Hızla değişen iş dünyasında pek çok şirketi müşteri deneyimini geliştirmeye odaklanmış durumdadır. Elbette rekabetin en üst safhada yaşandığı piyasa ortamındada varlık gösterebilmenin yolu, müşteriler kadar çalışanların da deneyimini iyileştirmekten geçer. Günümüzde pek çok şirketin çalışanlarının memnuniyetini, motivasyonunu ve bağlılığını artırmayı hedefleyen uygulamalara başvurduğuna sıkça rastlamak mümkündür.
Çalışanlarınızın iş yerindeki durumu kadar, kişisel hayatındaki gelişmelere de önem vermeniz gerekir. Böylece personellerinizin işlerini kolaylaştırabilir, görevlerine daha yüksek motivasyonla devam etmesini sağlayabilirsiniz. Örneğin mevcut evinden ayrılarak başka bir konuta yerleşen çalışanlarınıza taşınma izni vermenizde fayda vardır. Yazının devamında personellerin yoğun ve yorucu geçen taşınma süreçlerini bir nebze rahatlatan taşınma iznini ele aldık.
İş yerlerinde personellerin görev tanımına göre değişen farklı riskler bulunur. Zamanla meslek hastalığına dönüşebilen bu durumlara karşı önlem almak son derece önemlidir. Örneğin dönemsel izinler, çalışanların fiziksel ve zihinsel sağlığını korumaya yardımcı olur. Bu önlemler arasında yer alan şua izni, sağlık kuruluşlarının radyoloji bölümlerinde çalışanlara verilir.
Çalışanlarınızın zihinsel ve bedensel iyiliğini gözeterek motivasyonunu ve şirkete bağlılığını artırabilirsiniz. Ancak bunun için sadece iş yeri içindeki durumları değil, personellerin kişisel hayatındaki gelişmeleri de göz önünde bulundurmanız gerekir. Örneğin bir yakını rahatsızlanan ekip üyenizin işine odaklanmasını ya da yüksek performans göstermesini beklemeniz doğru değildir. Böyle durumlarda çalışanlarınıza refakat izni verebilirsiniz.