notification-announcements

Duyurular

 

Pazaryerlerinde Satışta Dikkat Etmeniz Gereken 4 Şey

Multinet Up
Multinet Up
İnovasyon & Girişimcilik 6 Dakikalık Okuma Süresi Yayın Tarihi: 24.01.2022
online pazar yerleri

E-ticaret günümüzde oldukça yaygınlaşan ve geleneksel ticari faaliyetlerden daha kazançlı ve pratik bir sistem olarak görülüyor. Ürün veya hizmetlerin satışını fiziki mağazalar yerine internet üzerinden gerçekleştiren işletmeler çok daha geniş müşteri kitlelerine ulaşabiliyor. Ürün veya hizmetin internet üzerinden satışını gerçekleştirmek için belirli yöntemler bulunuyor. Bu yöntemlerin başında ise bir e-ticaret sitesi kurmak veya online pazar yerlerinde dükkan açmak geliyor. Kurulumu, maliyeti ve müşteri potansiyeli açısından online pazar yerleri daha fazla tercih ediliyor.

Rekabet düzeyinin yüksek olduğu online pazar yerlerinde öne çıkmak isteyen işletmelerin satış yaparken dikkat etmesi gereken belirli noktalar bulunuyor. Bunun için, işletmelerin satış hacmini, marka tanınırlığını ve etkileşim oranlarını artırmak için çeşitli stratejilere başvurması gerekiyor. Sizler için bu yazımızda, online pazar yerlerinde satış yaparken dikkat edilmesi gereken dört konuyu listeledik.

 

1. Online Pazar Yerlerinde Dükkan Açın

Belirli online pazar yerlerinde ürün veya hizmet satışı için doğrudan kişisel kullanıcı sayfası kullanılabilir. Ancak, işletmenizin daha kurumsal bir yapıya sahip olduğunu müşterilere göstermek ve satış avantajları elde etmek için online pazar yerlerinde dükkan sahibi olmak oldukça önemlidir. Ayrıca, çeşitli online platformlarda işletmeler dükkan açarak belirli sayıda ürün veya hizmeti ücretsiz bir şekilde gösterebiliyor.

Online pazar yerlerinde satış yapmak için kişisel kullanıcı sayfaların kullanıldığında ürün tanıtımı için daha yüksek harcamaların yapılması gerekebiliyor. Ancak, bir dükkan sahibi olduğunuzda ürün ve hizmetleri toplu olarak tanıtıma sokarak ürün listeleme faaliyetlerinde zaman ve maliyetlerden tasarruf edebilirsiniz. Bununla birlikte, dükkan açarak marka adının pazarlamasının yapılabileceği bir sayfaya sahip olunur. Bu durum, ürün ve hizmetlerin satış potansiyelini artırılmasına katkı sağlar.

 

2. Rakiplerinizi Analiz Edin

Online satış yaparken işletmelerin göz önünde bulundurması gereken en temel unsur rakip işletmelerdir. Rakip analizi sayesinde işletmeler sektördeki yerlerini değerlendirebilir ve aynı sektörde yer alan diğer işletmelerin sürdürdükleri faaliyet ve trendleri takip edebilir. Kısaca, rakip analizi yaparak işletmeler sektör ve işletmeye yönelik genel bir görünüm ortaya konulabilir.

Rakip analizi, işletmelerin sundukları ürün ve hizmetlere yönelik uygulanacak reklam çalışmalarına yol gösterir. Ayrıca, rakip analizi ile işletmeler sektördeki diğer işletmelerden kendilerini ayıran veya ayıracak özellikleri ortaya koyarak işletmelerin öne çıkmasını, ürün veya hizmetlerin satış hacminin artırılmasını sağlayacak stratejileri belirleyebiliyor. Bu stratejilerin başında ürünlerin tanıtımı, fiyatlandırma, kampanyalar ve kargo seçenekleri geliyor.

 

3. Etkileyici Ürün Sayfaları Hazırlayın

Online alışverişlerde kullanıcılar özellikle ürünleri fiziksel olarak inceleyemedikleri için  ayrıntılı bilgiye ihtiyaç duyarlar. Bu nedenle, online pazar yerlerinde dükkan açtıktan sonra satışı gerçekleştirilecek ürün ve hizmetlerin tanıtımı, içerik düzenlemeleri, görselleri gibi ürün sayfası ile ilişkili etkenler online satışlarda göz önünde bulundurulması gereken bir diğer süreçtir. Ürün sayfalarında sunulan ürün ve hizmetler hakkında özellik bilgilerinin yer aldığı kapsayıcı açıklamalara ve uygun ürün görsellerine yer verilebilir.

İşletmeler etkileyici ürün sayfaları hazırlamak için sunduğu ürün veya hizmetler için kaliteli, büyük ve çekici görseller kullanması önemlidir. Ayrıca, ürün ve hizmetler hakkında güncel ve açık bilgilere yer vermesi gerekir. Ürün sayfasını etkileyici hale dönüştürmek için yanıltıcı bilgi ve görsellere başvurulmaması önemlidir. Ürün sayfasının etkinliğini arttırmak için ürünlerin boyut, renk gibi opsiyonları ve stok durumlarına yer verilebilir.

 

4. Kargo Seçeneklerini Belirleyin

Online pazar yerlerinde dükkan açıp ürünlerini uygun bir şekilde listeleyerek satışlarını gerçekleştiren işletmelerin ürünlerini müşterileri iletmesi, kargolaması ise online satışlardaki bir diğer önemli süreçtir. Online satışlarda kargo operasyonu işletmeler için hem maliyeti hem de müşteri memnuniyeti açısından dikkat edilmesi gereken bir etkendir. Ürünlerin uygun zamanda uygun bir şekilde kullanıcıya iletilmesini sağlayan kargo firmaları müşterilerin işletmelere karşı memnuniyeti üzerinde önemli bir rol oynuyor.

