notification-announcements

Duyurular

 

Imposter Sendromu Nedir?

Imposter Sendromu Nedir, Nasıl Aşılır?

İş yerlerinde her biri ayrı özelliklere sahip çok sayıda çalışan bulunur. Genellikle dışarıya yansıttıkları karakterleriyle tanınan personellerin iç dünyasını tam anlamıyla bilmek mümkün olmaz. Örneğin yüksek performansıyla ön plana çıkan bir kişi, aslında kendisini oldukça yetersiz görebilir. Kişinin başarılarını şansa ve sahtekârlığa bağladığı Imposter sendromu, iş hayatında sıklıkla rastlanan psikolojik olgular arasındadır. Yazının devamında sahtekâr sendromu olarak da bilinen bu duruma dair detayları açıkladık.  

İnsan Kaynakları 5 Dakika Okuma
Asgari Ücret Gelir Vergisi İstisnası Nedir?

Asgari Ücret Gelir Vergisi İstisnası Nedir?

Asgari ücret, yasal olarak çalışanlara ödenebilecek en düşük ücrettir. Türkiye’de bir işçinin alabileceği en düşük maaş ise 2024’te net 17.002,12 TL’dir. Asgari ücret sadece gerçek kişilere yani bireylere ödenebilir. Gerçek kişilerin, bir takvim yılı içinde elde ettikleri kazancın bir kısmı ise gelir vergisine tabidir. Dolaysız veya daha sık kullanılan ifadesiyle doğrudan bir vergi türü olan gelir vergisinde bazı istisnalar söz konusudur. Sizin için asgari ücrette gelir vergisi istisnasını inceledik. 

İnsan Kaynakları 5 Dakika Okuma
Yıllık izin 2024

Yıllık İzin Nedir? Yıllık İzin Süreleri Ne Kadardır?

Çalışanların tatil, sağlık, özel durumlar gibi çeşitli nedenler ile iş yerinde bulunamadıkları süreler için izin kullanmaları gerekebilir.

İnsan Kaynakları 10 Dakika Okuma
Ayni Yardın Nedir, Nasıl Başvurulur?

Ayni Yardım Nedir? Ayni Yardım Bordrolaştırma Kolaylıkları

“Doğrudan parasal olmayan; ürün ya da hizmet olarak sağlanan yardımlar”, ayni yardım olarak adlandırılır. Özellikle bayram, yılbaşı, doğum ve babalık gibi durumlarda tercih edilen ayni yardımlar, çalışanların motivasyonunu ve iş yerine olan bağlılıklarını artırabilir. Bu yazımızda sizin için ayni yardım hakkında merak edilen soruları ve öne çıkan noktaları cevapladık. 

İnsan Kaynakları 5 Dakika Okuma
Abone ol İnsan Kaynakları