notification-announcements

Duyurular

 

Amortisman Nedir, Nasıl Hesaplanır?

Amortisman Nedir, Nasıl Hesaplanır?

Ticari faaliyette bulunan işletmeler, iş yerlerine aldıkları eşyaları ya da demirbaş sayılabilecek ekipmanları 1 yıldan fazla kullanma yönünde girişimde bulunurlar. Bu noktada eşya ya da ekipmanların bakımları devreye girer. Amortisman, duran veya kullanımda olan malların aşınma ve yıpranma payına verilen isimdir. 

Vergi & Muhasebe 3 Dakika Okuma
Mobil İmza Nedir, Nasıl Alınır?

Mobil İmza Nedir, Nasıl Alınır?

Dijital ortamda oluşturulan ve imzalanması gereken belgelerin çıktısının alınması, imzalanması, taratılması ve geri iletilmesi süreci hem zaman hem de maliyet açısından zorlayıcı olabiliyor. Günümüzde bu süreç ıslak imza yerine kullanılabilen mobil imza teknolojisi sayesinde çok daha kolay ve hızlı bir şekilde gerçekleştirilebiliyor. Bu yazımızda sizin için “Mobil imza nedir?” ve “Mobil imza nasıl alınır?” sorularını cevapladık.

Vergi & Muhasebe 5 Dakika Okuma
Mutabakat Nedir, Nasıl Yapılır?

Mutabakat Nedir, Nasıl Yapılır?

İşletmelerin karşılıklı alacak ve borç tutarlarının takibini tutmak, muhasebe işlerinin sağlıklı yürütülmesi adına büyük önem taşır. Birlikte iş yapan kurumların ay sonu kapanışı ile birbirlerine ne kadar borçlarının olduğu bilgisi, mutabakat yapılarak paylaşılabilir. Bu nedenle mutabakat ne demek sorusu, ticaretle uğraşan tüm şirketleri yakından ilgilendirir.

Vergi & Muhasebe 5 Dakika Okuma
E-Haciz Nedir, Nasıl Kaldırılır?

E-Haciz Nedir, Nasıl Kaldırılır?

Haciz, birçok insanın korkulu rüyalarından biridir. Özellikle ticaretle uğraşan ya da parasal işlemlere konu olan mal ve hizmet alım satımı yapan kişiler ise bundan en çok etkilenenlerin başında gelir. Bunun yanı sıra dijitalleşmenin getirdiği teknolojik gelişmeler sonrası haciz işlemleri de e-haciz (elektronik haciz) olarak güncellenmiştir. 

Vergi & Muhasebe 5 Dakika Okuma
Abone ol Vergi & Muhasebe