Online alışverişlerde müşterilerin en çok sorun yaşadığı noktalardan biri olan kargo sürecini iyileştirmek adına işletmeler güvenilir ve uygun fiyatlar sunan kargo firmaları ile anlaşılabilir. Bu noktada, işletmeler maliyet açısından online pazar yerlerinin anlaşmalı olduğu kargo firmalarını tercih edebilir. Ayrıca, kargo fiyatlandırmaları işletmeler kadar müşterileri de ilgilendirebildiği için müşterilere çeşitli kargo firma seçenekleri sunulabilir. Tercih edilen kargo firmalarının ürün satışı gerçekleştirildikten sonra müşterileri kargo takibi teknolojisi ile bilgilendirmesi de müşteri memnuniyeti açısından önemli bir rol oynuyor.

 

Online pazar yerlerinde işletmelerin müşteri memnuniyetini, satış potansiyelini ve tanınma oranlarını artırmak için izleyebileceği dört adıma yer verdik. Benzer şekilde, işletmenize çeşitli konularda katkı sağlayacak pratik bilgilere Multinet Up Blog sayfası üzerinden ulaşabilirsiniz. Ayrıca, işletmenize uygun Multinet UP çözümlerini keşfederek pek çok avantajı elde edebilirsiniz.

Yeni içeriklerimizden haberdar olmak için bilgilerinizi giriniz

İlgili Yazılar
GDPR Nedir?
GDPR Nedir?
Limited Şirket Nasıl Kurulur?
Limited Şirket Nedir, Nasıl Kurulur?
Müteselsil Kefil Nedir?
Müteselsil Kefil Nedir? Haklar, Yükümlülükler ve Süreçler
  • Apostil Nedir?

    Apostil Nedir, Nasıl Alınır?

    Apostil nedir sorusu, yurt dışında resmî işlem yapacak kişiler için büyük önem taşır.

  • Kolektif Şirket Nedir?

    Kolektif Şirketler Hakkında Bilmeniz Gereken Her Şey

    Türk Ticaret Kanunu, girişimcilere farklı yapılanma seçenekleri sunar. Kolektif şirket modeli, bunlar arasında en esnek ortaklık biçimlerinden biri olarak öne çıkar. Sınırlı sermaye zorunluluğu bulunmaz.

  • Patent Nasıl Alınır?

    Patent Nedir ve Nasıl Alınır?

    Yenilikçi bir buluşa imza attıysanız fikrinizi koruma altına almak için patent alabilirsiniz. Patent başvurusu yapmak, birçok aşamadan oluşur ve oldukça detaylı bir süreçtir.

  • Etkili LinkedIn Profili Nasıl Oluşturulur?

    Etkili ve Profesyonel Bir LinkedIn Profili Nasıl Oluşturulur?

    İş dünyasında ilk izlenim, çoğu zaman birkaç saniyeye sığar. Bu kısa sürede şirketinizi ya da kendinizi en iyi şekilde gösterebilmeniz gerekir. Günümüzde birçok profesyonel, bir şirket ya da kişi ile iletişime geçmeden önce LinkedIn profilini incelemektedir.

  • İtibar Yönetimi Nedir?

    Marka Değerinizi Korumak için Etkili İtibar Yönetimi Stratejileri

    Güçlü bir finans akışı, inovatif ürünler ve başarılı satış hedefleri; ancak markanızın itibarının yüksek olması hâlinde sürdürülebilir bir hal alır. İnternette tek bir olumsuz arama sonucu, çalışan adayları ve yatırımcılar için kırmızı ışık yakabilir.

  • AR-GE Ne Demek?

    Ar-Ge Ne Demek? İş Dünyasında Araştırma Geliştirmenin Rolü

    Ar-Ge, “Araştırma ve Geliştirme” kavramının kısaltmasıdır ve işletmelerin yeni ürünler geliştirmesini, mevcut süreçleri iyileştirmesini ya da yenilikçi çözümler üretmesini sağlar.

  • Startup Nedir?

    Startup Ne Demek? Girişimcilik Dünyasına Giriş Rehberi

    Startup, hızlı büyüme potansiyeline sahip, yenilikçi bir iş fikri etrafında kurulan ve genellikle teknoloji tabanlı çalışan girişim modelini ifade eder. Geleneksel işletmelerden farklı olarak, startup’lar belirsizlik ortamında hareket eder ve ölçeklenebilir çözümler üretmeyi hedefler.

  • PR Nedir?

    PR Nedir? PR Çalışması Nasıl Yapılır?

    PR çalışması, markaların hedef kitleyle güven temelli bir ilişki kurmasına yardımcı olur. Bu süreçte iletişim uzmanları, kamuoyunda olumlu algı oluşturmak için stratejik mesajlar üretir ve bu mesajları çeşitli medya kanallarında yayınlar.

  • İnovasyon Nedir, Çeşitleri Nelerdir?

    İnovasyon Nedir, Çeşitleri Nelerdir?

    İnovasyon veya bir diğer ismiyle yenileşim; bir ürün, hizmet, süreç veya iş modeline yenilikçi çözümler getirerek mevcut durumu iyileştirme ve geliştirme sürecidir.

  • Sanal POS Nedir, Nasıl Alınır?

    Sanal POS Nedir, Nasıl Alınır?

    E-ticaret sitesi üzerinden ürün veya hizmet satışı yapanlar için ödeme işlemlerinde banka kartı veya kredi kartı seçeneklerini sunabilmek ve yine internet üzerinden tahsilat yapabilmek oldukça önemlidir.