notification-announcements

Duyurular

 

2023 İşletme Defteri Hadleri

İşletme Defteri Nedir? Kimler İşletme Defteri Tutabilir?

Bir işletmenin gerçekleştirdiği tüm ticari faaliyetlerin takibi, işletmeye ait gelir ve gider verilerinin raporlanması ile sağlanabilir. Tüccarlar bu amaç doğrultusunda işletme defteri adı verilen bir defter kullanır ve yıl sonunda firmaya ait tüm muhasebesel veriler ve kâr/zarar tablosu hesaplanabilir.İşletme defteri nedir, nasıl tutulur? Kimler bu defteri tutar ya da tutamaz, inceleyelim.

Vergi & Muhasebe 5 Dakika Okuma
E-Fatura Başvurusu Nasıl Yapılır?

E-Fatura Başvurusu Nasıl Yapılır?

İşletmelerin fatura, tebliğ gibi işleri başta olmak üzere birçok işlemini dijital ortamda gerçekleştirebilmesine olanak tanıyan elektronik sistemler, klasik uygulama olan fiziki faturaların yerini e-fatura uygulamasının almasına vesile oluyor. Zorunlu veya gönüllü olarak geçilebilen e-fatura uygulaması, işletmeleri birçok avantajın da sahibi yapıyor. 

Vergi & Muhasebe 5 Dakika Okuma
Nace Kodu Nedir, Ne İşe Yarar?

NACE Kodu Nedir, Ne İşe Yarar?

İster büyük ister küçük ölçekli olsun, iş kurmak isteyen girişimcilerin fikirlerini hayata geçirmek ve şirket kurmak için bazı resmi prosedürleri yerine getirmeleri gerekir. Bu prosedürler yerine getirilirken bazı işlemler ve kavramlar yabancı gelebilir. NACE kodu da sık karşılaşılan ve genellikle ne olduğu pek bilinmeyen kavramlardan biridir? Bu sebeple “NACE kodu nedir?” sorusunu yanıtlamak önemlidir. 

Vergi & Muhasebe 5 Dakika Okuma
Tevkifat Nedir, Nasıl Uygulanır?

Tevkifatlı Fatura Hakkında Bilmeniz Gerekenler

Ticaretle uğraşan işletmeler sık sık tevkifat terimi ile karşılaşmaktadır. Tevkifatlı fatura süreçlerini genel olarak muhasebeciler takip etmektedir. Ancak ticaretle uğraşan herkes “Tevkifatlı fatura nedir?” sorusunun cevabını alacak verecek hesaplamalarını daha sağlıklı yürütülebilmesi adına bilmelidir.  [tevfik-hesaplama-blok]

Vergi & Muhasebe 5 Dakika Okuma
Mobil İmza Nedir, Nasıl Alınır?

Mobil İmza Nedir, Nasıl Alınır?

Dijital ortamda oluşturulan ve imzalanması gereken belgelerin çıktısının alınması, imzalanması, taratılması ve geri iletilmesi süreci hem zaman hem de maliyet açısından zorlayıcı olabiliyor. Günümüzde bu süreç ıslak imza yerine kullanılabilen mobil imza teknolojisi sayesinde çok daha kolay ve hızlı bir şekilde gerçekleştirilebiliyor. Bu yazımızda sizin için “Mobil imza nedir?” ve “Mobil imza nasıl alınır?” sorularını cevapladık.

Vergi & Muhasebe 5 Dakika Okuma
Mutabakat Nedir, Nasıl Yapılır?

Mutabakat Nedir, Nasıl Yapılır?

İşletmelerin karşılıklı alacak ve borç tutarlarının takibini tutmak, muhasebe işlerinin sağlıklı yürütülmesi adına büyük önem taşır. Birlikte iş yapan kurumların ay sonu kapanışı ile birbirlerine ne kadar borçlarının olduğu bilgisi, mutabakat yapılarak paylaşılabilir. Bu nedenle mutabakat ne demek sorusu, ticaretle uğraşan tüm şirketleri yakından ilgilendirir.

Vergi & Muhasebe 5 Dakika Okuma
E-Haciz Nedir, Nasıl Kaldırılır?

E-Haciz Nedir, Nasıl Kaldırılır?

Haciz, birçok insanın korkulu rüyalarından biridir. Özellikle ticaretle uğraşan ya da parasal işlemlere konu olan mal ve hizmet alım satımı yapan kişiler ise bundan en çok etkilenenlerin başında gelir. Bunun yanı sıra dijitalleşmenin getirdiği teknolojik gelişmeler sonrası haciz işlemleri de e-haciz (elektronik haciz) olarak güncellenmiştir. 

Vergi & Muhasebe 5 Dakika Okuma
Asgari Geçim İndirimi Nedir?

AGİ Kalktı mı? (AGİ) Asgari Geçim İndirimi Nedir?

