Multinet UP Editör

Yazar:

Multinet UP

Editör

04.08.2021
5 Dakika Okuma Süresi

Evlilik İzni Kaç Gündür, Nasıl Alınır?

Yeni evlenmiş veya evlenecek olan her çalışanı yakından ilgilendiren evlilik izni, 4857 sayılı İş Kanunu tarafından çalışanlara yönelik sağlanan haklardan yalnızca biri tanesidir. İş ve çalışma planlaması için hem evlenecek çalışanların hem de yöneticilerin bu izin türünün kaç gün olduğu, ne zaman kullanıldığı, kullanım koşullarının neler olduğu gibi konulara yönelik bilgi sahibi olması oldukça önemli bir rol oynuyor. Bu yazımızda da evlilik iznine ilişkin tüm bu konulara yer veriyoruz.

Evlilik İzni Nedir?

Düğün izni olarak da adlandırılan evlilik izni, bir çalışanın evlenmesi durumunda kullanabildiği bir mazeret izni türüdür. İş Kanunu tarafından düzenlenen bu izin boyunca çalışanın o ayki ücretinden herhangi bir kesinti yapılmıyor. Kanunda bu iznin asgari süresine yer veriliyor ancak iş veren veya iş sözleşmesine bağlı olarak bu süre uzatılabiliyor.

Evlilik İzni Kaç Gündür?

Özel sektörde çalışanlara yönelik evlilik izni, iş sözleşmesi ile belirlenmediyse İş Kanunu tarafından yapılan düzenlemeyle uygulanır. Bu düzenlemeye göre evlilik izninin süresi 3 gün olarak kullanılabilir. Evlilik izninin bu süresi, işverenin çalışana sağlaması gereken asgari bir süredir. Çalışan ve işveren arasındaki iş sözleşmesine bağlı olarak bu süre artırılabilir. Bu süre, ücretli bir izin olarak değerlendirilir. Bu nedenle, işveren evlilik izni süresince çalışanın ücretinden kesinti yapamaz ve çalışanın yıllık izninden düşüremez.

Takvim günü üzerinden belirlenen ve yıllık izinden düşülmeyen evlilik izninin resmi tatil günlerine denk gelmesi farklı uygulamalara neden olabiliyor. İznin resmi tatile denk gelen günleri de iznin içinde kabul ediliyor. Bu nedenle, çalışanın alacağı evlilik izninin resmi tatile denk gelmesi durumunda izin süresinin hesaplanmasında iş günü temel alınabiliyor. İş Kanunu’nda açık bir ifadeye yer verilmediği için bu durum, işveren ve çalışan arasındaki uzlaşıma bağlı olarak belirlenebiliyor.

Evlilik İzni Ne Zaman ve Nasıl Alınır?

Evlilik İzni Ne Zaman ve Nasıl Alınır?

İş Kanunu tarafından özel sektörde çalışanlar için 3 gün olarak belirlenen evlilik izninin ne zaman kullanacağına yönelik açık bir düzenleme bulunmuyor. Evlilik izninin başlatılması için nikah gününün alınarak tarihin belirli olması önem taşıyor. Ancak, evlilik izninin nikahtan önce veya sonra kullanımına ilişkin bir bilgilendirme kanunda yer almıyor. Bu nedenle, evlilik izninin ne zaman kullanılacağı genellikle çalışan ve işveren arasında belirleniyor.

Nikah tarihini belirleyen ve işvereni ile izninin kullanım tarihini kararlaştıran çalışanların, evlilik izni için iş yerindeki insan kaynakları birimini bilgilendirmesi ve izin için başvuru yapması gerekir. Evlilik izni için gerekli olan dilekçede çalışanlar evliliklerini gerçekleştirecekleri ve izni kullanacakları tarihi belirtmelidir.

Evlilik İzninin Koşulları Nelerdir?

Evlilik izninin başlayacağı zaman İş Kanunu’na göre değil, çalışan ve işverenin uzlaşımına bağlı olarak belirleniyor. Ücretli izin olarak değerlendirilen ve yıllık izin süresinden düşürülmeyen evlilik izninin süresi iş günü değil takvim günü üzerinden belirleniyor. Başka bir ifadeyle, resmi tatil sayılan hafta sonları, bayram tatilleri gibi günlere denk gelen evlilik izinleri için özel bir düzenleme bulunmuyor. Böyle durumlarda, genellikle gerekli izin planlamasını çalışan ve işveren aralarında anlaşarak belirliyor.

