya diğer adıyla minimum ücret, işçilere yasal olarak ödenebilecek en düşük maaş tutarıdır. Yani, bir işçiye ödenebilecek minimum ücrettir.

  • 2025 Vergi Takvimi
    2025 Vergi Takvimi

    Vergi, sektörü veya büyüklüğü fark etmeksizin her işletmenin devlete karşı ödemekle yükümlü olduğu bir kavram olarak tanımlanabilir. Her işletmenin ödemekle yükümlü olduğu vergiler kanunlar tarafından belirleniyor.

  • 2025 Kurumlar Vergisi Ne Kadar?
    Kurumlar Vergisi Nedir ve Nasıl Hesaplanır? [2025]

    Tüzel kişiler yani şirketler ve diğer kurumların, bir mali yıl içerisinde elde ettikleri kazanç için ödedikleri vergi türüne kurumlar vergisi denir. Bir noktaya kadar gelir vergisine benzeyen kurumlar vergisinde en önemli fark ise sabit orandır.

  • 2025 Huzur Hakkı Hesaplama
    Huzur Hakkı Nedir, Nasıl Hesaplanır? [2025]

    Huzun hakkı kavramı iş dünyasında her geçen gün daha sık kullanılmaya başlanan kavramlardan bir tanesidir. Huzur hakkı temelde bir şirkette belirli pozisyonlardaki kişilere yapılan bir ödeme olarak tanımlanabilir.

  • 2025 Gelir Vergisi Nasıl Hesaplanır?
    Gelir Vergisi Nedir? Nasıl Hesaplanır? [2025]

    Bir işletmeniz varsa, gelir vergisini hem kendi adınıza hem de çalışanlarınızın kazancı adına ödemeniz gerekir. Bu durumda, beyanname hazırlarken ve ödeme planı yaparken dikkat etmeniz faydalı olur.

  • Araç Giderleri Muhasebe Kaydı 2025
    Araç Giderleri KDV Oranı ve Muhasebe Kayıtları [2025]

    Hem bireysel hem de kurumsal ihtiyaçlar için araç kiralama, farklı açılardan sağladığı avantajlar sayesinde pek çok kişi tarafından tercih edilir.

  • 2025 Binek Araç Gider Kısıtlaması
    Binek Araçlarda Gider Kısıtlaması [2025]

    Gider kısıtlaması, şirket aracı alırken dikkat edilmesi gereken konulardan b

  • 2025 Basit Usul Hadleri
    Basit Usulde Vergilendirme ve 2025 Yılı Basit Usul Hadleri

    Ülkemizde vergi mükellefleri “Gerçek usulde gelir vergisine tabi olanlar” ve “Basit usulde gelir vergisine tabi olanlar” olarak iki gruba ayrılmaktadır.

  • 2025 Amortisman Hesaplama
    Amortisman Nedir, Nasıl Hesaplanır?

    Ticari faaliyette bulunan işletmeler, iş yerlerine aldıkları eşyaları ya da demirbaş sayılabilecek ekipmanları 1 yıldan fazla kullanma yönünde girişimde bulunurlar. Bu noktada eşya ya da ekipmanların bakımları devreye girer.