notification-announcements

Duyurular

 

E-Adisyon Nedir?

E-Adisyon Nedir? Kimler için Zorunludur?

Adisyon, işletmelerde sunulan hizmeti veya emtiayı cins ve miktar olarak gösterme amacıyla düzenlenen bir belgedir. E-Dönüşüm kapsamında kuruluşların ve işletmelerin işleyişine dair tüm süreçler tamamen dijital ortama aktarılır. Normal şartlarda kâğıt olarak düzenlenen adisyon belgelerinin de elektronik ortama taşınmasına dair çalışmalar mevcuttur.

Vergi & Muhasebe 5 Dakika Okuma
E-Serbest Meslek Makbuzu Nedir?

E-Serbest Meslek Makbuzu Ne İşe Yarar?

Makbuz, mal ve hizmet satışlarından doğan ödemenin alındığını gösteren evraktır. İşletmelerin tahsilat sürecinin sona erdiğini belirten bu belgeyi düzenlemesi zorunludur. Diğer tüm ticari faaliyette bulunanlar gibi serbest meslek mensupları da satış işlemlerinin ardından yaptığı tahsilatı makbuzla belgeler. Bu işlemin elektronik ortamda yapılmasını ifade eden e-Serbest Meslek Makbuzuna dair detayları yazının devamından öğrenebilirsiniz. 

Vergi & Muhasebe 5 Dakika Okuma
Cari hesap nedir?

Cari Hesap Nedir? Cari Hesap Takibi Nasıl Yapılır?

Cari hesap kavramını anlamak, takibini ve yönetimini yapabilmek, bir işletmenin temel ihtiyaçlarındandır. Cari hesap sayesinde şirketinizin alacak ve borçlarını görebilir, bunun takibini yaparak mali durumunuzu raporlayabilirsiniz. Hızlı ve kolay cari hesap takibi yapmak için kullanabileceğiniz birçok araç mevcuttur. Google aramasıyla kolayca ulaşabileceğiniz araçlarları kullanarak cari hesaplamalarınızı kolayca yapabilirsiniz. 

Vergi & Muhasebe 6 Dakika Okuma
BA/BS Formu Nedir?

BA/BS Formu Nedir ve Nasıl Düzenlenir?

BA/BS formu, alıcı ve satıcının faturaları arasındaki uyumluluğu tespit etmek için düzenlenir. Alıcı tarafından hazırlanan forma BA, satıcının düzenlediğine ise BS denir. Ticari işlemlerde mutabakat sağlayan bu formlar, sahte fatura gibi sorunları önler. Ayrıca işletmelerin kazancını koruyan KDV iadelerinde de önemli bir rol oynar.

Vergi & Muhasebe 5 Dakika Okuma
İnternet Vergi Dairesi Nasıl Kullanılır?

İnternet Vergi Dairesi Nasıl Kullanılır?

Resmî süreçlerdeki dijital dönüşüm, maliye işlemlerine de yansır. Bu yansımanın etkileri, vergi işlemlerinde de kendisini gösterir. Dijitalleşmenin getirdiği uygulamalarla hem mükelleflerin hem vergi dairelerinin işleri kolaylaşır. Artık vergi dairesine gitmeden borçlarınızı öğrenebilir ve ödeyebilirsiniz. Üstelik tüm bunlar için sadece ilgili platforma kaydolmanız ve bilgilerinizle giriş yapmanız yeterlidir.

Vergi & Muhasebe 5 Dakika Okuma
Vergi Levhası Nedir?

Vergi Levhası Nedir ve Vergi Levhası Sorgulaması Nasıl Yapılır?

Vergi, devletin kamu harcamaları için ayırdığı gelirin önemli bir payını oluşturur. Durum böyleyken hem vatandaşların hem işletmelerin kazançlarından alınan farklı vergiler bulunur. Ödenecek vergilerin hesaplanması ve denetimi için bazı belgeleri edinmeniz gerekir. Vergi levhası da bu resmî belgeler arasındadır. Özetle bu belge, kazançları ve bunlar üzerinden ödenecek tutarları içerir. Vergi mükelleflerini ilgilendiren söz konusu belgeye dair detayları sizin için açıkladık. 

Vergi & Muhasebe 5 Dakika Okuma
2023 İşletme Defteri Hadleri

İşletme Defteri Nedir? Kimler İşletme Defteri Tutabilir?

Bir işletmenin gerçekleştirdiği tüm ticari faaliyetlerin takibi, işletmeye ait gelir ve gider verilerinin raporlanması ile sağlanabilir. Tüccarlar bu amaç doğrultusunda işletme defteri adı verilen bir defter kullanır ve yıl sonunda firmaya ait tüm muhasebesel veriler ve kâr/zarar tablosu hesaplanabilir.İşletme defteri nedir, nasıl tutulur? Kimler bu defteri tutar ya da tutamaz, inceleyelim.

