Adisyon, işletmelerde sunulan hizmeti veya emtiayı cins ve miktar olarak gösterme amacıyla düzenlenen bir belgedir. E-Dönüşüm kapsamında kuruluşların ve işletmelerin işleyişine dair tüm süreçler tamamen dijital ortama aktarılır. Normal şartlarda kâğıt olarak düzenlenen adisyon belgelerinin de elektronik ortama taşınmasına dair çalışmalar mevcuttur.
Makbuz, mal ve hizmet satışlarından doğan ödemenin alındığını gösteren evraktır. İşletmelerin tahsilat sürecinin sona erdiğini belirten bu belgeyi düzenlemesi zorunludur. Diğer tüm ticari faaliyette bulunanlar gibi serbest meslek mensupları da satış işlemlerinin ardından yaptığı tahsilatı makbuzla belgeler. Bu işlemin elektronik ortamda yapılmasını ifade eden e-Serbest Meslek Makbuzuna dair detayları yazının devamından öğrenebilirsiniz.
Cari hesap kavramını anlamak, takibini ve yönetimini yapabilmek, bir işletmenin temel ihtiyaçlarındandır. Cari hesap sayesinde şirketinizin alacak ve borçlarını görebilir, bunun takibini yaparak mali durumunuzu raporlayabilirsiniz. Hızlı ve kolay cari hesap takibi yapmak için kullanabileceğiniz birçok araç mevcuttur. Google aramasıyla kolayca ulaşabileceğiniz araçlarları kullanarak cari hesaplamalarınızı kolayca yapabilirsiniz.
BA/BS formu, alıcı ve satıcının faturaları arasındaki uyumluluğu tespit etmek için düzenlenir. Alıcı tarafından hazırlanan forma BA, satıcının düzenlediğine ise BS denir. Ticari işlemlerde mutabakat sağlayan bu formlar, sahte fatura gibi sorunları önler. Ayrıca işletmelerin kazancını koruyan KDV iadelerinde de önemli bir rol oynar.
Resmî süreçlerdeki dijital dönüşüm, maliye işlemlerine de yansır. Bu yansımanın etkileri, vergi işlemlerinde de kendisini gösterir. Dijitalleşmenin getirdiği uygulamalarla hem mükelleflerin hem vergi dairelerinin işleri kolaylaşır. Artık vergi dairesine gitmeden borçlarınızı öğrenebilir ve ödeyebilirsiniz. Üstelik tüm bunlar için sadece ilgili platforma kaydolmanız ve bilgilerinizle giriş yapmanız yeterlidir.
Vergi, devletin kamu harcamaları için ayırdığı gelirin önemli bir payını oluşturur. Durum böyleyken hem vatandaşların hem işletmelerin kazançlarından alınan farklı vergiler bulunur. Ödenecek vergilerin hesaplanması ve denetimi için bazı belgeleri edinmeniz gerekir. Vergi levhası da bu resmî belgeler arasındadır. Özetle bu belge, kazançları ve bunlar üzerinden ödenecek tutarları içerir. Vergi mükelleflerini ilgilendiren söz konusu belgeye dair detayları sizin için açıkladık.
Bir işletmenin gerçekleştirdiği tüm ticari faaliyetlerin takibi, işletmeye ait gelir ve gider verilerinin raporlanması ile sağlanabilir. Tüccarlar bu amaç doğrultusunda işletme defteri adı verilen bir defter kullanır ve yıl sonunda firmaya ait tüm muhasebesel veriler ve kâr/zarar tablosu hesaplanabilir.İşletme defteri nedir, nasıl tutulur? Kimler bu defteri tutar ya da tutamaz, inceleyelim.
İşletmelerin fatura, tebliğ gibi işleri başta olmak üzere birçok işlemini dijital ortamda gerçekleştirebilmesine olanak tanıyan elektronik sistemler, klasik uygulama olan fiziki faturaların yerini e-fatura uygulamasının almasına vesile oluyor. Zorunlu veya gönüllü olarak geçilebilen e-fatura uygulaması, işletmeleri birçok avantajın da sahibi yapıyor.
İster büyük ister küçük ölçekli olsun, iş kurmak isteyen girişimcilerin fikirlerini hayata geçirmek ve şirket kurmak için bazı resmi prosedürleri yerine getirmeleri gerekir. Bu prosedürler yerine getirilirken bazı işlemler ve kavramlar yabancı gelebilir. NACE kodu da sık karşılaşılan ve genellikle ne olduğu pek bilinmeyen kavramlardan biridir? Bu sebeple “NACE kodu nedir?” sorusunu yanıtlamak önemlidir.
Ticaretle uğraşan işletmeler sık sık tevkifat terimi ile karşılaşmaktadır. Tevkifatlı fatura süreçlerini genel olarak muhasebeciler takip etmektedir. Ancak ticaretle uğraşan herkes “Tevkifatlı fatura nedir?” sorusunun cevabını alacak verecek hesaplamalarını daha sağlıklı yürütülebilmesi adına bilmelidir. [tevfik-hesaplama-blok]