notification-announcements

Duyurular

 

Girişimcinin Muhasebe Takvimi

Multinet Up
Multinet Up
Vergi & Muhasebe 5 Dakikalık Okuma Süresi
Girişimcilerin Muhasebe Takvimi

Bir girişimin başarısını ve sürdürülebilirliğini etkileyen çeşitli faktörler bulunuyor. Bu faktörlerin başında ise bir işletmenin finans yönetimi üzerinde oldukça etkili olan muhasebeleştirme süreci geliyor.  Bu süreç ödemeler, beyannamelerin takibi, çalışan ücretleri ve daha pek çok hem iç işleyişe hem de hukuki kapsama yönelik faaliyetleri içeriyor. Bu nedenle, söz konusu faaliyetlerin düzenli ve zamanında gerçekleştirilmesi iş süreçleri ve hukukî açıdan önem taşıyor. Sizler için bu yazımızda, beyanname  türlerini açıklayarak girişimcilerin muhasebeleştirmesi gereken dönemsel faaliyetlere yer verdik.

Beyanname Türleri?

Beyanname kısaca bir konunun yazılı olarak bildirilme işlemi olarak tanımlanabilir. Kurumların maliye işleri, kamu ve vergi daireleri gibi farklı kullanım alanlarına göre düzenlemesi gereken belirli beyanname türleri bulunuyor. Beyannamelerin düzenlenmesi genellikle vergi ödemelerinin hem bildirimi hem de mükellefin borcunu düzenlemesi açısından yapılıyor. İlgili kurumlar tarafından vergi sorumlularına, mükelleflerine yönelik hazırlanan beyanname türleri şu şekilde listelenebilir:

Her Hafta Yapılması Gerekenler Nelerdir?

Her hafta veya iki haftada bir, girişimciler daha çok iş ve operasyonel süreçlerin işleyişine yönelik faaliyetleri muhasebeleştirir. Söz konusu faaliyetlerin muhasebeleştirme işlemleri diğer faaliyetlere göre daha kısa sürse de giderler, nakit akışı, müşteri ve tedarikçi gibi işletmenin temel işleyişinde önemli rol oynayan unsurları içerir. Bir girişimcinin her hafta veya iki haftada bir yapması gerekenler şu şekilde sıralanabilir:

  • Satış ve ödeme faturalarının kesilmesi.
  • Faturaların müşteri veya tedarikçilere iletilmesi veya iletilmek üzere arşivlenmesi.
  • Gerçekleştirilen tahsilatların girişinin yapılması.
  • Alınan çeklerin tarih kontrolü, tarihi gelmişse bozdurulması.
  • Fatura ve çek ödemelerinin tarih kontrolü, tarihi gelmişse ödenmesi.
  • Tedarikçi ödemelerinin tarih kontrolü, tarihi gelmişse ödemelerin yapılması.
  • Sonuçlanmamış tekliflerin takibinin yapılması.
  • Haftalık diğer işletme giderlerinin sınıflandırılması ve hesaplanması.

Her Ay Yapılması Gerekenler Nelerdir?

Girişimcilerin daha geniş kapsamlı faaliyetleri aylık olarak gerçekleştirmesi, muhasebeleştirmesi ve değerlendirmesi gerekebiliyor. Her ay yapılması gereken faaliyetler arasında vergiler, çalışan maaşları, nakit akışı gibi hem işletme içi hem de hukukî işleyiş ile ilişkilidir. Bir girişimcinin her ay yapması gerekenler şu şekilde sıralanabilir:

  • Çalışan mesai ücretlerinin hesaplanması.
  • Çalışan maaş ve ek ücretlerinin takibinin yapılması.
  • SGK ödemelerinin yapılması.
  • Alış ve satış faturaları, günlük Z raporları, dekontlar gibi muhasebeleştirilen evrakların hazırlanması ve muhasebeye iletilmesi.
  • Vergi bulunmasa da KDV-1 Beyannamesi’nin hazırlanması.
  • Vergi bulunması durumunda KDV-2 Beyannamesi’nin alınması.
  • Vergi bulunması durumunda Damga Vergisi Beyannamesi’nin hazırlanması.
  • KDV ve muhtasar ödemelerin gerçekleştirilmesi.
  • Aylık nakit akışı, kâr ve bilanço verilerinin çıkarılarak değerlendirilmesi.
  • Aylık satış, envanter ve üretim raporlarının oluşturularak değerlendirilmesi.
  • Kredi kartı ve banka hesaplarını kontrol edilmesi.
  • Kasa defteri ve muhasebe hesaplarının uyumluluğunun kontrol edilerek işletme gelir ve giderlerinin teyit edilmesi.