AGİ (Asgari Geçim İndirimi), işçinin kendisiyle beraber bakmakla yükümlü olduğu kişiler için verilen vergi indirimlerine verilen isme denir.  Asgari geçim indirimi, 2007 yılından beri çalışana işveren tarafından devlet adına ödenen bir paradır ve işverenin gelir vergisinden düşülür.16 yaşından itibaren sigortalı çalışan insanların hasgari geçimini sağlayacak kısmın hesaplanıp, toplam gelirden çıkarılması ile vergiden muaf bırakılır. Vergi indirimi, kişinin medeni durumuna ve çocuk sayısına göre farklılık gösterebilir. 

Vergi & Muhasebe 7 Dakika Okuma
e fatura cumartesi kesilir mi

E-Fatura Cumartesi Günü Kesilebilir Mi?

Dünyada dijitalleşmenin etkileri iş süreçlerinin birçoğunda kendisini gösteriyor. Faturalandırma ise son zamanlarda dijitalleşmenin getirdiği değişikliklerin en yoğun olarak görüldüğü süreçlerden biri. Ülkemizde de yürürlükte olan Vergi Usul Kanunu’nda yer alan e-fatura, faturalandırma süreçleri için şirketlerin faydalanabildiği yeni nesil bir uygulamadır. 

Vergi & Muhasebe 5 Dakika Okuma
Dijital Hizmet Vergisi

Dijital Hizmet Vergisi Nedir, Neleri Kapsıyor?

Teknolojinin gelişmesi ve internetin yaygınlaşması ile tüm alanlarda olduğu gibi iş dünyasının da dijitalleşme süreci başladı. Dijitalleşme süreci ile iş dünyasında en çok iş süreçlerini gerçekleştirme şekilleri değişti. Yakın geçmişte dijital ortam aracılığı ile iş süreçlerini yürüten şirketler ortaya çıktı. Bu durum tüm ülkelerin dijital ekonominin vergilendirilmesine yönelik bir uygulamanın ortaya konulma gerekliliğini beraberinde getirdi. 

Vergi & Muhasebe 5 Dakika Okuma

Vergi, ticari faaliyetlerini sürdüren veya başlatacak olan şirketlerin devlete karşı yükümlülüğü olarak ortaya çıkar. Kanunlar tarafından ayrılan ve her şirketin ödemekle yükümlü olduğu belirli vergi çeşitleri bulunur. Verginin türü temelde şirketlerin özellikleri, gelir ve gider durumlarına göre belirlenir. Bu nedenle, şirketlerin sorumlu tutulduğu vergilerin belirlenmesi, takip edilmesi ve hesaplaması gibi süreçler muhasebe tarafından gerçekleştirilir.

Muhasebe, şirketinizin yalnızca vergi yükümlülüklerini değil, varlık ve kaynaklarında değişim yaratan her türlü parasal işlemi kayıt altına alma, hesaplama ve takip etme süreçlerinin tümüyle ilgilenir. Muhasebe sayesinde şirketinizin mali durumu hakkında bilgi sahibi olarak finansal ve yönetimsel planlarını yapabilirsiniz. Bu nedenle, muhasebe kapsamına giren gelir, öz sermaye, işletme giderleri gibi hesaplamalar şirketlerin gelecek stratejilerini belirlenmesinde önemli bir rol oynar.

Muhasebe süreçleri, şirketiniz kadar çalışanlarınız açısından da büyük bir öneme sahiptir. Şirketinizin gelir, vergi gibi süreçlerinin yanı sıra maaş bordrosu, bayram mesaisi gibi çalışanlarınızı ilgilendiren hesaplamaları da muhasebe tarafından sürdürülür. Bu nedenle, etkili bir muhasebe sistemi ile yalnızca şirketinizin finansal durumunu uygun bir şekilde hesaplanmasını, takip edilmesini değil, çalışanlarınızın haklarını karşılayarak motivasyon ve verimliliklerinin de artmasını sağlarsınız.

Vergi ve Muhasebeye Dair Herşey Multinet Up Blog'ta!

Şirketinizin finansal durumunu ortaya koyan muhasebenin sorumlu olduğu prime esas kazanç, bayram mesaisi gibi işlemlerin hesaplama parametreleri ve kapsamı zaman içerisinde değişebilir. Bu nedenle, etkili bir muhasebe yönetimi için güncel koşulların takip edilmesi büyük önem taşır. Multinet Blog ile stopaj vergisinden araç giderlerine kadar tüm vergi ve muhasebe süreçlerine yönelik güncel bilgilere ulaşabilir; şirketinize vergi avantajı sağlayan ve muhasebe işlemlerinizi daha verimli bir sürece dönüştüren Multinet Up çözümlerine erişebilirsiniz.

Abone ol Vergi & Muhasebe