Evlilik izni her ne kadar çalışana İş Kanunu tarafından sağlanan bir izin olsa da yalnızca asgari izin günü açıkça belirtiliyor. Evlilik izninin geriye kalan tüm koşulları çalışan ve işveren arasında sağlanıyor. Bu nedenle, işveren olarak çalışanlarınızın bu süreçteki ihtiyaçlarını ve taleplerini göz önünde bulundurmanız çalışan memnuniyeti ve bağlılığı için büyük önem taşır. Ayrıca, evlilik sürecindeki çalışanlarınız için sağlayacağınız hediye ve desteklerle de memnuniyet ve bağlılıklarını artırabilirsiniz.

Evlilik Hediyesi ve Çalışan Bağlılığı

Evlilik planı yapan veya yeni evlenen çalışanlarınızın bu süreçte çeşitli ihtiyaçları ortaya çıkabiliyor. İşveren olarak siz de çalışanlarınızın bu ihtiyaçlarını karşılayabilmeleri için destek olabilirsiniz. Böylece, çalışanlarınızın hem motivasyonuna hem de şirketinize olan bağlılıklarını artırarak etkili bir kurum kültürü oluşturulmasını sağlayabilirsiniz.

Özellikle dijitalleşme ile harcama yöntemlerinin değişmesi işverenleri hediye, ödüllendirme veya destek için hediye kartı gibi yenilikçi bir çözüme yönlendiriyor. Bu çözüm ile evlilik hediyeleri için de tercih edebileceğiniz hediye kartı ile çalışanlarınızın ihtiyaçlarına göre harcama imkanı sunabilirsiniz. Böylece, hem evlilik hediyesi hem de esnek yan haklar tanıdığınız çalışanlarınızın iş motivasyon ve bağlılıkları artırabilirsiniz.

MultiGift ile Evlilik Hediyesi

MultiGift Hediye Kartı ile Evlilik Hediyeleri Daha Avantajlı!

Türkiye’nin ilk kurumsal hediye ve sosyal yardım kartı olan MultiGift Hediye Kartı bu süreçte hem çalışanlarınız hem de şirketiniz için birçok avantajı beraberinde getiriyor. MultiGift Hediye Kartı tercih ederek başta %39’a varan vergi tasarrufu (SGK primi işçi payı, gelir vergisi, damga vergisi, SGK işveren hissesi) ile şirketinize mali avantaj sağlayabilirsiniz. Vergi avantajına ek olarak çalışanlarınıza ve şirketinize kazandırabileceğiniz diğer avantajlar şu şekildedir:

MultiGift hediye kartıyla vergi avantajı sağlayarak çalışanlarınızı ödüllendirmek için hemen bilgilerinizi bırakın, MultiGift ayrıcalıklarını öğrenin.

MultiGift’in çalışanlarınıza sunduğu avantajlar;

  • 20.000’e yakın noktada geçerli olan MultiGift hediye kartı ve marka kartları ile çalışanlarınıza diledikleri zaman ihtiyaçlarına göre harcama imkanı sağlarsınız.
  • Çalışanlarınıza ihtiyaçlarına göre ürün seçme özgürlüğünü sunarak memnuniyet ve motivasyonlarını artırabilirsiniz.
  • Çalışanlarınız MultiPay uygulaması ile MultiGift hediye kartının geçerli olduğu en yakın mağazaları görüntüleyebilir, harcama geçmişlerini ve bakiyelerini izleyebilirler.
  • Çalışanlarınız MultiGift’in sunmuş olduğu avantajlı kampanyalara katılarak kazanmaya devam ederler.

MultiGift’in şirketinize sunduğu avantajlar;

  • Çalışanlarınızın ihtiyaçlarına yönelik kişiselleştirilmiş çözümler sunarak kurum içi bağlılıklarını artırabilirsiniz.
  • Evlilik hediyelerinin yanı sıra yılbaşı, doğum günü, terfi gibi zamanlarda da çalışanlarınıza özel teşvik ve ödüllendirme çözümleri oluşturabilirsiniz.
  • İnsan kaynakları ve satın alma birimlerinizin operasyonel süreçlerini otomatikleştirerek zamandan ve iş gücünden tasarruf sağlayabilirsiniz.
  • Çalışanlarınıza sunacağınız tüm teşvik ve ödüllendirme süreçlerinizi tamamını online panel üzerinden hızlı ve kolay bir şekilde yönetebilirsiniz.

MultiGift hediye kartının tüm avantajlarından çalışan sayınız ve sektörünüz farketmeksizin faydalanabilirsiniz. Şirket ve çalışan ihtiyaçlarına göre özelleştirebileceğiniz MultiGift Hediye Kartı ile tanışmak ve avantajlarından faydalanmak için başvurunuzu hemen yapın!

Submitted bygamzegulden.sigircion04.08.2021

Şirketinizin ihtiyacına uygun çözümlerimizden faydalanmak için tıklayın

Teklif İste
Yukarı Çık