Ticari bir sözleşme ve anlaşma içeren tüm resmi belgelerde, tarafların haklarının ve yükümlülüklerinin açıkça anlaşılması, ticaretin sağlıklı bir şekilde yapılabilmesi açısından mecburidir. Söz konusu belgeler, çoğunlukla hukuki ve teknik terimler kullanılarak yazılır. Kavramları doğru kavramak ve tanımlarına hakim olmak, tarafların doğru bir yol izlemesini sağlar. Tapu belgelerinden sigorta poliçelerine kadar birçok farklı dökümanda karşımıza sıklıkla çıkan kavramlardan biri de lehtardır. Özellikle ticaret, sigortacılık ve bankacılık sektörlerinde lehtar sözcüğünün kimi veya neyi tanımladığı, anlaşmanın gidişatını belirleyen temel unsurlardandır. Şimdi, lehtar kavramını yakından tanıyalım.
E-Ticaretin giderek benimsendiği çağımızda, iş yapma biçiminin de kökten değiştiğini söylemek mümkündür. İnternetin sunduğu olanaklar, artık işletmelere fiziksel bir mağaza olmadan veya büyük miktarlarda envanter tutmadan ürünlerini tüketicilerine ulaştırabilme imkânı sunar.
Ticari bir sözleşme ve anlaşma içeren tüm resmi belgelerde, tarafların haklarının ve yükümlülüklerinin açıkça anlaşılması, ticaretin sağlıklı bir şekilde yapılabilmesi açısından mecburidir. Söz konusu belgeler, çoğunlukla hukuki ve teknik terimler kullanılarak yazılır. Kavramları doğru kavramak ve tanımlarına hakim olmak, tarafların doğru bir yol izlemesini sağlar. Tapu belgelerinden sigorta poliçelerine kadar birçok farklı dökümanda karşımıza sıklıkla çıkan kavramlardan biri de lehtardır.
E-Ticaretin giderek benimsendiği çağımızda, iş yapma biçiminin de kökten değiştiğini söylemek mümkündür. İnternetin sunduğu olanaklar, artık işletmelere fiziksel bir mağaza olmadan veya büyük miktarlarda envanter tutmadan ürünlerini tüketicilerine ulaştırabilme imkânı sunar. Stoksuz e-ticaret anlamına gelen dropshipping de bu değişimde önemli bir rol oynar.
Gezegenimizin geleceği tehlike altında ve her geçen gün yeşil bir geleceğe dair umutlarımız biraz daha azalıyor. Her yıl 22 Nisan tarihinde dünya genelinde kutlanan Dünya Günü, sürdürülebilir bir gelecek, çevre bilinci ve doğayı koruma konularında farkındalık yaratmayı amaçlıyor.
İşini kendi isteği ya da kusuru dışında bir sebeple kaybeden sigortalı çalışanların belirli bir süre boyunca yaşayacakları gelir kaybının telafi edilebilmesi için devlet tarafından işsizlik maaşı desteği verilebilir. Türkiye’de Türkiye İş Kurumu, kısaca İŞKUR aracılığıyla yapılan bu ödeme, kişilerin yeni iş arama süreçlerini maddi olarak daha rahat koşullarda gerçekleştirebilmelerine olanak tanır. Ancak işsizlik maaşı almak için belirli şartlara uymak ve zamanında başvuru yapmak gerekir. Peki, işsizlik maaşı kaç TL oldu? İşsizlik maaşı alma şartları nelerdir?
İş hayatında en sık duyduğumuz terimlerden biri olan brüt maaş, hem çalışanların sağladığı gelirlerin hem de işveren maliyetlerinin en önemli parçalarından biridir. Ancak birçok çalışan için maaş bordrosunda gördüğü rakamları anlamlandırmak ilk etapta güç olabilir. Çünkü brüt maaş, çalışanların eline geçen tutarı ifade etmez, dolayısıyla net maaş kavramından farklıdır. Peki, brüt maaş nedir ve nasıl hesaplanır? Brüt maaş hesaplanırken nelere dikkat edilmelidir? Brüt maaş hakkındaki sorularınızı birlikte cevaplayalım.
İşletmelerin karar alma sürecini belirleyen en önemli kritelerin başında veriler gelir.. Toplanan verilerin anlamlandırılması, tüm işletmeler için geleceğe dair stratejiler kurmak ve planlar yapmak açısından büyük önem arz eder. İşte, veri analitiği bu noktada devreye girer. Bir işletmenin tüm operasyonel süreçlerini optimize etmek, şirkete rekabet avantajı kazandırmak ve doğru kararlara imza atmak için veri analitiği kavramına önem vermek gerekir. Peki, veri analitiği tam olarak ne demektir ve veri analistleri ne iş yapar?
İşletmelerin rekabetçi ortama ayak uydurabilmesi ve fark yaratabilmesi için sürdürülebilir büyüme hedeflerine ulaşabilmeleri gerekir. Bu hedefler de yalnızca verimlilik ve hız ile değil, aynı zamanda kaynakların doğru yönetilmesi ve karlılık da işin içine girdiğinde gerçekçi hale gelir. Başka bir deyişle, ürün ya da hizmet kalitesi, tek başına başarının anahtarı olmak için artık yetersizdir. Şirketlerin devreye mutlaka başarılı yönetim süreçlerini de sokması büyük önem taşır. Konu kaynak yönetimi olduğunda akla ERP gelir.
Sürdürülebilir kalkınma hedeflerine ulaşmak ve ekonomik büyümeyi desteklemek açısından sorumlu üretim ve tüketim kavramları büyük önem taşır. Bu amaçlara ulaşmanın temel yollarından biri, daha yeşil bir geleceği planlamaktan geçer.
Dijital pazarlama süreçlerinde başarıyı ölçmek için kullanılan değerler, yalnızca satış rakamlarından ibaret değildir. Reklam kampanyalarına yapılan yatırımların markalara ne kadar gelir kazandırdığını anlamak için incelenen belli başlı göstergeler de bulunur. Bunlardan en yaygın kullanılanları ROAS ve ROI olarak adlandırılır. Her iki kavram da markaların mevcut bütçelerini en iyi şekilde yönetebilmesi ve daha verimli kararlar alabilmesi açısından büyük önem taşır.
Benchmark, bir işletmenin yönetim süreçleri, ürünleri veya hizmetlerini sektöründeki en iyi uygulamalarla karşılaştırarak performansını değerlendirme yöntemidir. Benchmark nedir sorusuna yanıt arandığında; bu kavram, şirketlerin rekabet gücünü artırmak ve verimliliği yükseltmek için kullandığı stratejik bir analiz aracı olarak öne çıkar. Karşılaştırma yalnızca rakip firmalarla sınırlı olmamakla beraber farklı sektörlerden alınan başarılı örnekler de kıyaslamaya dâhil edilebilir. Benchmark anlamı, sürekli gelişim hedefiyle yapılan veri odaklı performans kıyaslaması olarak tanımlanabilir.