Sosyal medya, gelişimin ve değişimin hız kesmeden sürdüğü günümüzde hem iyi vakit geçirmek hem de yeni bilgiler edinmek için sıkça tercih edilen kullanışlı bir araçtır. Elbette bu mecralar popülaritesini yalnızca kesintisiz iletişim olanağı sunmalarına borçlu değildir. Hemen hemen herkes iş yaşamından özel hayata, sosyalleşmeden alışverişe kadar pek çok farklı amaç için sosyal medyada vakit geçirir. Hâl böyle olunca bu platformlar kaçınılmaz olarak bir iş sahasına dönüşmüş durumdadır.
Dijital kanalların hızla artması, işletmelerin iletişim süreçlerini doğrudan etkiler. Bu alandaki gelişmeler arasında WhatsApp Business da yer alır. Küresel mesajlaşma uygulaması WhatsApp tarafından sunulan bu imkân, işletmeler ile müşteriler arasındaki etkileşimi profesyonel bir zemine oturtur. Müşterilerle sürekli ve hızlı temas sağladığı için farklı ölçeklerdeki işletmelerin iletişim faaliyetlerinden elde ettiği dönüşümü artırır.
Dünya çapında 2 milyardan fazla kullanıcısı olan WhatsApp, ücretsiz bir mesajlaşma platformudur. Uygulama, kullanıcılarına mesaj atmanın yanı sıra arama ve medya paylaşımı gibi pek çok olanak sunar. Üstelik SMS ile MMS’i tarihe gömen bu platform, yalnızca bireysel kullanıcıların değil, işletmelerin de yararına olan çok sayıda özelliğe sahiptir.
Teknolojik gelişmeler, 20. yüzyılda ekonomik faaliyetlerin gelişmesinde ve çeşitlenmesinde büyük bir rol oynamıştır. İnternet teknolojisi ile ekonomik, sosyal ve ticari alanlarda köklü değişimlerin gerçekleştiğinden söz edilebilir. Bu devrim niteliğinde gelişmelerden biri olan e-ticaret; firmalar için yeni bir pazarlama modeli oluşturarak markaların daha geniş kitlelere hitap etmelerine imkân tanır.