Şahıs şirketleri ve sermaye şirketleri olarak şirket türleri iki temel türe ayrılır. Sermaye şirketleri, temeli sermayeden oluşan ve sermayeye katılım oranlarına göre ortakların hak sahibi olduğu bir şirket türüdür. Anonim şirketler, limited şirketler ve paylı komandit şirketler olmak üzere sermaye şirketi olarak değerlendirilen üç şirket türü bulunuyor.
Şirketlerin kuruluş aşamasından itibaren çeşitli etkenlerden ortaya çıkan belirli giderleri bulunur. Bu giderler bir şirketin devamlılığı için büyük önem taşır. Şirketler düzenli bir kazanç sağladığı halde devamlı yükselen ve düzenli yönetilemeyen giderler nedeni ile zarar edebilir hatta kapanmak durumunda kalabilir. Bu nedenle, şirketlerin sürdürdükleri faaliyetlerden elde ettiği kazancın yanı sıra bu süreçteki giderlerini de göz önünde bulundurması ve bu giderlere yönelik uygun tasarruf yöntemlerini uygulanması gerekir.
Büyük kurumlar veya şahıs şirketleri tarafından tercih edilen filo kiralama uzun dönem araç kiralama hizmetidir. Filo araç kiralama işlemi filo kiralama şirketi ile şirket sahibi arasında yapılan bir anlaşma ile gerçekleştirilir. Şirket ihtiyaçları doğrultusunda araba, kamyon, SUV gibi araç modellerinden oluşan araç filosunu belirli bir süre kullanmak için ödeme yaparak araçları kiralar.
Çalışan bağlılığı, yalnızca çalışanların işletmedeki devamlılığını değil, ortaya koyduğu performansı ve işletmeye yaptığı katkıları da kapsar. İş verimliliği, ürün kalitesi, müşteri memnuniyeti gibi iş performansı üzerinde doğrudan etkisi olan çalışan bağlılığı hem insan kaynakları uzmanlarının hem de yöneticilerin önem verdiği konuların başında geliyor.
Zaman yönetimi ile zamanın etkili bir şekilde değerlendirilmesi ve doğru zamanın uygun etkinlikler için nasıl kullanılacağının belirlenmesi amaçlanır. Zaman yönetimi daha kısa zamanda daha fazla iş yapabilme becerilerini geliştirerek, stres miktarının azalmasına verimliliğin artmasına yardımcı olur. Zaman yönetimi için farklı uygulama şekillerine ve farklı avantajlara sahip çeşitli yöntemler bulunuyor.
Şirketler hedeflerine ulaşmaya çalışırken, bazen beklenmedik olay ve durumlarla karşılaşabilirler. Tahmin edilemeyen ve müdahale gerektiren bu olay ve durumlar kriz olarak tanımlanır. Şirketlerin ise bu olay ve durumların önüne geçebilmesi, müdahale edebilmesi ve sonuçlarını değerlendirmesi gerekir. Bunun için, şirketlerin krizi kabul etmeleri ve etkili bir şekilde yönetmeleri gerekir. Bu yazımızda kriz yönetiminin ne ifade ettiğini örnek vakalarla birlikte ele aldık.
Türk mutfağına ait lezzetlere ulaşmanın en kolay yolu olan esnaf lokantaları fast food kültürünün oldukça yaygınlaştığı özellikle İstanbul gibi büyük şehirlerde geleneksel tatları bizlerle buluşturuyor. Ev yemeklerinin lezzetini, ev ortamının sıcaklığında servis eden esnaf lokantaları lezzetlerini camekanlı tezgahlarda sunarak bir semte ait gastronomi müzesi gibidir.
Pandemi nedeni ile evde vakit geçirdiğimiz süreçte hepimiz bazı yemekleri özledik hatta bu yemeklerin tariflerini mutfaklarımızda denedik. Pandemi kısıtlamalarının azalması ile yavaş yavaş her şey normale dönüyor. Bizler dışarıda ve ofis ortamında daha fazla vakit geçirirken restoranlar da kapılarını misafirlerine açmaya başlıyor. Böylece, evde pişirmenin çok da mümkün olmadığı veya aynı tadı vermeyen yemeklerle artık buluşabiliyoruz.
İş yoğunluğundan uzaklaşmak, ailemiz ve dostlarımız ile vakit geçirmek için güzel bir fırsat olan bayram tatilleri her şey gibi pandemiden etkilenebiliyor. Özellikle bu dönemde sosyal hayatımızı kısıtlaması, ortaya çıkan yeni çalışma modellerine uyum süreci derken hepimiz daha fazla motivasyona ihtiyaç duyuyoruz.
Akaryakıt alımında tüm süreci kolayca yönetmenizi sağlayan Taşıt Tanıma Sistemi (TTS), şirketinizin akaryakıt tüketimini takip edebilmenizi sağlar. TTS ile akaryakıt harcamalarını online olarak takip edebilir, çalışanlarınız için limitler belirleyebilir ve tüm araçlarınız için ayda sadece 3 fatura alırsınız. Böylece hem gereksiz akaryakıt harcamalarının önüne geçebilir hem de operasyonel süreçlerinizi kolaylaştırabilirsiniz.