Dijital ortamda oluşturulan ve imzalanması gereken belgelerin çıktısının alınması, imzalanması, taratılması ve geri iletilmesi süreci hem zaman hem de maliyet açısından zorlayıcı olabiliyor. Günümüzde bu süreç ıslak imza yerine kullanılabilen mobil imza teknolojisi sayesinde çok daha kolay ve hızlı bir şekilde gerçekleştirilebiliyor. Bu yazımızda sizin için “Mobil imza nedir?” ve “Mobil imza nasıl alınır?” sorularını cevapladık.
İşletmelerin karşılıklı alacak ve borç tutarlarının takibini tutmak, muhasebe işlerinin sağlıklı yürütülmesi adına büyük önem taşır. Birlikte iş yapan kurumların ay sonu kapanışı ile birbirlerine ne kadar borçlarının olduğu bilgisi, mutabakat yapılarak paylaşılabilir. Bu nedenle mutabakat ne demek sorusu, ticaretle uğraşan tüm şirketleri yakından ilgilendirir.
Haciz, birçok insanın korkulu rüyalarından biridir. Özellikle ticaretle uğraşan ya da parasal işlemlere konu olan mal ve hizmet alım satımı yapan kişiler ise bundan en çok etkilenenlerin başında gelir. Bunun yanı sıra dijitalleşmenin getirdiği teknolojik gelişmeler sonrası haciz işlemleri de e-haciz (elektronik haciz) olarak güncellenmiştir.
AGİ (Asgari Geçim İndirimi), işçinin kendisiyle beraber bakmakla yükümlü olduğu kişiler için verilen vergi indirimlerine verilen isme denir. Asgari geçim indirimi, 2007 yılından beri çalışana işveren tarafından devlet adına ödenen bir paradır ve işverenin gelir vergisinden düşülür.16 yaşından itibaren sigortalı çalışan insanların hasgari geçimini sağlayacak kısmın hesaplanıp, toplam gelirden çıkarılması ile vergiden muaf bırakılır. Vergi indirimi, kişinin medeni durumuna ve çocuk sayısına göre farklılık gösterebilir.
Dünyada dijitalleşmenin etkileri iş süreçlerinin birçoğunda kendisini gösteriyor. Faturalandırma ise son zamanlarda dijitalleşmenin getirdiği değişikliklerin en yoğun olarak görüldüğü süreçlerden biri. Ülkemizde de yürürlükte olan Vergi Usul Kanunu’nda yer alan e-fatura, faturalandırma süreçleri için şirketlerin faydalanabildiği yeni nesil bir uygulamadır.
Teknolojinin gelişmesi ve internetin yaygınlaşması ile tüm alanlarda olduğu gibi iş dünyasının da dijitalleşme süreci başladı. Dijitalleşme süreci ile iş dünyasında en çok iş süreçlerini gerçekleştirme şekilleri değişti. Yakın geçmişte dijital ortam aracılığı ile iş süreçlerini yürüten şirketler ortaya çıktı. Bu durum tüm ülkelerin dijital ekonominin vergilendirilmesine yönelik bir uygulamanın ortaya konulma gerekliliğini beraberinde getirdi.
Bir girişimin başarısını ve sürdürülebilirliğini etkileyen çeşitli faktörler bulunuyor. Bu faktörlerin başında ise bir işletmenin finans yönetimi üzerinde oldukça etkili olan muhasebeleştirme süreci geliyor. Bu süreç ödemeler, beyannamelerin takibi, çalışan ücretleri ve daha pek çok hem iç işleyişe hem de hukuki kapsama yönelik faaliyetleri içeriyor. Bu nedenle, söz konusu faaliyetlerin düzenli ve zamanında gerçekleştirilmesi iş süreçleri ve hukukî açıdan önem taşıyor.
Şirketler sermaye şirketleri ve şahıs şirketleri olarak iki ana türe ayrılıyor. Bu şirket türlerinden her birinin kendine özgü özellikleri, kurulum süreçleri ve gereklilikleri bulunuyor. Bu nedenle, şirketlerin türüne göre kurulum maliyetleri farklılık gösterebiliyor. Bu yazımızda, sizler için şirket türlerini açıklayarak türüne göre şirketlerin kurulum süreçlerinde ortaya çıkan maliyet kalemlerini bir araya getirdik.
Kanunen kabul edilmeyen giderler, firmanın faaliyet alanına ve hacmine göre farklılık gösterir. Her işletmenin kanunen kabul edilmeyen giderleri bilmesi oldukça önemlidir. Bu nedenle Gelir Vergisi mükellefleri, 231 sayılı Vergi Usul Kanunu’nun ve Gelir Vergisi Kanunu’nun ‘İndirilecek Giderler’ ve ‘Gider Kabul Edilmeyen Ödemeler’ başlıklarında yer alan maddelerin hükümlerini dikkate almalıdır.
Muhasebe sisteminin ortak bir çerçeveye oturtmak adına oluşturulan tek düzen hesap planının ne kadar önemli olduğunu bütün muhasebeciler ve işletme sahipleri bilir. Sıkça sorulan hesaplardan biri olan ve tek düzen hesap planında maliyet hesaplarının altında bulunan 793 Dışarıdan Sağlanan Fayda ve Hizmetler Hesabı detaylarına bir göz atalım.