Vergi & Muhasebe 5 Dakika Okuma
E-Fatura Başvurusu Nasıl Yapılır?

E-Fatura Başvurusu Nasıl Yapılır?

İşletmelerin fatura, tebliğ gibi işleri başta olmak üzere birçok işlemini dijital ortamda gerçekleştirebilmesine olanak tanıyan elektronik sistemler, klasik uygulama olan fiziki faturaların yerini e-fatura uygulamasının almasına vesile oluyor. Zorunlu veya gönüllü olarak geçilebilen e-fatura uygulaması, işletmeleri birçok avantajın da sahibi yapıyor. 

Vergi & Muhasebe 5 Dakika Okuma
Nace Kodu Nedir, Ne İşe Yarar?

NACE Kodu Nedir, Ne İşe Yarar?

İster büyük ister küçük ölçekli olsun, iş kurmak isteyen girişimcilerin fikirlerini hayata geçirmek ve şirket kurmak için bazı resmi prosedürleri yerine getirmeleri gerekir. Bu prosedürler yerine getirilirken bazı işlemler ve kavramlar yabancı gelebilir. NACE kodu da sık karşılaşılan ve genellikle ne olduğu pek bilinmeyen kavramlardan biridir? Bu sebeple “NACE kodu nedir?” sorusunu yanıtlamak önemlidir. 

Vergi & Muhasebe 5 Dakika Okuma
Tevkifat Nedir, Nasıl Uygulanır?

Tevkifatlı Fatura Hakkında Bilmeniz Gerekenler

Ticaretle uğraşan işletmeler sık sık tevkifat terimi ile karşılaşmaktadır. Tevkifatlı fatura süreçlerini genel olarak muhasebeciler takip etmektedir. Ancak ticaretle uğraşan herkes “Tevkifatlı fatura nedir?” sorusunun cevabını alacak verecek hesaplamalarını daha sağlıklı yürütülebilmesi adına bilmelidir.  [tevfik-hesaplama-blok]

Vergi & Muhasebe 5 Dakika Okuma

Vergi, ticari faaliyetlerini sürdüren veya başlatacak olan şirketlerin devlete karşı yükümlülüğü olarak ortaya çıkar. Kanunlar tarafından ayrılan ve her şirketin ödemekle yükümlü olduğu belirli vergi çeşitleri bulunur. Verginin türü temelde şirketlerin özellikleri, gelir ve gider durumlarına göre belirlenir. Bu nedenle, şirketlerin sorumlu tutulduğu vergilerin belirlenmesi, takip edilmesi ve hesaplaması gibi süreçler muhasebe tarafından gerçekleştirilir.

Muhasebe, şirketinizin yalnızca vergi yükümlülüklerini değil, varlık ve kaynaklarında değişim yaratan her türlü parasal işlemi kayıt altına alma, hesaplama ve takip etme süreçlerinin tümüyle ilgilenir. Muhasebe sayesinde şirketinizin mali durumu hakkında bilgi sahibi olarak finansal ve yönetimsel planlarını yapabilirsiniz. Bu nedenle, muhasebe kapsamına giren gelir, öz sermaye, işletme giderleri gibi hesaplamalar şirketlerin gelecek stratejilerini belirlenmesinde önemli bir rol oynar.

Muhasebe süreçleri, şirketiniz kadar çalışanlarınız açısından da büyük bir öneme sahiptir. Şirketinizin gelir, vergi gibi süreçlerinin yanı sıra maaş bordrosu, bayram mesaisi gibi çalışanlarınızı ilgilendiren hesaplamaları da muhasebe tarafından sürdürülür. Bu nedenle, etkili bir muhasebe sistemi ile yalnızca şirketinizin finansal durumunu uygun bir şekilde hesaplanmasını, takip edilmesini değil, çalışanlarınızın haklarını karşılayarak motivasyon ve verimliliklerinin de artmasını sağlarsınız.

Vergi ve Muhasebeye Dair Herşey Multinet Up Blog'ta!

Şirketinizin finansal durumunu ortaya koyan muhasebenin sorumlu olduğu prime esas kazanç, bayram mesaisi gibi işlemlerin hesaplama parametreleri ve kapsamı zaman içerisinde değişebilir. Bu nedenle, etkili bir muhasebe yönetimi için güncel koşulların takip edilmesi büyük önem taşır. Multinet Blog ile stopaj vergisinden araç giderlerine kadar tüm vergi ve muhasebe süreçlerine yönelik güncel bilgilere ulaşabilir; şirketinize vergi avantajı sağlayan ve muhasebe işlemlerinizi daha verimli bir sürece dönüştüren Multinet Up çözümlerine erişebilirsiniz.

Yeni içeriklerimizden haberdar olmak için bilgilerinizi giriniz

Abone ol Vergi & Muhasebe