Çalışanların hem kendi aralarında hem de yöneticileriyle düzenli etkileşim kurması bir hayli önemlidir. Zira iş hayatında etkili iletişim, pek çok başarının kapısını aralar. Örneğin anlaşmazlıkları ortadan kaldırır ve sorunların daha fazla büyümeden çözülmesine yardımcı olur. Ayrıca bilgi aktarımının doğru gerçekleştirmesini sağladığı için verimlilik ve performans artışını da beraberinde getirir.
İşletmeler için çalışan performansının önemli bir yeri vardır. İş kalitesini korumak ve gelişimi teşvik etmek gibi hedefler için personellerin durumunun düzenli aralıklarla incelenmesi gerekir. Performans değerlendirme aşamalarıyla çalışanların güçlü ve zayıf yönlerini öğrenebilirsiniz. Böylece başarıları takdir etmeniz, eksiklikleri ise gidermeniz mümkün olur. Ancak bunun için objektif bir ölçme ve değerlendirme süreci yürütmeniz mühimdir. Bu yazıda iş performansının ölçülmesinde izlenecek adımlardan ve kaçınılması gereken durumlardan bahsettik.
TDK Güncel Türkçe Sözlük'e göre avans kelimesinin anlamı, "oyunda zayıf olan tarafa önceden verilen geçici üstünlük"tür. Çalışan ve işveren arasında ise maaş öncesi ödemeyi ifade etmek için kullanılır. Sizin için "Avans Nasıl Alınır?", "Avans Vermek Zorunlu mu?", "Avans Ücret Sayılır mı?" ve "Avans Maaştan Düşer mi?" gibi çok sık karşılaşılan soruların cevaplarını derledik.
Esnek çalışma kavramı basitçe esnek mesai saatlerine göre çalışmak olarak tanımlanabilir. Esnek çalışmanın, mesai saatlerinin planlanmasına ve çalışma ortamına göre farklı modelleri bulunuyor. Bu esnek çalışma modelleri çalışanlara iş ve özel yaşam dengesini kurmaları için birçok avantaj sağlarken, işverenlere de işletme giderlerinde tasarruf etmelerine olanak tanıyor.