Multinet UP Editör

Yazar:

Multinet UP

Editör

24.05.2021
5 Dakika Okuma Süresi

Bağışıklık Sistemi Nasıl Güçlendirilir?

Bağışıklık sistemi organlardan, dokulardan, hücrelerden ve proteinlerden oluşan bir sistemdir. Bu bileşenlerin tamamı, enfeksiyon veya hastalığa neden olan virüs, bakteri ve benzeri patojenlere karşı vücudumuzu savunur. Kısaca, bağışıklık sistemi vücudumuzun savunma mekanizmasıdır.

Bağışıklık sisteminizi ne kadar güçlü tutarsanız olası hastalıklara karşı direncinizi de o kadar arttırmış olursunuz. Bağışıklık sistemi vücudun diğer tüm sistemleri ile koordineli çalışır. Bu nedenle, bağışıklık sisteminizi yalnızca beslenme ile değil, sağlıklı bir yaşam tarzı, hijyen ile güçlendirebilirsiniz. Bu nedenle, bağışıklık sisteminizi yalnızca beslenme ile değil, sağlıklı bir yaşam tarzı, hijyen ile güçlendirebilirsiniz. Özellikle pandemi sürecinde, sağlıklı kalmanın ve hastalıklardan korunmanın yolu güçlü bir bağışıklık sistemine sahip olmaktan geçiyor.

Bağışıklık Güçlendirici Vitamin ve Mineraller Neler?

Sağlıklı bir yaşam sürmek için tüm vitamin ve minerallerin yeterli miktarda alınması gerekiyor. Bu noktada, güçlü bir bağışıklık sistemi için belirli vitamin ve mineraller öne çıkıyor.

 Bağışıklık Güçlendirici Vitaminler

C Vitamini: Antioksidan etkisi sayesinde bağışıklık sistemi için en önemli vitaminlerden biridir. Vücudun depolayamadığı bir vitamin olan C vitamini düzenli olarak alınması gerekir.

E Vitamini: Güçlü bir antioksidan etkisine sahip olan E vitamini enfeksiyonlara karşı direnç sağlar.

D Vitamini: Bağışıklık sisteminizi tansiyon, kalp, sinir sistemi ve cilt rahatsızlıklarına karşı güçlendirir. Besinlerden de sağlanabilen D vitamininin büyük bir çoğunluğu güneş ışığıyla vücutta sentezlenir.

Folik Asit: Kan sağlığının korunmasına yardımcı olan folik asit ayrıca hücre yapımı ve var olan hücrelerin bakımını sağlar. Kanser önleyici olarak da adlandırılan folik asit DNA sentezi sırasında olası farklılaşmaları önler.

Demir: Başlıca görevi oksijen taşımak olan demir minerali, kırmızı kan hücrelerinin üretiminde ve dolayısıyla bağışıklık sisteminin güçlendirilmesinde önemli bir role sahiptir.

Çinko: İnflamasyonu yani iltihaplanmaları sınırlandırıcı özelliğe sahiptir. Ayrıca, cilt sağlığı, DNA sentezi ve protein üretimi için gereklidir. Vücut çinko mineralini depolayamadığı için düzenli olarak alınmalıdır.

Omega-3: Vücuttaki inflamasyonu önleyici bir özelliğine sahiptir. Ayrıca, kan şekeri ve insülin seviyesinin dengelenmesini sağlar.

Karotenoid:  Vücutta A vitaminine dönüştürülen karotenoidler güçlü antioksidan etkisine sahiptir. Bağışıklık sisteminizi kalp, damar ve göz rahatsızlıklarına karşı güçlendirir.

Kaynak: https://www.uniqmagazine.com/tr/content-details/bagisiklik-sisteminizi-guclendirecek-besinler.html?I=2662

Bağışıklık Güçlendirici Besinler Neler?

Sağlıklı bir bağışıklık sistemi için yeterli ve dengeli beslenme oldukça önemli bir rol oynar. Diyetinize dahil ederek bağışıklık sisteminizi güçlendirmenize yardımcı olacak bazı gıdalar şunlardır:

Brokoli: Önemli bir C vitamini kaynağı olan brokoli ayrıca güçlü antioksidanlar içerir.

Tatlı Patates: Günlük yaşamda sıkça tüketilen patatesin aksine tatlı patates çok daha az biliniyor. Ancak, bir orta boy tatlı patates ile günlük A vitamini ihtiyacınızın neredeyse tamamını, C vitamini ihtiyacınızın ise yaklaşık %30’unu karşılayabilirsiniz.