3 Ayda Bir Yapılması Gerekenler Nelerdir?

Bir girişimcinin aylık olarak gerçekleştirdiği faaliyetlerin daha kapsamlı görünümü 3 ayda bir yapılan faaliyetler sayesinde ortaya koyulabiliyor. Bir çeyrek niteliği taşıyan 3 ayda özellikle işletmelerin hedeflerine ve amaçlarına yönelik ilerleyişi hakkında önemli bilgiler elde edilebilir. Bununla birlikte, aylık vergilendirmelere ek olarak belirli vergi çeşitleri de 3 ayda bir ödenmesi gerekiyor. Girişimciler tarafından 3 ayda bir yapılması gerekenleri şu şekilde sıralayabiliriz:

  • 3 aylık verilmesi durumunda vergi bulunmasa da Muhtasar Vergi Beyannamesi’nin hazırlanması.
  • Vergi bulunmasa da Geçici Vergi Beyannamesi’nin alınması.
  • 3 aylık nakit akışı, kâr ve bilanço verilerinin çıkarılarak değerlendirilmesi.
  • 3 aylık satış, envanter ve üretim raporlarının oluşturularak değerlendirilmesi.

Her Yıl Yapılması Gerekenler Nelerdir?

Girişimcilerin yıllık yapması gereken faaliyetler genellikle aylık ve üç aylık faaliyetlerin bir araya getirilmesine yöneliktir. Bu sayede, girişimin genel görünümüne ve hedeflerine ulaşılıp ulaşılmadığına yönelik bilgi elde edilebilir. Ayrıca, sonraki yılın hedeflerin belirlenmesine katkı sağlayacak veriler sunar. Girişimcilerin her yıl düzenli olarak yapması gereken faaliyetler şu şekilde sıralanabilir:

  • Vergi bulunmasa da Kurumlar Vergisi Beyannamesi’nin hazırlanması ve ödenmesi.
  • Yıllık bütçe planının hazırlanması.
  • Yıl sonu envanter raporlarının değerlendirilmesi ve envanter sayımının yapılması.
  • İşletmenin bir odaya bağlı olması durumunda oda aidatının ödenmesi.
  • Muhasebe defterinin noter tarafından onaylatılması.

Girişimlerin sürdürülebilirliği, finansal durumu ve gelecek başarılarında önemli bir rol oynayan, bu nedenle de girişimciler tarafından düzenli olarak takip edilmesi ve muhasebeleştirmesi gereken dönemsel faaliyetleri yukarıda açıkladık. Girişimciler iş ve operasyonel süreçlerinin finansal yönetimine katkı sağlayacak belirli tasarruf yöntemlerine başvurabilir.

Girişimciler için Tasarruf Yöntemlerini Biliyor Musunuz?

Multinet Up sahip olduğu çözümler ile girişimcilerin çeşitli açılardan tasarruf etmelerini sağlıyor. Bu çözümlerden biri olan MultiNet Yemek Kartı ile girişimciler başta %100 vergi avantajı ve operasyonel kolaylıklar sayesinde hem belirli masraflardan hem de zamandan tasarruf edebilirler. MultiNet Yemek Kartı ile girişimcilerin elde edeceği diğer avantajlar ise şu şekilde sıralanabilir:

  • 35.000’den fazla noktada geçerli olan MultiNet Yemek Kartı sayesinde çalışanların mekan ve yemek tercihlerinde özgür olması sağlanıyor.
  • Çalışanlar yalnızca mevcut bakiyelerini market, online market ve yemek ödemeleri için de kullanabilirler.
  • Girişimciler personel giderlerinden tasarruf edilebiliyor.
  • Online yönetim paneli sayesinde yemek harcamalarını kontrol edebilir, tüm süreç dijital olarak yönetebilir.
  • Muhasebeleştirme sürecinde ortaya çıkan iş yükünü ortadan kaldırabilir.
  • Çalışanlar MultiPay uygulaması sayesinde özel kampanyaları takip edebilir, harcama yaptıkça tüm üye işyerlerinde harcayabilecekleri TatlıPara kazanabilirler.

Girişimciler için hem bir tasarruf yöntemi olan hem de pek çok açıdan fayda sağlayan MultiNet Yemek Kartı ile tanışarak avantajlarından faydalanmak için başvurunuzu hemen yapabilirsiniz!

