İş hayatında en sık duyduğumuz terimlerden biri olan brüt maaş, hem çalışanların sağladığı gelirlerin hem de işveren maliyetlerinin en önemli parçalarından biridir. Ancak birçok çalışan için maaş bordrosunda gördüğü rakamları anlamlandırmak ilk etapta güç olabilir. Çünkü brüt maaş, çalışanların eline geçen tutarı ifade etmez, dolayısıyla net maaş kavramından farklıdır. Peki, brüt maaş nedir ve nasıl hesaplanır? Brüt maaş hesaplanırken nelere dikkat edilmelidir? Brüt maaş hakkındaki sorularınızı birlikte cevaplayalım.
İşletmelerin karar alma sürecini belirleyen en önemli kritelerin başında veriler gelir.. Toplanan verilerin anlamlandırılması, tüm işletmeler için geleceğe dair stratejiler kurmak ve planlar yapmak açısından büyük önem arz eder. İşte, veri analitiği bu noktada devreye girer.
İş hayatında en sık duyduğumuz terimlerden biri olan brüt maaş, hem çalışanların sağladığı gelirlerin hem de işveren maliyetlerinin en önemli parçalarından biridir. Ancak birçok çalışan için maaş bordrosunda gördüğü rakamları anlamlandırmak ilk etapta güç olabilir. Çünkü brüt maaş, çalışanların eline geçen tutarı ifade etmez, dolayısıyla net maaş kavramından farklıdır. Peki, brüt maaş nedir ve nasıl hesaplanır? Brüt maaş hesaplanırken nelere dikkat edilmelidir? Brüt maaş hakkındaki sorularınızı birlikte cevaplayalım.
Gezegenimizin geleceği tehlike altında ve her geçen gün yeşil bir geleceğe dair umutlarımız biraz daha azalıyor. Her yıl 22 Nisan tarihinde dünya genelinde kutlanan Dünya Günü, sürdürülebilir bir gelecek, çevre bilinci ve doğayı koruma konularında farkındalık yaratmayı amaçlıyor.
İşini kendi isteği ya da kusuru dışında bir sebeple kaybeden sigortalı çalışanların belirli bir süre boyunca yaşayacakları gelir kaybının telafi edilebilmesi için devlet tarafından işsizlik maaşı desteği verilebilir. Türkiye’de Türkiye İş Kurumu, kısaca İŞKUR aracılığıyla yapılan bu ödeme, kişilerin yeni iş arama süreçlerini maddi olarak daha rahat koşullarda gerçekleştirebilmelerine olanak tanır. Ancak işsizlik maaşı almak için belirli şartlara uymak ve zamanında başvuru yapmak gerekir. Peki, işsizlik maaşı kaç TL oldu? İşsizlik maaşı alma şartları nelerdir?
İşletmelerin karar alma sürecini belirleyen en önemli kritelerin başında veriler gelir.. Toplanan verilerin anlamlandırılması, tüm işletmeler için geleceğe dair stratejiler kurmak ve planlar yapmak açısından büyük önem arz eder. İşte, veri analitiği bu noktada devreye girer. Bir işletmenin tüm operasyonel süreçlerini optimize etmek, şirkete rekabet avantajı kazandırmak ve doğru kararlara imza atmak için veri analitiği kavramına önem vermek gerekir. Peki, veri analitiği tam olarak ne demektir ve veri analistleri ne iş yapar?
İşletmelerin rekabetçi ortama ayak uydurabilmesi ve fark yaratabilmesi için sürdürülebilir büyüme hedeflerine ulaşabilmeleri gerekir. Bu hedefler de yalnızca verimlilik ve hız ile değil, aynı zamanda kaynakların doğru yönetilmesi ve karlılık da işin içine girdiğinde gerçekçi hale gelir. Başka bir deyişle, ürün ya da hizmet kalitesi, tek başına başarının anahtarı olmak için artık yetersizdir. Şirketlerin devreye mutlaka başarılı yönetim süreçlerini de sokması büyük önem taşır. Konu kaynak yönetimi olduğunda akla ERP gelir.
Sürdürülebilir kalkınma hedeflerine ulaşmak ve ekonomik büyümeyi desteklemek açısından sorumlu üretim ve tüketim kavramları büyük önem taşır. Bu amaçlara ulaşmanın temel yollarından biri, daha yeşil bir geleceği planlamaktan geçer.
Dijital pazarlama süreçlerinde başarıyı ölçmek için kullanılan değerler, yalnızca satış rakamlarından ibaret değildir. Reklam kampanyalarına yapılan yatırımların markalara ne kadar gelir kazandırdığını anlamak için incelenen belli başlı göstergeler de bulunur. Bunlardan en yaygın kullanılanları ROAS ve ROI olarak adlandırılır. Her iki kavram da markaların mevcut bütçelerini en iyi şekilde yönetebilmesi ve daha verimli kararlar alabilmesi açısından büyük önem taşır.
Benchmark, bir işletmenin yönetim süreçleri, ürünleri veya hizmetlerini sektöründeki en iyi uygulamalarla karşılaştırarak performansını değerlendirme yöntemidir. Benchmark nedir sorusuna yanıt arandığında; bu kavram, şirketlerin rekabet gücünü artırmak ve verimliliği yükseltmek için kullandığı stratejik bir analiz aracı olarak öne çıkar. Karşılaştırma yalnızca rakip firmalarla sınırlı olmamakla beraber farklı sektörlerden alınan başarılı örnekler de kıyaslamaya dâhil edilebilir. Benchmark anlamı, sürekli gelişim hedefiyle yapılan veri odaklı performans kıyaslaması olarak tanımlanabilir.
Instagram’dan satış yapmak, ürünlerin hedef kitleyle doğrudan buluşmasını sağlar ve markanın dijital görünürlüğünü artırır. Süreç, işletme hesabı oluşturarak başlar; ardından ürün görselleri, açıklamaları ve fiyat bilgileriyle birlikte paylaşılır. Instagram mağaza açma özelliği aktif edildiğinde kullanıcılar gönderi üzerinden doğrudan ürüne ulaşabilir ve alışveriş deneyimini kesintisiz şekilde tamamlar. Doğru etiketleme, etkili hikâye kullanımı ve takipçilerle kurulan etkileşim, Instagram’dan satış yapmak isteyen işletmelere sürdürülebilir bir büyüme fırsatı sunar.
İnternette geçirdiğimiz her an, kimlik hırsızlığı ve parola kırma girişimleri, kullanıcıların gölgesi gibi peşlerinde dolaşır. Kurumlar, müşterilerini tek adımlı parola koruması ile baş başa bırakmak istemediğinde OTP devreye girer: Böylece zamana bağlı, tek seferlik bir şifre üreterek oturum açma sürecine ikinci ama esnek bir kilit takarlar. Kod, birkaç dakika gibi kısa bir sürede yenilendiği için çalınsa bile hızla geçerliliğini yitirir. Böylece kullanıcı güvenliği sağlanmış olur.