Zencefil: Manganez, magnezyum, bakır, demir gibi birçok minerali içeren zencefil antienflamatuar ve antioksidatif özellikleriyle hastalıkların önlenmesine yardımcı olur. Hem yemeklerde hem de tatlılarda kullanılan zencefil ayrıca çay olarak tüketilebilir.

Ispanak: C ve E vitamini dahil olmak üzere birçok temel besin ve antioksidanı içeren ıspanak hücre bölünmesine ve DNA onarımına da yardımcı olur.

Ay Çekirdeği: Hem atıştırmalık hem de salata veya gevreklerinize ekleyerek tüketebileceğiniz ay çekirdeği önemli bir E vitamini kaynağıdır.

Yaban Mersini: Hem kurutulmuş hem de taze olarak tüketebileceğiniz yaban mersini özellikle solunum yolu bağışıklığı güçlendirmede önemli rol oynayan flavonoidler içerir.

Yeşil Çay: Yaban mersinine benzer şekilde, yeşil çay da üst solunum yolu hastalık risklerini azaltan flavonoidler içerir. Ayrıca, düşük kafein orana sahiptir. İyi kolesterolün artmasını, kötü kolesterolün ise düşmesini sağlar.

Kefir: Bir çeşit canlı bakteri kültürlerini içeren fermente edilmiş bir süt ürünüdür. Probiyotik özellikler sayesinde kefirin bağırsak sağlığına ve dolayısıyla bağışıklık sisteminize olumlu yönde etkileri bulunur.

Badem: Manganez, magnezyum ve lif açısından da zengin olan badem önemli E vitamini kaynağıdır.

Asitli Meyveler: Önemli bir C vitamini kaynağı olan portakal, mandalina, greyfurt, kivi gibi asitli meyveler solunum yolu bağışıklık sisteminizi güçlendirmenize destek olur. Özellikle, soğuk algınlığı etkilerini ve semptomlarının sürelerini azaltmanızı sağlar.

Sarımsak: Bakteri, mantar, parazit ve virüsler üzerinde antimikrobiyal etkiye sahip olan sarımsak önemli bir C ve E vitamini kaynağıdır.

Zerdeçal: C vitamini kaynağı olan zerdeçal ayrıca magnezyum, demir gibi mineralleri de içerir.

Bitter Çikolata: Lezzeti bir yana bitter çikolatalar, antioksidan özelliği taşıyan teobrominler içerir. Ayrıca, demir, magnezyum, bakır gibi mineraller açısından da zengindir.

Besinlerden alınan belirli vitamin ve minerallerin eksikliği bağışıklık sisteminizin zayıflamasına neden olabilir. Her ne kadar bu eksikliği besinler ile karşılayabilseniz de bazı koşullarda vücudunuzun ihtiyacı olan miktarda vitamin ve mineral almak zor olabilir. Böyle bir durumda, uzman onayıyla vitamin ve mineral takviyeleri alınabilir.

 

Bağışıklık Güçlendirici Eylemler Neler?

Bağışıklık sistemimizi güçlendirmek için gerekli olan vitamin ve minerallerin yanı sıra sağlıklı bir yaşam tarzına sahip olmak da önemlidir. Yaşam tarzınızda belirli değişiklikler ile bağışıklık sisteminizde olumlu etkiler sağlanabilir:

  • Yeterli ve kaliteli uyku: Bağışıklık sisteminizi güçlü tutmanıza yardımcı olan eylemlerden biri kaliteli ve yeterli bir uykudur. Uyku esnasında salgılanan serotonin hormonu ile bağışıklık sisteminiz, enfeksiyonlara daha hızlı yanıt verir.
     
  • Düzenli Egzersiz: Açık alanda veya havalandırılan bir ortamda düzenli egzersiz yapmak güçlü bir bağışıklık sistemi için önemlidir. Bu sayede, kalp ve damar rahatsızlıklarının riskini azaltırsınız.
     
  • Stres Yönetimi: Meditasyon, yoga, egzersiz gibi aktiviteler ile stres düzeyinizi azaltarak veya stresten uzaklaşarak bağışıklık sistemi hücrelerinin fonksiyon bozulmalarını önlemiş olursunuz.
     
  • Sağlıklı Diyet: Vücudunuzun günlük ihtiyaç duyduğu vitamin ve mineralleri içeren besinleri tercih edin. Özellikle yoğun iş temposuyla ortaya çıkan tek tip beslenme alışkanlığından kaçının. Yemek siparişlerinizde seçenekleri değil ihtiyaçlarınızı düşünün.

Submitted bygamzegulden.sigircion24.05.2021

Şirketinizin ihtiyacına uygun çözümlerimizden faydalanmak için tıklayın

Teklif İste