Kategoriler
İnovasyon & Girişimcilik
İnovasyon
İnsan Kaynakları
İnsan Kaynakları
Kurumsal Seyahat
kurumsal seyahat
Lojistik ve Filo Yönetimi
lojistik ve filo yönetimi
İlgili Yazılar
Muhtasar Beyanname Nedir, Ne Zaman Verilir?
Muhtasar Beyanname Nedir? Ne Zaman Verilir?
Lehtar Ne Demek?
Lehtar Nedir?
Ticaret Odası Kaydı Nasıl Yapılır?
Ticaret Odası Kaydı Nedir? Nasıl Kayıt Yapılır?
  • Vergi Borcu Yoktur Yazısı Nedir? Nereden Alınabilir?
    Vergi Borcu Yoktur Yazısı Nedir? Nereden Alınır?

    Kamu ihalelerine katılmak, kredi başvuruları yapmak veya resmî işlemlerde bulunmak istediğinizde karşınıza çıkan en önemli belgelerden biri, vergi borcu yoktur yazısıdır.

  • FAVÖK Nedir? FAVÖK Nasıl Hesaplanır?
    FAVÖK Nedir? Nasıl Hesaplanır?

    Finansal yönetim ve analiz süreçlerinde, işletmelerin operasyonel performansını değerlendirirken dikkate alınan çeşitli göstergeler mevcuttur. Bu göstergelerden biri de, işletmenin faaliyet kârlılığını net bir şekilde ortaya koyan FAVÖK’tür.

  • Konkordato Nedir, Şartları Nelerdir?
    Konkordato Nedir, Şartları Nelerdir?

    Konkordato, finansal zorluklar yaşayan şirketlerin borçlarını yapılandırma sürecidir. Süreç, şirketlerin alacaklılarla borçlarını yeniden yapılandırmak için anlaşmaya varmalarını sağlayarak, iflasın önüne geçilmesini hedefler.

  • 2024 Asgari Ücret Tutarı
    Asgari Ücret Nedir? 2024 Asgari Ücret Ne Kadar Oldu?

    Asgari veya diğer adıyla minimum ücret, işçilere yasal olarak ödenebilecek en düşük maaş tutarıdır. Yani, bir işçiye ödenebilecek minimum ücrettir. 2023 Temmuz ayında asgari ücret 11.402,32 TL olarak açıklanmıştı.

  • 2020 yılının en iyi muhasebe programları
    2024 Yılının En İyi Muhasebe Programları

    İş yükü çok fazla olan ve doğası gereği çok dikkatli olunması gereken muhasebe konusunda, firmalar ve çalışanlar en doğru çözümü arıyorlar. Bu noktada teknoloji devreye giriyor ve muhasebe alanında çeşitli çözümler sunuyor.

  • Matrah artırımı nedir?
    Matrah Artırımı Nedir? Matrah Türleri Nelerdir?

    Vergi, devletin kamu hizmetleri için harcayacağı gelirin kayda değer bir bölümünü oluşturur. Bu nedenle yetkili merciler, usulsüzlükleri ve vergi kayıplarını önlemek için detaylı incelemeler yapar.

  • Senet Nedir, Nasıl Doldurulur?
    Senet Nedir? Nasıl Doldurulur?

    Senet, kişinin belirli bir tarihte veya şartlarda ödeme yapmayı taahhüt ettiği, yazılı bir belgedir. Hukuki bir değer taşıyan bu belge, borçlu-alacak ilişkilerinde sıkça kullanılır. Senet doldururken borçlunun ve alacaklının adını, ödeme tarihini, tutarı ve varsa faiz oranını belirtmek gerekir.

  • Arbitraj Nedir?
    Arbitraj Nedir?

    Finansal piyasalarda fırsatları değerlendirmek, yatırımcıların sürekli peşinde olduğu bir hedeftir. Bu bağlamda arbitraj, piyasalardaki fiyat farklılıklarından yararlanarak risk almadan kâr elde etme stratejisi olarak öne çıkar.

  • Damga Vergisi Nedir
    Damga Vergisi: Nasıl Hesaplanır, Güncel Oranlar Nelerdir?

    Devlet, kamu harcamaları için gereken mali kaynağı vergi ve çeşitlerinden elde eder.

  • Bilanço Nedir?
    Bilanço Nedir? Bilanço Nasıl Hazırlanır?

    Şirketler, tüm finansal faaliyetlerine ve hedeflerine ulaşmaları için atmaları gereken adımları bir mali yıl içerisinde gerçekleştirmelidir.