İşletmelerin muhasebe süreçlerini doğrudan ilgilendiren ödemelerin kaydı firmanın mali tablosunun takip ve kontrolü açısından büyük önem taşır. Elden yapılan ödemelerde makbuz düzenlenmesi gerekir. Ödeme şekli çek veya nakit olan işlemlerde ödemeyi gerçekleştiren firmaların bu meblağı resmi olarak kayıt altına alması zorunludur. Bu sebeple bu tür ödeme şekilleri için işletmeler tarafından tediye makbuzu ve tahsilat makbuzu gibi belgeler düzenlenir.
Yeni iş yeri sahipleri büyük bir heyecanla ticari faaliyetlerini sürdürürken birçok soru işaretini de yanında taşırlar. Bu soru işaretlerinden birisi de tahsilat makbuzu kesimidir. Tahsilat makbuzu her alım satım işleminde kullanılması gerektiği için önemle üzerinde durulması ve kapsamlı bir şekilde anlaşılması gerekir. Tahsilat Makbuzu ticari faaliyetlerin kanıtı olması sebebiyle, hukuki bir nitelik te taşır.
Gider kısıtlaması, şirket aracı alırken dikkat edilmesi gereken konulardan biridir. İş amacıyla satın aldığınız aracın masraflarını gider olarak göstermeniz mümkündür. Bahsi geçen durum; şirket aracı bakımı, satın alma, kiralama ve tamir masraflarını kapsar. Bu masraflar, vergi ödemelerinde dikkate alınır.
Huzun hakkı kavramı iş dünyasında her geçen gün daha sık kullanılmaya başlanan kavramlardan bir tanesidir. Huzur hakkı temelde bir şirkette belirli pozisyonlardaki kişilere yapılan bir ödeme olarak tanımlanabilir. Bu nedenle, şirketler için “Huzur hakkı nedir?” kadar kimlere ödendiği ve nasıl hesaplandığı sorularının yanıtları da büyük önem taşıyor. Bu yazımızda sizler için huzur hakkının ne olduğunu ve nasıl hesapladığını ayrıntılarıyla açıkladık.